Voorheen stonden mijn paarden aan huis dus hoefde ik er niet over na te denken mijn honden mee te nemen, want ze liepen immers gewoon lekker de hele dag vrij in de tuin (afgezet).
Nu staan mijn paarden ergens anders en wil ik toch graag mijn trouwe viervoeters meenemen. Ze kunnen niet los, om ze wat vrijheid te geven komt er een kennel met speelplaats (afgezet).
Nu wandel ik ook graag met ze en nu doen we dit vooral met een longeerlijn. hebben ze toch lekker de ruimte om een klein sprintje te trekken en net wat meer vrijheid.
Nu merk ik met natte dagen dat de longeerlijnen vocht vasthouden en mijn twee honden dus een kilo water in longeerlijn achter hun hebben hangen. Extra conditie training maar niet zo prettig.
Nu vroeg ik me af of er meer bokkers zijn van wie de hond niet los kan? Hoe wandelen jullie en vooral wat gebruiken jullie?
Het mooiste zou een lijn zijn van zo'n 20 meter die op en afrolt zodat die de grond niet raakt en waterdicht

Misschien iemand hier die tips of ideetjes heeft.
of een adres waar ze zulke lijnen verkopen

het gaat overigens om een boxer van zo'n 23 kilo en een amerikaanse bulldog van 50 kilo.