Help mijn poes maakt het raam open snachts!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Help mijn poes maakt het raam open snachts!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 02:43

hallo,
Ik heb een probleempje..
Mn poes is een beetje te slim.. Ik woon in een huurhuis met ramen (duhh)
het raam bij de keuken is extra beveiligd met 2 zij slotjes. Maar mn raam aan de voorkant heeft dus alleen zown langwerpige staaf, met gaatjes, dat je het raam open kan doen (ja weet het even niet anders te omschrijven Tong uitsteken
Aan het voorraam zit dus verder geen vergrendeling.. En poes lief heeft ontdekt dat ze gewoon met haar pootjes net zo lang naar boven kan duwen totdat het raam opengaat. .ze heeft hem in no time open en klimt dan naar buiten..

Ik woon niet in de achterbuurt maar er wordt hier nogal eens ingebroken en er lopen hier nogal wel wat (dronken) jongelui over straat.
Als de poes dus zin heeft maakt ze dus gewoon midden in de nacht dat raam open, en ik wil/kan dus gewoon snachts niet slapen met een raam dat open staat, heel simpel..
Ik heb vanmiddag de woningbouw gebeld of ze misschien op ons voorraam ook slotjes aan de zijkant willen zetten omdat poes het raam open maakt..
Begint die vrouw me toch uit te lachen !
Daar beginnen ze dus niet aan!
Ik wil mijn poes snachts niet buiten dumpen, maar ik slaap zo ook niet rustig!
ik heb nu een touwtje langs de verwarming gespannen zodat ik de poes niet naar buiten hoef te gooien (dat vind ze ECHT niet leuk namelijk) maar ja dat is echt spuuglelijk!
Ik snap echt niet wat voor moeite het nou is voor de woningbouw hoor..
Weet iemand toevallig een constructie dat mijn poes het niet meer open krijgt???
Alvast bedankt Haha!

Ragebol1977

Re: Help mijn poes maakt het raam open snachts!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 03:20

Mijn moeder heeft ook een kat die dat kan. Zij heeft bij de wibra horgaas gekocht dat je met klitteband kan bevestigen. Zo kan poeslief helemaal niet meer bij het raampje komen. Werkt bij haar bij een kater van 8 kilo. En hij is redelijk fanatiek. Ik weet niet graag jouw poes naar buiten wil maar het valt te proberen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 04:19

Je kunt ook zelf bij de gamma, praxis o.i.d. zo'n raamslotje kopen. Die dingen kosten de wereld niet en als je iets zelf betaald heeft de woningbouw er vaak geen problemen mee.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 07:46

_Nelleke_ schreef:
Je kunt ook zelf bij de gamma, praxis o.i.d. zo'n raamslotje kopen. Die dingen kosten de wereld niet en als je iets zelf betaald heeft de woningbouw er vaak geen problemen mee.

Idd ik zou ook voor deze optie gaan.
Een hor zou bij mij niks uithalen, ik heb ook een paar van zulke houdini's
Ik moet zelfs voor Allison de klinken omhoog zetten, want ze maakt ook de deuren open.

Ik zou gewoon bij de bouwmarkt, of boerenbond, een grendeltje voor het raam halen, vastzetten met schroefjes en je probleem is opgelost!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:07

Er wordt onwijs ingebroken bij je in je buurt maar je zet wel je raam met zo'n houder op een kier Verward
Nou ja schiet mij maar lekm waarom zo'n vrijkaartje?

Maar goed als je ze dan tóch uit wil nodigen doe dan aan preventie en haal een paar van die dievenklauwen mét slot.
Kan je kat er nooit meer uit.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:29

Ik zou ook zelf een slotje kopen.
Alles beter dan een inbreker / zatte jongeren in je huis.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:48

Er zijn ook van die slotjes te krijgen waarmee je 1 van die pinnetjes waar die 'staaf met gaatjes' moet vervangen door eentje waar een slotje op bevestigd kan worden. En anders misschien de wonigstichting niet rechtstreeks bellen, maar vragen om de persoon die gaat over het onderhoud van de woning. En niet aangeven dat het om je zeer inteligente poezel gaat, maar aangeven dat je graag een beveiligde sluiting zou willen voor dit raam. Moeten ze wel begrijpen toch?
Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:03

wat een wereldprobleem weer zeg, als de kat je raam al zo makkelijk open krijgt hoelang denk je dat die inbrekers dan nodig hebben? koop gewoon voor een paar euro een beter slot die de kat niet open kan maken. Slaap je een stuk beter van!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 11:54

Chiqa schreef:
Er wordt onwijs ingebroken bij je in je buurt maar je zet wel je raam met zo'n houder op een kier Verward
Nou ja schiet mij maar lekm waarom zo'n vrijkaartje?

Maar goed als je ze dan tóch uit wil nodigen doe dan aan preventie en haal een paar van die dievenklauwen mét slot.
Kan je kat er nooit meer uit.

Wat is dit voor post? Waar staat dat mijn raam op de houder op een kier zit?
Ik heb hem altijd dicht, maar de poes krijgt hem van binnenuit open, En als de poes hem dus niet open maakt dan krijg je hem van buiten ook niet open hoor!
Dus ik snap je post niet..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 11:55

en cissy nogmaals,, Van binnen krijgt ze hem wel open, maar als die gewoon dicht zit krijg je hem van buitenaf echt niet zo makkelijk open..

en de rest thnx! Ik ga eens kijken bij de gamma voor slotjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:58

Een beetje veilig hang- en sluitwerk lijkt me sowieso lekkerder slapen, dus ik zou even naar de Gamma gaan voor een uitzetijzertje (zo heten die dingen volgens mij) met een veiligheidskeurmerk. Hebben inbrekers én poeslief geen schijn van kans meer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:29

Lijkt me niet dat dit zorg is van de woningbouw idd Tong uitsteken

Dievenklauwen zijn niet zo duur bij de Gamma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:34

Elma_ schreef:
en cissy nogmaals,, Van binnen krijgt ze hem wel open, maar als die gewoon dicht zit krijg je hem van buitenaf echt niet zo makkelijk open..

en de rest thnx! Ik ga eens kijken bij de gamma voor slotjes!

Dan mss even duidelijker zijn in je post, het komt nogal wazig over maar goed dat zei ze zelf ook al,
kunnen wij dan ook weinig aan doen dat we je bericht niet begrijpen Knipoog

Succes met je dievenklauwen snap niet dat mensen dat niet zelf kunnen bedenken maar goed dat is weer een ander verhaal.