Wie heeft er een hond uit het asiel???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Teelee

Wie heeft er een hond uit het asiel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 14:17

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen er een hond uit het asiel hebben?
Wat voor hond? En wat voor karakter heeft hij/zij?

Een foto is leuk, maar WEL IN LINK daar fotoverzameltopics niet mogen Knipoog

Ik heb zelf een kruising duitse/mechelse herder genaamd kelly 3 jaar geleden uit het asiel gehaald.
Een hele dominante hond, met voernijd, af en toe echt de neiging om mensen en honden te domineren. Heel beschermend tegenover andere mensen als die naar mij toe komen.

Voor mij alleen over het algemeen een schat van een hond (al hebben we nog steeds wel onze strubbelingen Nagelbijten / Gniffelen )

http://i85.photobucket.com/albums/k71/c ... G_0828.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k71/c ... G_0819.jpg

Fritsiej

Re: Wie heeft er een hond uit het asiel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:27

ik heb meerdere honden uit het aziel gehad. Momenteel ook nog 1. Beauceron van 3.5 jaar oud. Reutje, was zeer onzeker maar is nu redelijk bijgetrokken. We hebben hem nu vanaf april maar echt; het is een hond die hier nooit meer weg gaat hier. Is echt m'n vriend geworden.
cd
Foto in je profiel Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:28

Drie op het moment, 5 uit het asiel gehad in totaal.

Nu hebben we nog; Sanne, Taffy en Gipsy.
Allemaal mutsen uit het asiel.
Gipsy is de meest makkelijke hond. Train ik behendigheid mee, wat ze op dr 9 jarige leeftijd nog steeds goed beheerst. Verder is ze onwijs lief, totaal niet dominant en vindt alles goed.
Sanne en Taffy daar in tegen hebben allebei vreemde trekjes Clown.
Zo heeft Taffy baknijd en is ze onwijs zenuwachtig. Nu, 2 jaar verder, komt er eindelijk verandering in en gaat het de goede kant met haar op. Ze is behoorlijke dominant en dan vooral naar teven toe. De doos.
Sanne is een typje appart. Dat is gelijk ook onze enigste 'ras' hond uit het asiel, een Labrador.
Alleen is Sanne niet het prototype Lab. Zo heeft een een hekel aan kleine honden en zal dit dan ook duidelijke laten merken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:36

Niet uit het asiel....wel uit de opvang. Ik zeg altijd afdankertjes van de maatschappij.

Ben er heel blij mee, en als je naar het verleden van zo'n hondje kijkt is het onvoorstelbaar dat ze nog zo lief zijn.

Ik heb oa een border collie die door de vorige eigenaar als pup (waarschijnlijk zonder over het ras na te denken) is aangeschaft, en die vervolgens 8 jaar lang aan de ketting heeft gelegen..... Boos!
Gelukkig voor hem is hij daar met steun van de politie weggehaald en heeft hij hier sinds 3,5 jaar een goed plekje.

Onze Rex, ook een BC werd half dood gedumpt bij onze buurman, samen met buurman hebben we die weer opgelapt, en heeft het dier hier toch nog een aantal mooie jaren gehad.

Onze Aussie kwam wel van mensen die eigenlijk gek met haar waren, maar die moest weg omdat ze naar de kindjes gebeten had.
Typisch geval van allereerste hond, geen ervaring, uitgerekend zo een hond....en als dan later de kindjes komen geen tijd meer, hondje in de stress, die begrijpt het allemaal niet meer.....en dan moet ze weg.

We hebben sinds dit jaar de eerste keer pups van een goeie fokker, maar als er met een van de oudjes iets gebeurd zou ik elk moment weer eentje uit de opvang nemen. Of uit het asiel als daar een hond zit wat in onze situatie erbij past.

Wel een kat uit het asiel, ook een heerlijk beest. Zeiden ze nog van is geen knuffelkat....nou dat is ie wel geworden hoor Haha!

