water fles konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

water fles konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:53

omdat de kou er weer aan komt en het flesje weleens wil bevriezen,hoe ga je dat tegen???

en hoe houd je de buiten konijnen warm?
ze hebben er nu een kleed voor en aan de slaapkant aan de buitenkant een vuilniszak ze zijn best tevreden zo
maar hoe worden ze nou echt warm??

ellepel

Re: water fles konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:55

die van mij hebben nog niks voor het hok hangen,ze zitten dik in het hooi en doordat ze samen zijn hebben ze het wel warm.
water doe ik altijd in drinkbakken en als het vriest bied ik ze gewoon meerdere malen per dag water aan ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:57

mijn 2 zitten (nog) niet bij elkaar en moeten het zelg warm hebben.
wat hooi,dat ik daar niet heb aan gedacht.

kan je niet een klein balletje ofzo in de fles laten drijven??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 01:59

geen idee,maar als het hard genoeg vriest dan bevriest het water toch wel hoor.
dan gewoon een paar keer per dag even kijken of het water alweer bevroren is,

stro geeft ook wel warmte hoor, en als je dan voor het hok wat hebt hangen tegen de tocht dan gaat het best wel lukken

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 02:05

kan je ze gewoon niet in de schuur zetten ofzo met echt koud weer, ik deed er altijd een dikke sok omheen,

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:41

Ik zou oppassen met die vuilniszak, dat ze die niet gaan opeten. Idd veel hooi geven, zodat ze daaronder kunnen kruipen..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:45

die van mij houden elkaar wel warm, nu zitten ze ook samen in de sneeuw buiten, ze sporen niet helemaal
verder heb ik de hele zomer al een teil buiten staan die zichzelf vult door de regen, de flesjes komen ze nooit aan in de winter zal dit wel niet werken, maar dat zien we dan wel weer...
al denk ik dat die grote teil minder snel bevriest dan die kleine flesjes....

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:54

Wij deden het waterflesje 's nachts naar binnen halen en 's morgens weer buiten hangen.
En dan iets van appel ofzo in het hok voor het nodige vocht.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:59

Nu hebben we nog niets erom. Flesjes bevriezen nog niet. Als het straks wel bevriest, doen we er altijd een sok om, maar meestal helpt dat niet eens.. Gewoon meerdere keren op een dag even kijken..
De konijnen houden zich nu samen in een hok met hooi/stro wel warm.
Ze zitten trouwens nog liever buiten.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:20

Konijnen maken zelf al een wintervacht aan en als extra kun je ze lekker wat hooi/stroo geven waarin ze een lekker nestje kunnen bouwen om warm te blijven.
Ik denk niet dat je kunt voorkomen dat het water bevriesd dus inderdaad, gewoon wat vaker het water verversen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:40

mariposa schreef:
kan je ze gewoon niet in de schuur zetten ofzo met echt koud weer, ik deed er altijd een dikke sok omheen,

we hebben geen schuur(meer)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:41

Je moet iets om de flesjes doen zo dat ze niet bevriezen.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:43

Wij kijken 's ochtends vroeg of het bevroren is en dan krijgt ie nieuw water..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:45

We doen altijd een heel klein beetje suiker of zout in het water, zorgt er wel voor dat het minder snel bevriesd. En anders gewoon meerdere keren per dag even kijken en desnoods verwisselen.

Verder staat ons konijn al 10 jaar buiten, met lekker veel stro.,

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:47

Ik check 's ochtends hun water, maar tot nu toe was het nog niet bevroren. Ik heb enkel een plank gezet tegen het deel waar hun hokken bedekt zijn met gaas, zodat de neerslag/wind er niet naar binnenkan. Verder hebben ze een dikke laag stro en een dikke wintervacht, maar ze zitten liefst gewoon lekker in de sneeuw Clown

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:38

dikke laag hooi of stro en eventueel het hok tegen de wind afdekken met een oude wollen deken of een juten zak.
een dikke sok om de flesjes helpt vaak iets, maar dan bevriezen de tuitjes alsnog.
wanneer het zo hard vriest, gaan wij over op bakjes.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:43

hier ligt nu een dikke laag sneeuw en die idioten van mij zitten gewoon buiten! was me al zorgen aan het maken maar ze zullen t zelf wel weten. heb ook flink wat hooi in het hok gedaan dat ze daarin kunnen zitten en idd ook een dikke deken voor het traliegedeelte hangen.
flesjes vervang ik gewoon n paar keer epr dag en in plaats van water idd veel groente geven dat water bevat. als het erg vriest doe ik een sok erom met stro ertussen, dus flesje-stro-sok, dat isoleert wel beter dan alleen een sok

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:47

Mijn idioten zitten ook gewoon lekker in de sneeuw Knipoog Nu zitten ze binnen, maar daarstraks waren ze echt door het dolle heen, ze vonden het echt geweldig Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:50

die van mij zijn officieel omgedoopt tot ijskonijnen Clown

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:16

haha die van mij zaten vanavond ook lekker in de sneeuw hoor Haha!
maar ik heb nu wel een oude deken voor het hok langs gehangen die koude wind er in is denk ik niet zo fijn voor ze..nu zitten ze lekker beschut Haha!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 20:17

sneeuw? 2 vinden dat leuk, 2 niet. gelukkig kunnen ze zelf kiezen wat ze doen. die 2 die er niet van houden heb ik dan ook al de hele dag niet gezien Clown

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 21:08

toen ik mijn konijn had

deed ik veel stro en vooral veel hooi in haar nacht hokje. Ze maakte er alltijd een lekker holletje van. Als het echt vroor of de wind op haar hok stond verplaatse we het hok of deden een zeil erover. En anders ging ze de schuur in. Waar het overgins bijna net zo koud was als buiten, alleen had ze dan geen last van de wind

en over de waterflesje ik verschoonde het water een aantal keren per dag, wat ook goed hielp maar dan moet het niet te hard vriezen anders bevriesd het water alsnog, was een washandje eromheen doen.

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:28

hey tegen het bevriesen bij vorst van de waterfles een schepje druivensuiker in het water doen dan bevriest het niet meer.
Let wel op je konijn krijgt dan extra energie binnen dus wat minder brokjes geven!! Werkt echt super en kan geen kwaad

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:49

Judith_ schreef:
We doen altijd een heel klein beetje suiker of zout in het water, zorgt er wel voor dat het minder snel bevriesd. En anders gewoon meerdere keren per dag even kijken en desnoods verwisselen.

Verder staat ons konijn al 10 jaar buiten, met lekker veel stro.,

Ik wou het net zeggen, je moet een beetje suiker in het water doen zodat het minder snel bevriest. Maar je was me voor Lachen

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 19:43

ik heb meerdere drinkflesjes, als er 1 bevroren is zet ik die binnen om te ontdooien en hang ik een andere op en dan gewoon steeds omwisselen.
Of met vorst even met stenen bakjes werken en die regelmatig verwisselen als het water bevriest.
Vorig jaar had ik bij de kippen en konijnen een stenen bak water met een bruissteentje erin(voor in een aquarium of vijver).
Door het borrelen bevriest het water niet.