Grote verschil reutje/teefje kater/poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Grote verschil reutje/teefje kater/poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 16:44

Wat is nou precies het duidelijke verschil tussen een reutje en een teefje (behalve het geslacht Haha! ) en een kater en een poes.
Ik lees dat sommige mensen bijvoorbeeld perse een reutje willen ipv een teefje. Wat is daar de reden van?

Iorrr

Re: Grote verschil reutje/teefje kater/poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:45

STip! Ik ben ook wel heel benieuwd... Ik heb namlijk een kater en een poes en er zit weinig vershil in...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:47

poezen blijken meer "watjes" te zijn (na wat ik gehoord heb van 'n vriendin van mij) en katers "stoerder" en liever..
Reutjes zijn ook zoiets.. ook tonen ze "beter"
haha tja teefjes krijgen ook de "vrouwenkwaaltjes"
vind ze zelf knuffeliger (heb zelf nou m'n eerste teefje naar wat ik zelf weet, vroeger hadden we zover ik kan herrineren altijd reutjes)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:53

poezen heb ik nooit gehad.

maar honden wel. mijn vorige hondje was een teefje (jack russel)
dat was echt mijn maatje,maar wel wat dominant naar andere honden(vooral andere teven) en was niet allemans vriendje.
twee jaar geleden heb ik haar op 11 jarige leeftijd helaas in moeten laten slapen.nu heb ik een jack russel reu van 10 maanden,en is echt iedereen zijn vriend,ook andere honden vind hij geweldig,het is gewoon een blij varken.
ik weet uit ervaring (met honden gewerkt) dat teven over het algemeen dominanter zijn op uitzonderingen na natuurlijk en vooral naar andere honden toe,maar ook reuen kunnen dat heel erg hebben.en die hebben dat vaak naar anderen reuen toe.
en je hebt reuen die overal tegen aan plassen,maar een teefje word 2 x per jaar loops,en sommige mensen vinden dat hinderlijk,en die kiezen dan vaak voor een reu,mij maakt het persoonlijk helemaal niks uit,sommige willen een teef om mee te fokken,ook zijn reuen vaak stoerder om te zien.
maar ik vind zelf dat het om het karakter gaat,en dat zie je niet als ze pas 6 weken zijn,ook komt er een groot deel van de opvoeding daar bij kijken.
zo een heel verhaal haha

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:33

Nou onze poes is nou niet bepaald een watje, ze is wel duidelijk een koningin. Onze kater is gewoon een gezellige dikke huiskat Haha! Overigens hebben we ze beide laten helpen, dus daar hebben we geen problemen mee.
maar ik vraag me vaak af waarom mensen soms perse voor een bepaald geslacht kiezen

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:36

Hahaha juist de katers zijn vaak de watjes. De katers zijn meestal aanhankelijker dan de poezen. (en ik fok al een tijdje raskatten dus heb er heel wat voorbij zien komen).

Wat betreft honden kiezen veel mensen of voor een teef als ze bang zijn voor een te dominante hond, of voor een reu als ze het niet zien zitten om een hond te hebben die loops wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:37

Mijn kater zijn altijd rampenbakken geweest, veel vechten, honderden euro's aan omkosten gehad omdat ze abcessen hadden, vechtwonden, afgebroken ontstoken nagels etc etc.
Veel uithuiziger en meer op route dan mijn poezen.
De poezen zitten ook egwoon in de tuin als ze buiten zijn katers altidj zo vér mogelijk Haha! Haha!

Wat betrefd honden, ik heb liever een teef omdat ik mn ervaring met katten vergelijk, mss wel helemaal verkeerd.
En ik vidn een teef hygienischer, maar goed dat is weer een ander verhaal puur persoonlijk dus.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:37

Bij ons is ook de kat het 'watje'. De poes is veel meer op haarzelf, overigens ook superlief!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 10:37

Onze poes is absoluut geen watje. Als je haar ziet dan denk je wat een stoere kater. Ze vecht ook altijd met de kater van de buren.
Dan hebben we nog een poes en die is zo fanatiek maar aan de andere kant ook weer heel lief.