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:39

Wij hebben er 1 uit het asiel gehaald. Dat was een half jaar geleden.
Hij heet Arne en is een Friese Stabij,
hij is nu anderhalf en een schat van een hond! *LOL*
Hij luisterd alleen niet, maar je kunt wel lekker met hem spelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:44

Mijn ouders hadden er een uit het asiel uit Zwolle gehaald, onze bouvier moest ingeslapen worden, en mijn moeder vond het verschrikkelijk stil zo zonder hond, dus wij kijken op het internet naar asielhonden, en mijn moeder werd gelijk verliefd op een hond van asiel Zwolle, dus de volgende dag al opgehaald, want het klikte ook nog eens onwijs goed met mijn ouders, leuk he.

Het is een kruising tussen een witte canadees herder en een mechelse herder, en hij heet Prins, een reu.

Zat al een half jaar in het asiel, want niemand wilde hem hebben en er was iemand die hem meenam en weer terugbracht omdat het lelijk deed tegen de visite, tja logisch, als je niet weet hoe je ermee moet omgaan, maar dat beest was nog maar anderhalf jaar oud, waarvan half jaar in asiel, de eigenaars hadden hem als puppy gekocht en het is een heel speelse hond en lekker gek en wild doen, ja ook logisch, en dat vond dat gezin niet leuk en gaf hem ervan langs met een vliegenmepper, arm beest dus een puppy mag niet lekker dollen en spelen, en ze vonden hem veels te groot worden grrrrrrrrrrrrrrr, neem dan ook godverdorie geen groot hondenras, en kinderen hem maar slaan en pesten, en tegen visite deed hij gevaarlijk, dus werd hij altijd in een ander kamer gedaan of in de tuin.

Mijn ouders wisten van dit alles, en namen hem mee, diezelfde avond dat ik thuiskwam van mijn werk, ging hij gelijk bij me zitten en pootjes geven, het klikte ook met mij, maar tegen me broer gromde hij wel hahaha, maar dat komt ook door de houding van mijn broer, hij vond het niet leuk zo snel alweer een hond en dan ook nog eng en gevaarlijk uitziende hond hahaha, en smiddags toen mijn ouders met Prins thuiskwam, ging Prins gelijk naar onze oude kater Boris van 17 jaar toe, en meteen is Boris de baas en al in paar uurtjes zijn ze dikke vriendjes, en ging Boris uit eigen beweging graag met Prins mee uitlaten, ook mocht Boris bij Prins zijn voer komen en een paar hapjes meeeten, had totaal geen voedernijd of wat dan ook.

Diezelfde avond nog, sprong hij bij mijn vader op de schoot in de tuin in een ligstoel, heel leuk, en de buurman die over een hoge hek kwam kijken schrok erg van die hond, zo groot en eng, en ja Prins bewaakte al onze tuin en huis en ging grommen en stond klaar om zijn vingers over het hek te bijten, hahaha, toen wisten we al gelijk, het is een lieve hond dat beetje heropgevoed moet worden maar dan met vriendelijke hand, en binnen 2 weken was hij al bij ons gecastreerd, om hem minder dominant te maken.

Als er visite kwam, hielden we hem niet weg bij de visite, maar liet hem er gewoon bij, dan moeten de bezoekers wel lekkers in de handen hebben, zo leerde hij dat bezoek leuk is en niet iets is wat hij moet aanvallen, verjagen.

Na 3 weken ging mijn moeder ermee naar een cursus, wel is ze gewaarschuwd dat het kan zijn dat Prins niet meteen naar haar toe wil als hij los mag om te kijken of Prins graag naar mijn moeder toe wil rennen, omdat het nog te vroeg was dat er een band gevormd is, nou hij ging gelijk piepen en hup rennen naar mijn moeder toe en blij blij, dus de band was er wel al gesmeed, stonden ze ervan te kijken op de cursus, leuk he, toen konden ze echt de cursus doen, om hem wat beter leren te gehoorzamen.

