poezen heb ik nooit gehad.
maar honden wel. mijn vorige hondje was een teefje (jack russel)
dat was echt mijn maatje,maar wel wat dominant naar andere honden(vooral andere teven) en was niet allemans vriendje.
twee jaar geleden heb ik haar op 11 jarige leeftijd helaas in moeten laten slapen.nu heb ik een jack russel reu van 10 maanden,en is echt iedereen zijn vriend,ook andere honden vind hij geweldig,het is gewoon een blij varken.
ik weet uit ervaring (met honden gewerkt) dat teven over het algemeen dominanter zijn op uitzonderingen na natuurlijk en vooral naar andere honden toe,maar ook reuen kunnen dat heel erg hebben.en die hebben dat vaak naar anderen reuen toe.
en je hebt reuen die overal tegen aan plassen,maar een teefje word 2 x per jaar loops,en sommige mensen vinden dat hinderlijk,en die kiezen dan vaak voor een reu,mij maakt het persoonlijk helemaal niks uit,sommige willen een teef om mee te fokken,ook zijn reuen vaak stoerder om te zien.
maar ik vind zelf dat het om het karakter gaat,en dat zie je niet als ze pas 6 weken zijn,ook komt er een groot deel van de opvoeding daar bij kijken.
zo een heel verhaal haha