Achtergrondinformatie asielhond; wie kent haar pups?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bubsj

Achtergrondinformatie asielhond; wie kent haar pups?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:13

Vorig jaar heb ik een hondje uit dierenasiel de Crull in Den Ham gehaald. Geweldig dier!

Nieuwschierig dat ik ben, probeer ik zo veel mogelijk informatie over haar te krijgen, en dan voornamelijk over haar pups! Ze is namelijk in het asiel bevallen van een aantal pups, over hoeveel pups dit gaat konden ze me niet vertellen ( Slapen ) maar wel dat de vader een Bouvier was.. Mijn eigen hond is bruin met wit.. Duidelijk Basenji, en waarschijnlijk ook deels herder..

Dit alles speelt zich af in 2006.. (de pups waren zo weg, mijn hond hebben ze nog een jaar laten zitten..)

Wie oh wie weet hoe ik het beste mijn zoektocht kan voortzetten? Zijn hier site's voor? Of kent iemand misschien een van de pups van mijn hond? Ik ben erg benieuwd!

In 2006 liep mijn hond nog rond met de naam Dipsy.

Afbeelding

ellepel

Re: Achtergrondinformatie asielhond; wie kent haar pups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:22

maar dan heeft het dierenasiel die pups toch geplaatst en hebben ze er adresgegevens van lijkt me?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:27

Als ze die al hebben willen ze ze niet vrijgeven.. Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:29

ohw wat vervelend zeg!!!

en zouden ze je ook niet willen helpen dan?
zij hebben de gegevens,dan kunnen zij zelf contact opnemen met die eigenaren en vragen of ze het goed vinden dat jij contact zoekt met de pups?

pff en anders oproepje zetten op marktplaats?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:33

Opzich een goede tip, ik zal ze nog een mailen/bellen Lachen Ik ben gewoon ontzettend benieuwd hoe haar pups eruit zijn gekomen Lachen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:36

ja nou en als ze moeilijk doen over de telefoon kosten dan zeg je dat je daarvoor wel wilt betalen met een zak hondevoer ofzo ..kunnen ze vast wel gebruiken toch?

valt te proberen toch?

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 00:39

Mijn ervaring met dierenasiels is, dat ze een stuk minder meewerkend zijn als je zou verwachten. Heel begrijpelijk, want ze hebben het vaak heel erg druk, maar tegelijk ook erg frustrerend.. Nou het ik tot nu toe wel al veel medewerking van dit asiel gekregen hoor, maar het is dus maar de vraag of ze willen helpen Lachen Maar ik ga het in iedergeval nog een keer proberen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:21

Wat een leuke hond, daar zit een flinke dosis schotse herder in als je het mij vraagt. Zie er (vanaf deze foto) duidelijker een schotse herder in dan een Basenji.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:44

Nee het is absoluut en basenji en geen schotse herder Tong uitsteken Mensen willen altijd blijven gissen, ik heb ze werkelijk allemaal al gehoord.. Maar als je naar gedrag en verdere uiterlijke kenmerken kijkt is ze toch het meeste basenji, basenji eigenaren bevestigen dat ook allemaal Lachen Alleen deze foto vertelend dat misschien wat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:50

Heb je meer foto's? Ik ben wel heel nieuwsgierig (naar bijv een foto van de zijkant voor een wat duidelijker beeld).

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:58

Ik zal eens even gaan zoeken. Wel verder via pm, heeft niet bepaald betrekking op dit topic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:26

Zit imo geen herder in
De oren zijn on-Herders, en de ogen en de neus ook.

Zou ook zeggen basenji.
Ik weet niet heel veel van basenji qua karakter, qua uiterlijk wel. Maar van herders weet ik genoeg om te zeggen dat er imo geen herder in zit. Ook qua kleur lijkt ze niet symmetrisch, zit er herder in, dan zou de hond zeker weten symmetrisch getekend zijn Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:00

ellepel schreef:
maar dan heeft het dierenasiel die pups toch geplaatst en hebben ze er adresgegevens van lijkt me?

vaak worden moederhonden hoogzwanger, of met pups gedumped....of door de zg "buurman" afgegeven. Reden: de eigenaren willen niet weer een donderpreek ontvangen over "verantwoordelijk dieren houden"

Het asiel heeft daarnaast ook te maken met de wet op bescherming van privacy...net als heel ned.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:02

Als ik trouwens een gokje zou wagen zou ik zeggen iets van bullterrier met herder....hoe is het karakter ? Bullterriers zijn nogal moeilijk opvoedbaar voor de gemiddelde hondenbezitter Haha!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:57

Yamcha schreef:
Zit imo geen herder in
De oren zijn on-Herders, en de ogen en de neus ook.