Nu na paar jaartjes kan er een kind bij, vind hij interessant, niet meer bang en angstbijten of wat dan ook, maar we blijven erbij en het kind mag er niet naar toe, de hond moet zelf komen.

We hebben er echt een leuke lieve hond aan, heeft ook nog eens een eigen tweezitsbank, en verstaat heel veel woorden hihi, en mijn broer en hij zijn nu dikke vrienden.

Nu woon ik niet meer thuis, maar hij weet wanneer ik en mijn vriend komen, hoort hij aan de geluid van mijn auto, dan gaat hij kijken voor het raam zonder te blaffen, terwijl hij wel bij iedereen woedend blaft voor het raam, leuk he.

Echt een leuke hond, een aanrader, een hond uit het asiel, die zijn dubbel zo dankbaar, en doen alles voor je en gaat door het vuur voor je.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:44

Wij hebben een herplaatsertje. Niet uit het asiel maar wel een afdankertje van andere mensen.. Hadden hem als pup aangeschaft en vervolgens in een bijkeuken gestopt tussen 4 katten. Hij ( ruwharige jack russell) moest zich maar redden met het voer wat er stond en liet zichzelf ook uit door het kattenluik in de deur..

Toen hij anderhalf was moest hij toch maar weg en hebben wij hem opgehaald..

Heeft ons een jaartje gekost met behulp van de hondenschool om hem hond te maken Pling .. Hij had nogal wat kattegedrag en kende verder niets. Alles wat vier poten had en bewoog ( en geen kat was) moest aan gevallen worden..... al was dat meer uit angst..

Nu twee jaar verder doen we aan behendigheid en hebben een super hond.. Al heeft hij natuurlijk zijn trekjes nog wel maar daar leer je wel mee om te gaan..

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:52

Ik heb mijn hond 6 jaar geleden uit het asiel gehaald als puppy, het is een teefje en een kruising tussen een Afghaanse Windhond X Dalmatiër.
Het is een schat van een beest, liever lui dan moe ze blijft dan ook tot 10 uur in bed Huilen van het lachen als het regent wilt ze helemaal niet naar buiten want ja zie dat ze nat word ROFL . Verder is ze een echte "waakhond" als er iemand al boven is begint ze pas te blaffen (wonen boven onze winkel), s'nachts blaft ze helemaal niet als m'n broer/pa thuis komt of ze moeten heel veel lawaai maken....
Als er dan bezoek is dan gaat ze echt staan kijken met haar puppy-oogjes tot ze word gestreeld en als ze de mensen herkent begint ze te janken van blijschap.
Al met al een zeer gevaarlijke hond *LOL* maar we zien haar doodgraag hoor, veel van onze klanten zijn ook dol op haar en brengen dan snoepjes mee die ze soms niet eens moet hebben. Nee hoor ze is vooral niet verwend Whoosh!

Maar ik zou haar nooit weg kunnen doen ook al kan ze me soms zó pesten..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 14:57

Wat leuk dat er zoveel mensen zijn die een hond uit het asiel hebben!
@ Ragdollcat: Mijn hond komt dus ook uit Zwolle!

Ook mijn hond (nu 7,5 jaar) gaat nooit meer weg hoor hoor Knipoog Ben gek met beide!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:01

Ik heb ook een hondje uit het asiel.
Waarschijnlijk is ze vroeger mishandelt. Ze was overal doodsbang voor, als je bijvoorbeeld de krant optilde kroop ze al weg met staart tussen dr pootjes.
En zo nog veel meer dingen.
Ze was toen 1 jaar.

Heb curcus met haar gedaan, gehoorzaamheid, ging heel goed en 2e geworden.
Ook nog een rasloze hondenkeuring, aangezien ze van alles wat is.
Daar zijn we 3e geworden.

Ik mocht een hondje hebben, wegens persoonlijke omstandigheden. In het asiel zag ik haar zitten, bang hondje, maar ik vond haar zooooooooo leuk!

