Mijn ventje gaat dood..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spekkiejnfu

Mijn ventje gaat dood..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 00:48

Maar wanneer? Dat is nog de vraag.
We vonden Sjonnie de laatste tijd al wat rustig, hij lag veel in z'n hokje ondanks dat Tjikkie over hem heen rende enzo. Nouja, opzich niet gek voor een oude cavia die van nature al rustig is, tot ik een grote korst op z'n pootje voelde. Mijn eerste gedachte was 'niet weer schurft!' aangezien Sjon al 3x schurft heeft gehad (we hebben hem met schurft en al uit een tuincentrum gehaald). Ik ben naar de dierenarts gegaan en heb mijn verhaal verteld, maar hij dacht niet dat het schurft was. Toch behandeld, en als binnen een week geen verbetering optrad dan moesten we weer terug komen. Ongeveer 1,5 week later merkte ik op dat z'n hele pootje nu kaal en korsterig was! Vervolgens voelde ik een enorme knikker in z'n keel, en toen wist ik het zeker, mijn ventje had kanker, het kon niet anders!
Meteen een afspraak bij de DA gemaakt en die heeft gevoeld.. En ja hoor, ik had gelijk, en Sjon had geen gewone kanker, nee.. uitgezaaide lymfekanker! Hij zat hélemaal vol met knobbels. Toch maar even wat geprikt in de bulten om er zeker van te zijn en vandaag de uitslag gekregen. Ondanks dat hij het al had gezegd schrok ik er toch weer van. Wel vertelde hij dat het Sjon geen pijn deed, maar dat het hem op een gegeven moment al z'n energie gaat kosten. Dit zal ik merken wanneer Sjon stopt met eten. Dat is ook het moment dat ik besluit hem niet te laten lijden maar in te laten slapen.
Ik vind het zó erg! Ondanks dat het 'maar' een cavia is, betekent mijn ventje heel veel voor me. Hij sleept me altijd door moeilijke tijden, en daarom vind ik het moeilijk dat ik weet dat 'ie doodgaat. Maar tot die tijd stop ik hem hélemaal vol met lekkere andijvieblaadjes en banaan, want daar houdt ie van Lovers

Afbeelding

Sjonnie is de linker.

Zo, mijn verhaal is eruit, waar bokt soms al niet goed voor is! Ja

Anoniem

Re: Mijn ventje gaat dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:51

sterkte meid, en verwen hem maar goed!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:53

Ach wat sneu, die arme caaf. Natuurlijk is het niet 'maar' een cavia, het is jouw vriendje, lekker verwennen nog en sterkte als de tijd daar is Ach gut

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 00:54

Sterkte, het is altijd moeilijk om iets te verliezen waar je je aan hecht. Of het nu een cavia is of iets anders.
Leg hem nog maar even lekker in de watten.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:27

Sterkte meid! Mijn cavia is dit weekend overleden, hij zou deze week 3 worden. Mijn cavia's betekenen ook heel veel voor mij en ik mis hem ook afschuwelijk.

Lotte__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:45

Sterkte lieve Ym! Lovers

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:55

Ook namens mij heel veel sterkte.
Hoe is het nu met hem?

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:54

Aaaaaah lieve Ym. Wat naar zeg!! Lovers
Geniet nog maar even van hem, op zijn laatste dagen! Ach gut

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:56

Of we het nou hebben over een cavia, een vlinder, een vogelspin of een paard; een beest is een beest en kan heel veel betekenen! Sterkte!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:57

Verwen hem met alle lekkers die hij wil! Het verdriet komt toch te snel en nu kun je nog. Afgelopen week 1 van mijn katten moeten laten inslapen en de dagen daarvoor heb ik hem verwend met sardientjes, blikvoer, kaas en boterhamvlees, kreeg hij anders nooit..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:57

het maakt toch niet uit of het maar een cavia is
van elke dier wat dood gaat heb je verdriet
zo raar zijn als je het niet had

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:59

Sterkte Ach gut

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:59

Ach, zielig Ym! Sterkte!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:01

Ik vind het niet 'maar' een cavia..
Hoeveel tranen ik wel niet gelaten heb voor mn cavia's..
Sterkte meis..

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:05

bedankt voor alle lieve reacties! Het gaat nu vrij goed met hem, hij slaapt veel maar piept weer lekker als je hem knuffelt en krijgt een medicijn dat het proces iets vertraagd. De DA heeft nog gevraagd of we mee wilden doen aan een soort onderzoek met chemotherapie voor cavia's, maar dat doe ik hem liever niet aan. Daar wordt hij waarschijnlijk alleen maar zieker van en dat wil ik absoluut niet!
Gisteravond 2 uur lang met hem geknuffeld en gehuild omdat ik het zó erg vind. Ik moet er niet aan denken dat hij er straks niet meer is!

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:06

Ik leef echt met je mee... Gadverdamme, echt k*t!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:12

Jeetje wat erg!
Geniet toch nog maar een beetje van je laatste tijd met je beestje. Je zal hem vast wel lekker verwennen, ongezonde snoeperij kan nu toch geen kwaad meer.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 00:04

Mocht je het nog niet geprobeerd hebben geef hem een hangmat dat vond de mijne geweldig! (Gewoon vier touwtjes knopen aan een theedoek) misschien nog iets leuks voor zijn laatste periode?

Het is zeker niet maar een cavia. Ik voel me ook heel verdrietig maar ook schuldig om mijn mannetje die zaterdag is overleden en dat begrijpt niemand..

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:23

Lievelieve Ym, sterkte met Sjonnie en maak deze periode de meest onvergetelijke voor hem!

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:06

wat erg voor je, ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten.
ik heb gister mijn 3 jarige kat laten inslapen: het ene moment ging het nog goed, 12 uur later was ze dood! Ergens benijd ik je wel, je hebt de kans om afscheid te nemen. En om hem nog even te verwennen! Dus geniet daar maar van.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:22

Toen ik een jaar of 8 was,had ik een cavia die los in huis liep.We woonden 8 hoog in een flat en als ik thuis kwam van school zat de cavia bij de deur te fluiten vanaf het moment dat ik beneden aan de flat was.Onmogenlijk dat hij me hoorde aankomen...,moest nog de lift in en een lange galerij af!
We hadden echt wel een speciale band,iets wat me nooit met een konijn of hamster gebeurd is.
Hele apparte beestjes en niet 'maar' een cavia Knipoog
Sterkte.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:45

Hoe staat het nu met je knager?
Ik heb ook twee maal zo'n sterke band gehad Jodi. Mijn knulletje is afgelopen zaterdag dus overleden met hem had ik ook een goede band. Inderdaad op je wachten en achter je aan lopen. Vind het geweldige beesten. Maar met zo'n sterke band raakt het je nog harder als je het diertje verliest

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:14

meid ik leef heel erg met je mee. bij mijn hond is lymfoide leukemie geconstateerd. we lopen al 3 wkn bij de DA maar het schijnt dat hij het langer had. ik ging het merken nadat hij heel sloom werd. hij heeft er ook bloedarmoede bij dus wij moeten ook afscheid van hem gaan nemen. het doet heel veel pijn. maar als je ziet dat je beestje gaat lijden dan maak je de juiste keuze. heel veel sterkte.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:07

He meid wat een rot nieuws.
De tijd die je nog met hem hebt gebruiken om hemlekker te verwennen.
Veel sterkte

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:07

Jeetje, das geen leuk nieuws. Veel sterkte!
Trouwens wel een supergave foto zeg, met die kerstmutsjes!