Wandelen,honden kunnen niet los.Speciale lijnen hiervoor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Wandelen,honden kunnen niet los.Speciale lijnen hiervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:36

moeilijk om een pakkende topic titel te verzinnen maar kan het niet zo in het kort uitleggen.
Voorheen stonden mijn paarden aan huis dus hoefde ik er niet over na te denken mijn honden mee te nemen, want ze liepen immers gewoon lekker de hele dag vrij in de tuin (afgezet).

Nu staan mijn paarden ergens anders en wil ik toch graag mijn trouwe viervoeters meenemen. Ze kunnen niet los, om ze wat vrijheid te geven komt er een kennel met speelplaats (afgezet).

Nu wandel ik ook graag met ze en nu doen we dit vooral met een longeerlijn. hebben ze toch lekker de ruimte om een klein sprintje te trekken en net wat meer vrijheid.
Nu merk ik met natte dagen dat de longeerlijnen vocht vasthouden en mijn twee honden dus een kilo water in longeerlijn achter hun hebben hangen. Extra conditie training maar niet zo prettig.

Nu vroeg ik me af of er meer bokkers zijn van wie de hond niet los kan? Hoe wandelen jullie en vooral wat gebruiken jullie?
Het mooiste zou een lijn zijn van zo'n 20 meter die op en afrolt zodat die de grond niet raakt en waterdicht Clown maar bestaat die?

Misschien iemand hier die tips of ideetjes heeft.

of een adres waar ze zulke lijnen verkopen Haha!

het gaat overigens om een boxer van zo'n 23 kilo en een amerikaanse bulldog van 50 kilo.

Myfairytale

Re: Wandelen,honden kunnen niet los.Speciale lijnen hiervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:43

Ik heb zelf een zacht handvat en een klip-sluiting aan een flexibel soort waslijn van 20 of 30 meter vastgemaakt.
Dit gebruikte ik om mijn hond "vast te leggen" toen ik m net had als ik met mooi weer buiten was.
Alleen deze methode rolt zich niet op...

Moet ik wel bij vermelden dat het een hond uit het asiel was, die zwaar mishandeld en verwaarloosd was en bang voor mensen. Als ik deze los zou laten toen, dan had ik m waarschijnlijk nooit meer in de vingers kunnen krijgen... Inmiddels loopt hij altijd los rond het huis en op sommige rustige stukken in het bos kan hij ook los! Haha! Lovers

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:49

wat voor soort waslijn is het? materiaal? Ik moet wel de zekerheid hebben dat hij het gewicht van 50 kg kan houden Lachen
Op zich wel een heel goed idee.

Wat fijn dat de jouwe inmiddel stukken los kan.
Mijn boxer ( ook spanjaard uit het assiel) snapt werkelijk niets van auto's of ander verkeer en zal hier dus ook niet voor uitkijken. Ze komt overigens wel als ze los is. De reu daarintegen loopt zijn neus ( hormonen) achterna en is weg, hij is niet de vriendelijkste tegen andere honden dus wil niet riskeren dat hij een conflict krijgt met de hond van een ander. vandaar de lange lijn.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:11

Een rollijn Lachen http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... cial/26328

Het is wel 'maar' 8 meter, maar het ideaalst. hij kan dan toch sprintjes van 16 meter trekken.

(nouja.. uhm. ik vergelijk nu met mijn chihuahua's die hebben genoeg aan 16 meter Tong uitsteken)

Misschien deze kabel verlengen, dan heb je iniedergeval een deel dat intrekt en niet over de grond sleept, en een stevig handvat

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:33

Ik heb een lijn gemaakt van nylontouw (voor de boot, en waar je mee kan bijzetten bij het longeren). Ik heb er zelf een haak aan gemaakt. Nu is mijn hond niet zo sterk maar je kan er dus een zwaardere haak aan kunnen maken. Oprollen doet ie niet maar dat vind ik niet zo erg.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:36

wij hadden vroeger inderdaad van die looplijnen die uitrollen,en dan voor zware honden Ja

die doen het prima,ze liggen hier nu werkeloos ergens in een doos...maar daar hebben we uren de honden mee uitgelaten vroeger Ja

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:40

Flexi lijkt me het handigste, die heb je ook voor grote/zware rassen.
Denk wel dat het max. 8m is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:50

Flexi lijnen voor grote honden zijn van een soort band. Heel fijn. Kunnen echt extreem veel hebben. Nemen absoluut geen water op en het is een fijn handvat.