En nu is ze al 3,5 jaar mijn vriendinnetje *LOL*

Murretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:07

Ik heb mijn hond nu 9 jaar. Hij komt ook uit het Asiel.
Het is een blonde labrador met stamboom en het is echt een fantastisch beest!!!!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 15:11

Murretje schreef:
Ik heb mijn hond nu 9 jaar. Hij komt ook uit het Asiel.
Het is een blonde labrador met stamboom en het is echt een fantastisch beest!!!!

Heb je ook de stamboom erbij dan?? Voorzover ik weer krijg je niet nederland niet de (evt) stamboom papieren erbij toch??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:14

Wij hebben een bernersennen uit het asiel. Hebben haar inmiddels 6 jaar. Ze is nu 8.
Waarschijnlijk hebben de mensen haar weggedaan, omdat ze huidallergie heeft, allergisch is voor vlees (ze eet visbrokken) en ze heeft epilepsie. Best wel wat probleempjes dus, maar verder is het een schat van een hond!

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:18

Naja, wij hebben hem van iemand.
Die hem anders naar het asiel had gedaan.
Want hij moest weg, omdat hij op een boerderij woonden en een koe had gebeten, hij is daar ook geslagen enz. Verdrietig

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:21

ook wij hebben een hondje uit het asiel.. hij was daar geboren en op de open dag was ik helemaal verkocht, gelijk mn moeder erop af gestuurd en we konden hem een paar dagen daarna al meenemen Lachen
zij ouders zijn mishandeld dus vandaar dat ze in het asiel geplaatst zijn en hij daar geboren is.

het is helaas wel een hondje waar vanalles mis mee is Boos! dat is niet leuk
het is een kruising met een kooiker.. verder weten we het niet, sommigen zeggen vlinderhondje, anderen zeggen jack russel haha nouja wat maakt het ook uit Haha!

http://i36.tinypic.com/19sbv4.jpg

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:19

ik! nooit meer wat anders, ik krijg ontzettend veel liefde van mijn herplaatsers

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:12

Ik heb Nestor van mensen overgenomen die te weinig ruimte voor hem hadden, telt dat ook ?
Nestor is een duitse herder reu van 1 jaar oud.
Vanaf het moment dat hij bij ons kwam, merkte ik al dat het niet zo'n gemakkelijk hond was als dat wij dachten.

Nu, 5 maanden later, gaat het steeds beter !! We begrijpen elkaar nu beter en maken eindelijk lol.
Ik zou hem niet meer kunnen missen.

Hieronder foto's:
http://img529.imageshack.us/img529/5708 ... 005hz1.jpg
Wij samen

http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... len006.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v195/ ... len012.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:19

In totaal hebben we drie herplaats honden en 1 uit het asiel gehad.
Graag zou ik willen zeggen dat het stuk voor stuk geweldige beesten waren. Waren ze ook maar helaas is 1 hier niet gebleven. Zij is flink mishandelt geweest en bij ons niet op haar plaats. Op momenten dat het haar allemaal teveel werd nam ze de benen en kwam ze weer terug als ze rustig was. Hier midden in het dorp met aardig wat autos en kinderen kon dat niet.
Uit eindelijk is zij naar iemand gegaan met een paar hectare eigen grond waar ze zich prima kan terug trekken. Dit was een kruising duitse herder.
Verder hebben we een nog een kruising duitse herder gehad welke op jonge leeftijd 8 eigenaars heeft gehad en daarna als nog met een paar maanden oud bij ons kwam.
Nog een labrador wat gewoon weg het meest geweldige en liefdevolle beestje is geweest.
Ook hebben we nog van de DB een klein keffertje opgevangen.