Zou ook zeggen basenji.
Ik weet niet heel veel van basenji qua karakter, qua uiterlijk wel. Maar van herders weet ik genoeg om te zeggen dat er imo geen herder in zit. Ook qua kleur lijkt ze niet symmetrisch, zit er herder in, dan zou de hond zeker weten symmetrisch getekend zijn Lachen

Ze is wel symmetrisch gekleurd, en op haar restje staart is duidelijk de aanzet van zwarte haren te zien Lachen ze is binnengebracht onder het mom jackrussel.. Daar vonden ze het een kruizing met een terrier, ik, mijn dierenarts, mijn vader, bevriende fokkers, we hebben er lang over lopen discussieren, karakters vergeleken en al is het een asbakje dit komt het meest duidelijk naar voren.

Overigens weet elke hondenkenner/eigenaar wel eventjes te vertellen wat voor hond het is, en allemaal zeggen ze iets volkomen anders, haar uiterlijk zegt vrij weinig over het karakter.

Maar nogmaals speculeren over het ras heeft geen enkele zin, want wat voegt dat toe aan mijn vraag in dit topic???

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:09

Mist schreef:
Als ik trouwens een gokje zou wagen zou ik zeggen iets van bullterrier met herder....hoe is het karakter ? Bullterriers zijn nogal moeilijk opvoedbaar voor de gemiddelde hondenbezitter Haha!

Haha, en zie je, weer iets volkomen anders Knipoog

Voorruit, deze vraag beantwoord ik nog omdat mensen met een pup van haar het wellicht herkennen.

Mijn hond is vriendelijk tegen mensen (vertrouw ik 99%) maar heel stoicijns, behalve naar mij als baas (gelukkig) wordt er vrijwel niet gekwispelt, aandachtgeschonken, laat staan een teken van blijdschap om je te zien. Ze is erg waaks als wij liggen te slapen, blaft overdag binnen niet (dachten eerst dat ze het totaal niet deed, ala basenji, maar ze kan wel degelijk blaffen, en hoe Tong uitsteken ) kan net als de Basenji zeer aparte geluiden produceren. Ze is zeer dominant tegenover andere honden, vooral herders en rottweilers zijn slachtoffer. Absoluut een jachthond, maar wel een individuele, ze struint dus vrolijk alleen door de bossen, schenkt geen aandacht aan de baas, en vangt ondertussen alles vanaf muis tot kat. Ze kan eigenlijk niet los, wij doen het wel, met muilkorf om, maar ze luistert alleen als het haar uitkomt (allemaal weer basenji) ze wil altijd dingen zien, ligt in vensterbanken/opbanken en gelukkig tegenwoordig niet meer op de tafel Tong uitsteken Met een heleboel overtuiging hebben we haar aan het spelen gekregen, alleen is het doel altijd het speeltje te vermoorden, en ook hierin is ze erg agressief. Daarnaast is ze behoorlijk snel (ze 'vangt' de herder pup van 8 maanden met gemak) en loopt ze het liefst in een actieve zwevende draf. Gewoon sjokken achter de baas aan is er niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:35

@ Bubsj: nee, was idd je vraag niet Bloos

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 15:46

Yamcha schreef:

Ik vind het wel leuk hoor, daat niet van, maar het is zonde van het topic Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:48

asiels mogen geen informatie vrijgeven, ik wilde ook meer van mijn honden weten en daar ben ik op een beetje illegale manier achter gekomen.... wat je zou kunnen doen is deze oproep op allerlei forums over honden plaatsten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 17:04

Bubsj schreef:
Yamcha schreef:

Ik vind het wel leuk hoor, daat niet van, maar het is zonde van het topic Lachen

Maar ontopic kan ik geen inhoudelijke reactie geven, jammer hoor Lachen

(vind je hond wel mooi en lief) maar daar heb je niks aan Lachen