Maar inderdaad maar 8 meter.

Mocht je ooit wat vinden wat langer is hou ik me aan bevolen. Mijn podenco kan namelijk ook bijna niet los.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:53

Er zijn van die rollijnen te koop, praktisch overal wel. De meest gangbare zijn 5 a 6 meter maar je hebt ze ook wel in jumbo versie van 10 of 12 meter lang.
Edit; ik lees hierboven 8 m, maar herinner me dat ik er ook eens een heb gezien in extra lange versie, misschien eens op internet zoeken?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:13

bij de dierenwinkels hier in Purmerend zijn ze 8 meter. Niet langer verkrijgbaar
Ze kosten trouwens wel wat!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:36

kosten geeft niet, als de honden maar lekker kunnen genieten Knipoog
Jammer dat ze meestal 8 meter zijn.
Zou een goede uitvinding want op zich lijkt me dat er best vraag naar is.

flexi lijnen is een merk?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:42

Flexi is het merk ja, je hebt ze ook van tig andere merken maar flexi is wel één van de betere!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:46

Ze hebben ook soort longeerlijnen, alleen dan speciaal voor de hond van nylonband, wij hebben het gekocht bij de tuinland... weet niet meer hoeveel meter er op zit, maar geloof 12 meter.... en geloof dat er zelfs nog een langere was maar zeker weten doe ik het niet Tong uitsteken

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 22:41

Als je gewoon touw wilt is klimtouw ideaal. Kun je bij veel outdoorzaken van de rol af kopen dus ook wel een flink aantal meters. Het is heel licht en supersterk!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:32

snijd klimtouw niet heel erg?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:16

Ik heb een lange hondenlijn van 15 meter, die rolt wel niet op (noemen ze in duitsland schleppleine, wordt daar ook veel gebruikt om dingen te trainen met je hond). Zijn ook korter te krijgen. Sterk genoeg die dingen, ik gebruik hem o.a.voor een een Aussie.
Te koop bij oa de aveve. Worden natuurlijk wel vies door het over de grond slepen, maar bij regen gelukkig niet zo zwaar en doorweekt als een longeerlijn Clown Kun je gemakkelijk eens uitwassen en laten drogen.

De langste flexilijn die ik heb is 8 meter, ook voor een grote hond.
Geen idee of er een nog langere versie van te krijgen is.

Honden lopen hier op mijn eigen terrein altijd los mee, ik gebruik de lijnen alleen voor in het bos, als ik van mijn eigen erf af ga,
je mag hier geen honden in het bos loslaten omdat het midden in een natuurreservaat ligt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:21

Ik gebruik gewoon een longeerlijn. Zo'n stevige van Nylon. Als ze mee gaat naar het bos dan gaat ze daar gewoon aan en heeft ze even de ruimte om haar energie eruit te gooien. Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:36

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 14:42

Sting schreef:
Deze wordt hiervoor bedoeld denk ik ; http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... lijn/65219
Kan ook geen langere dan 8 meter vinden...

Precies die bedoel ik ook....daar heb ik er een van die 15 meter lang is. Van de Aveve.
Wist niet dat ze die hier veldlijn noemen.

Oprolbare flexilijnen, als iemand weet waar die langer als 8 meter te koop zijn hoor ik het graag...
Moet wel voor grote honden va 18 kilo geschikt zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:07

Wij hebben gewoon een stuk zeiltouw genomen, musketonhaak aan 't eind en zonodig knopen elke meter (maar bij ons niet nodig i.v.m. hond van 8 kg), werkt ideaal, je snapt wel dat onze hond ook rustig werd van de longeerlijn Clown

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 23:27

timokyana schreef:
snijd klimtouw niet heel erg?

Nee valt echt heel erg mee. Met abseilen enzo schiet het ook door je handen en dan moet het natuurlijk ook niet snijden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 08:53

bedankt voor de tips. Nu eens kijken waar ik dit kan halen Knipoog