katten samenvoegen, help :) tips??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milo

katten samenvoegen, help :) tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 12:15

Hallo,

Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht. Yes!!!! Maar omdat wij ons huis pas eind januari krijgen moeten we tussentijds even bij mijn schoonvader wonen.
Nu komt het:
Wij hebben twee katten, mijn schoonvader heeft één kat.

Ik vind het best spannend, aangezien we eens geprobeerd hebben om de kat van mijn schoonvader bij ons te laten logeren wat niet goed ging. ( hij zou op vakantie gaan, wij wilden de poes dan zolang in huis nemen) de kat was zó van slag dat we haar maar weer teruggebracht hebben. achteraf ook wel logisch, poes is nooit gewend geweest in een ander huis en komt bij twee katten terecht.
die katten van mij zijn trouwens wel flexibel, die maken vaak reisjes mee naar vrienden etc., wat ze heel leuk lijken te vinden Lachen

Nu gaan we vrijdag dus verhuizen naar mijn schoonvader.
Ik ben bang dat ze gaan sproeien om terrotorium af te zetten. Dat hebben ze nooit gedaan en dat wil ik ook echt voorkomen..

hebben jullie ervaringen en/of tips???
Alvast bedankt Lachen

hoogendroog

Re: katten samenvoegen, help :) tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:24

Zijn de dieren gecastreerd/gesteriliseerd?
Ik heb destijds gewoon de katten in huis losgelaten en in de kamer waar ik ze losliet, stonden de bakken en het voer. Een kat zal niet moeilijk gaan doen als ie maar weg kan, of weg kan kruipen voor een kat die hij/zijn nog niet kent. Je moet ze in ieder geval nooit dwingen bij elkaar te gaan zitten, dat is vragen om moeilijkheden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:25

[LZP] > [BB]

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:07

Ik vang al jaren katten op, de groep varieert van minimaal 4 tot (nu) 7, dit zijn altijd volwassen katten (zwervers) en daarbij komen nog de moederpoezen met kittens in de zomer als de asiels vol zitten.

Mijn regel is....gewoon loslaten...en je niet al te druk maken. Ik doe niets extra's behalve de nieuwkomers even in quarantaine te houden. De rest zoeken ze zelf uit, en eigenlijk gaat dat altijd goed. Ooit heb ik 1 kat moeten herplaatsen omdat die de rest terroriseerde, maar na 5mnd moest ik toch tot de conclusie komen dat het niet ging. Omdat ik toen 6 andere in huis had....daar kunnen die andere 6 niet onder lijden.

Sproeien ? Mijn 15 jarige piskater heb ik vorig jaar met pijn in mijn hart moeten laten inslapen vanwege kanker.........alles nog geprobeerd (5 verschillende medicijnen) Ongelukjes kunnen gebeuren, maar echte piskaters ...dat krijg je er niet uit (ondanks jarenlang medische onderzoeken en probeersels)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:08

euh............. je zet ze bij elkaar, en je ziet wel???????

zo doe ik het Lachen