Verder hebben we een reu en een teef. Zelf heb ik voorkeur voor een reu. Ze zijn wat constanter in hun karakter. Teven zijn vaak zo bitcherig. Ook is mijn reu rustiger zonder een slaapmuts te zijn. De teef kan de hele dag wel gek doen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:58

Wij hebben altijd reutjes gehad, waarom?
wij vinden het karakter van reutjes gewoon fijner/leuker.

en ik moet eerlijk bekennen dat mijn hond later ook een reu word, heb echt niks met teefjes
(heb ook een ruin en zou ook echt geen merrie willen ..)

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:31

Ik ga eigenlijk ook altijd voor de mannen (bij honden en katten haha)
Naar mijn idee zijn de reuen en katers wat evenwichtiger qua karakter en bovendien tonen de mannen zich vaak mooier. Mijn ervaring is ook vooral bij kater dat deze aanhankelijker zijn dan poezen.

Ik heb dan ook twee katers in huis.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 16:48

Nou dat idee heb ik dus ook, dat katers aanhankelijker zijn dan poezen. Maar of dat met honden ook zo is?

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:59

Ik heb over het algemeen altijd een voorkeur voor dames (ben er zelf ook één) Vork.
Ik vind vaak dat de dames, ongeacht of het een poes, teef of merrie is, meer karakter en eigenzinnigheid hebben en daar hou ik van. Ik heb drie poezen, een kater, een teef en drie merries. Daarnaast heb ik ratten in beide geslachten. De heren vind ik meestal wat 'sulliger' en meer gelaten dan de dames. Bij honden heb ik een uitgesproken voorkeur voor teven, omdat ik het typische reuengedrag niet zo waardeer, zoals het geurvlagen uitzetten, het dominante gedrag naar andere reuen, het rijden tegen mijn been, etc. (even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat ze dit allemaal doen).
Doe mij het soms wat grillige karakter van de dames maar!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:02

het grootste nadeel wat ik aan onze reu ipv een teefje kan bedenken is dat ie overal tegen aan zijkt Clown en hij vertoont nogal macho-gedrag... verder eigenlijk kwa karakter weinig verschil in verhouding met een teefje.
bij onze katten is dat wel merkbaar. onze kater is wel aanhankelijker als onze poes. maar ook echt een mietje! als het regent en hij is buiten gaat ie dus voor het kamerraam! zitten miauwen... hij komt gewoon niet op het idee om ff een stukkie verder te lopen en dan daar naar binnen te gaan Sigaar onze poes is gewoon zo slim om met vies weer sowieso binnen te blijven.
sproeien doen ze nog geen van 2-en maar wat nog niet is kan nog komen. voorheen hadden we namelijk ook poezen die sproeiden en katers die dat niet deden.

voorkeur voor hond is echt een teefje
bij katten geen voorkeur

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:02

Onze kater is ook veeeel knuffeliger dan onze poes. Onze kater is een held op sokken, rent weg voor vogels Nagelbijten / Gniffelen terwijl onze poes graag buiten is op vogelsjacht.

Maar het vervelendste verschil? onze kater bespringt kussentjes *schaam* en onze poes sproeit het hele huis onder!
(en ja, zijn beide geholpen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:36

Vind de dames over het algemeen veel meer bitchy, eigenlijk. Bij paarden ook.

Ik wil ook geen vrouwelijke dieren, doe mij maar een lekkere macho-reu. Loopt neit te trutten en te miepen, is heerlijk stabiel en constant in zijn karakter, en veel vergevingsgezinder als een teef ook!
Hij kan knokken met een andere hond, en als een en ander duidelijk is, is het ook weer afgelopen, en vinden ze elkaar weer lief Lovers
Katers zijn imo ook veel knuffeliger als poezen, wel uithuiziger. Die van mij dan toch Lachen maar heel vriendelijk, heb een poes gehad, Merlijn, die heb ik aan mijn beste vriend geschonken..... ik kon niet overweg met haar, vond haar een beetje een truttebol, pfff.... wel lief hoor, (heb haar ook wel gemist) maar ze is daar heel gelukkig, en hij is stapelgek op haar, dus da's een veel betere combi Lachen