De rest komt bij fokkers vandaan.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:28

Mijn schoonmoeder heeft 2 honden uit het asiel, de ene valt iedereen die vreemd is aan en de ander is overleden aan de gevolgen van suikerziekte. Volgens de dierenarts moet dit bekent zijn geweest bij het asiel, bij het asiel deden ze heel vreemd en gave ze het wel lichtelijk toe.
Me vriend heeft een hond gehad in het verleden uit het asiel was ook van alles mee mis.
Mijn eigen moeder heeft er één gehad uit het asiel en meteen na het meenemen bleek al dat deze zware blaasontsteking had en ontstekingen in de baarmoeder. Veel medicijnen en één operatie verder gaat het goed met de hond, maar daar waren we waarschijnlijk niet aan begonnen als we dat van te voren wisten.
Ik denk dat je heel veel geluk moet hebben en dat wij pech hebben gehad. Bij de fretjes hebben we nooit problemen gehad en me moeder heeft zelfs een stinkdier uit het asiel. Maar met de honden alleen maar problemen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:36

EEN stinkdier???

haha kan dat ook? Da's toch geen huisdier of wel? Kan ik me nou niks bij voorstellen, ligt ie 's avonds op schoot?

Wij hebben een golden retriever uit het asiel, die is nu 10, en woont nog bij mijn ouders. En in hun vakanties komt ze bij ons.

Shira onze bullmastiff hadden we via bokt, dus ook 'tweedehands' en Cleo ook 'tweede hands' via MP. Wel veel geluk mee gehad, want als ik naar mijn collega kijk die er ook een via MP heeft opgehaald.... Rolleyes
En de laatste, Pino komt bij de fokker vandaan.

Ook twee tweedehands katten en een uit het asiel gehad. De laatste is 18 geworden!
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 23-11-08 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:37

bij onze hond was het overigens niet de schuld van het asiel dat er wat aan mankeert hoor Lachen haha
hij had een voedselallergie en is ook allergisch voor 3 soorten huisstofmijt en vlooien.. dat is gewoon vette pech hebben denk ik. al met al heeft ie het prima hoor bij ons thuis Lachen hij leeft alleen iets korter door de prednison.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:00

Ik heb twee honden, eentje daarvan komt uit het asiel. Seppe is een koningspoedel met stamboom (eentje om U tegen te zeggen, niet dat dat zoveel uitmaakt Knipoog ), de politie heeft hem in beslag genomen wegens verwaarlozing. Het asiel heeft 12 weken moeten dokteren en even gevreesd dat hij het niet zou halen, maar uiteindelijk is hij toch opgeknapt Lachen Ik wandel de hondjes als vrijwilliger voor het asiel, en ben eigenlijk meteen verliefd geworden op die harige knuffelbeer. Toevallig mochten we op dat moment een hond bij van thuis, maar het moest een teef zijn, liefst niet ouder dan drie (leeftijd van onze andere hond toen), niet té groot en zeker niks "chichi". Seppe was een vierjarige reu, een reus van een hond, en daarbovenop een koningspoedel Huilen van het lachen Gelukkig was mijn vader snel overtuigd, en is Seppe nu al vier jaar een deel van ons gezin. Het is echt het liefste dier dat ik ken, zou nooit een vlieg kwaad doen, echt een wereldhond Lovers Dat hij, ondanks die ernstige verwaarlozing, nog zó lief is gebleven, vind ik echt een wonder.

Een paar foto's Haha!

http://i215.photobucket.com/albums/cc11 ... /vak25.jpg
http://i215.photobucket.com/albums/cc11 ... /vak11.jpg

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:03

Wij hebben er ook 1. Ze zat al in het asiel met 5 maanden en het was zo'n lief bolletje.. Het is een golden retriever teefje, beetje te klein gebleven maar o zo lief. Vroeger heel bang en schrok overal van, nu is dat gelukkig een stuk minder Lachen Al met al een hele lieve geweldige hond Lachen

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:06

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:12

wij hebben zelf ook een hond uit het asiel
een kruising rottweiler
een hele vriendelijke hond die wel nog helemaal moest worden opgevoed.

het is echt een schat van een hond