Een voorbeeld van de verschillen tussen de twee meiden (Siep en Koe): de één doet zo goed als nooit iets strafbaars, ze zit nooit waar ze niet mag komen, ze jat nooit voer van haar zus; maar de andere:
Koe is de deugniet van de twee. Ze lijkt geobsedeerd door eten, als ze maar een blikje hoort opengaan ,denkt ze dat ze eten krijgt, terwijl ze maar heel sporadisch blikvoer krijgt. De twee katten hebben elk hun eigen bakje, en Koe zuigt in één keer haar rantsoen naar binnen en als het even kan jat ze uit het bakje van haar zus, die wel rustig eet en af en toe wat bewaart voor later....Als ze daar nog aan toe komt ten minste, want als je Koe een seconde uit het oog verliest, zit ze al weer te schranzen....Illegaal uit haar zusjes bakje dus....
Maar het grootste probleem is wel het aanrecht: ik wil ze niet op het aanrecht hebben, en Siep houdt zich daar prima aan, ze heeft er zelfs geen behoefte aan. Maar Koe zit continue op het aanrecht, helemaal als er iets ligt dat (volgens haar) eetbaar is. Ik bewaar bijv. oud brood voor de pony, en dat weet ze uit een dichtgeknoopte plastic zak te krijgen
. Ze knaagt gewoon net zo lang totdat ze een opening heeft en dan neemt ze het mee naar de gang om het daar (hopelijk) ongestoord op te kunnen peuzelen. We pakken haar meestal stevig, maar niet zodat ze pijn heeft, in haar nekvel en zeggen dan een keer hard en recht in haar gezicht: FOEI! Dat is ons strafwoord zeg maar, ze luistert er ook naar, BEHALVE als ze op het aanrecht zit. In haar gezicht blazen, zoals een andere kat zou doen, helpt ook niet. Ook een tik helpt niet. Soms sluiten we haar op op de gang, maar dat snapt ze natuurlijk ook niet (maar dat geeft ons wel even kalmte
). We hebben de beruchte plantenspuit geprobeerd, maar daar moet je behoorlijk snel voor zijn
; we hebben haar zelfs wel eens onder de zachtjes lopende kraan gehouden met het risico dat ze dan bang voor water wordt, maar dat vindt ze totaal niet erg....
Ze is nog steeds even gek op water als eerst
We hebben nu geen enkel idee meer, we blijven iig haar consequent van het aanrecht afsturen, hoewel het soms erg verleidelijk is om het maar gewoon te laten, maar dan zijn we straks alleen nog maar verder van huis natuurlijk
Maar ze schijnt het maar niet te leren, soms is ze binnen een minuut al weer terug terwijl ze nét een enorme tik heeft gehad.....We vinden het zolangzamerhand ook sneu voor het beest, ze wordt zodra we thuis zijn om de zoveel tijd mishandeld
Iemand de gouden tip?
Dan was er nog iemand die iets met een tuinslang en een bewegingsmelder heeft geknutseld. Ook leuk maar heeft in de keuken ook weer onaangename bijwerkingen. 
) Ze hebben van hun leven nog nooit aan de bank of deurkozijnen gekrabt, afgezien van een klein ongelukje tijdens het zindelijkheidsproces hebben ze nog nooit wat "gedaan" op een plek anders dan de kattebak, ze graven geen planten uit, ze doen mijn caafjes niks, (ze zijn er zelfs ontzettend schattig mee
) en afgezien van Koe en Het Aanrecht komen ze ook nooit op plekken die niet mogen (de eettafel, de salontafel)...En áls ze soms iets verkeerd doen, dan roep ik één keer kort EEEH en dan zijn ze weer weg/eraf.