kat plast steeds vaker buiten de kattenbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

kat plast steeds vaker buiten de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:51

Wij hebben 2 gesteriliseerde poesen. zijn zusjes van elkaar en zijn 8 jaar oud. beide hebben ze nierproblemen en zit op een speciaal dieet.

poemba doet vaak plassen op de badkamer matjes, op plastic zak, sokken die op de grond liggen. Meestal doet poemba dat als ze stress heeft, Maar die plast ze bijna iedere dag ergens in het huis. Dat is natuurlijk niet zo fris.

ik denk dat ze misschien iets aan haar blaas heeft. blaasonsteking. want het gebeurt steeds vaker dat ze plast. Het rare is dat ze alleen boven plast en beneden niet. ik moet dus boven alle deuren goed dichthouden zodat poemba nergens kan plasssen, behalve op haar kattenbak

Anoniem

Re: kat plast steeds vaker buiten de kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:56

ik heb dit met mijn kat gehad, ik denk ook aan blaasontsteking. Als een kat in de bak gaat plassen en heeft pijn dan denkt ie niet dat er met haar iets aan de hand is maar de plaats. dus je kat denkt dat op de bak plassen pijn doet en gaat daarom bijv op de bank plassen en steeds op andere plekjes omdat ze de link niet maken dat ze zelfs niet in orde zijn. EN GA AUB NAAR EEN DIERENARTS! mijn kater had blaasontsteking en steentjes en ze kunnen eraan overlijden! wil je niet gek maken maar als een kat moeilijkheden heeft met plassen moet er altijd een da aan te pas komen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:02

even laten nakijken op blaasontsteking maar een kat kan ook veel plassen van nierproblemen. Staat de kattenbak beneden? Dat kan dan verklaren waarom het vooral boven is, dan kunnen ze het niet ophouden tot ze beneden zijn...

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:05

de kattenbak staat boven op de overloop. als je haar betrapt als ze plast dan zit je gewoon op haar gemakje te plassen. dus niet te persen of met pijn.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:07

hmm altijd lastig probleem jammergenoeg! Toch eerst maar blaasontsteking uitsluiten lijkt me.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 21:09

ik neem haar morgen mee naar me werk toe. werk bij de dierenarts. Dus kunnen ze poemba morgen door de molen halen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:48

ik ben terug van de DA. ze heeft niks met de blaas het is gewoon haar gedraf. We hebben nu zo'n verdamper felyway of zoiets. Ben benieuwd of dat gaat werken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:23

das best vervelend want misschien kom je er dan niet meer vanaf... plassen kan vervelend voor haar zijn vanwege de nierproblemen, ophouden is dan erg moeilijk. Wij hebben ook een nierpatientje die in huis plast, van alles geprobeerd maar je komt er gewoon niet meer van af vrees ik. Feliway is wel een goede poging, bedenk je wel dat het ding maar in 1 kamer echt effectief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:08

Hier ook een paar zeikerds, was erg ongerust en heb ze overal op laten zoeken lag het aan de kattenbakvulling...Stoof teveel.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:34

ikhebde feliway op de overloop hangen. hier staat de kattenbak en ze plast altijd boven. Dus om beneden de feliway op te hangen heeft dan geen nut

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:36

ik heb hier een ex kater rond lopen
en als hij maar het idee heeft dat de katte bak niet schoon genoeg is plast hij ook in huis
hou nu de kattebak tot het bizarra af schoon en het gaat nu goed
heb ook ander katte grind

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:10

deed mijn kat ook als de bak niet schoon genoeg was naar meneer zijn zin. Toen hij eenmaal andere plekjes gevonden had was het heel moelijk om het hem weer af te leren. Hoe goed ik ook schoonmaakte, die lucht schijnen ze lang te blijven ruiken.
Toen ik verhuisd was was het probleem opgelost. Maar dat zou voor jou wel erg drastisch zijn.
Ik heb wel eens gehoord dat als je ze op heterdaad betrapt je ze met hun neus door hun plas moet halen. Ik weet niet of dit ook werkt hoor, heb het alleen maar gehoord.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:13

ik heb mijn kat echt betrapt
ik zat op de wc met de deur een klein stukje op
en hij komt aanlopen en gaat een klein stukje van de kattebak zitten plassen
dus tja toen heeft mijn man hem gelijk in z'n nek gegrepen
ben wel blij dat hij nu gewoon gestopt is met plassen in huis