kater (gecastreerd) sproeit in huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

kater (gecastreerd) sproeit in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:55

ik heb een noorse boskat kater die al sinds hij hier is in huis plast. hij doet het beijvoorbeeld heel erg vaak op het kussen van mijn hond. ook heb ik hem vandaag betrapt dat ie het in de gootsteen doet. ik wil heel graag van dit probleem af want het stinkt ontzettend. wie heeft er tips of suggeties? hij is al gecastreerd.

Lynn_Nikita

Re: kater (gecastreerd) sproeit in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:55

je hebt meerdere katten
waarschijnlijk toch om te laten weten dat hij in huis is

is hij al gecheckt op blaasgruis trouwens? of ontsteking

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:58

Volgens mij heeft het te maken met dominantie. Mijn ene je-weet-wel kat doet het soms ook bij de hondenmand. Kijken naar wie hij dominantie heeft. Volgens mij kun je het niet afleren (heb ik tenminste gehoord) en anders wil ik ook erg graag weten hoe ik het kan doen bij mijn kat.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 22:58

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:00

Dat is iig geen oplossing voor mijn kat Knipoog

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:02

heb je het al geprobeerd?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:06

hihi, sorry, maar ik ben blij dat ik er geen last meer van heb, afkloppen hoor.

Ik heb een Ragdoll kater, toen hij 1 jaar en 3 maanden oud werd, sproeide hij overal in huis, grrrrrrrrrrr om gek van te worden, dus onmiddelijk afspraak gemaakt met de dierenarts, gelijk al binnen 2 dagen kon hij er terecht, om hem te castreren, en ik gelijk het hele huis van top tot teen schoongemaakt en gesopt, gewassen, echt alles, en ook met geur neutraliser in de weer geweest, en hij heeft het na de castratie noooooooooooooit meer gedaan.

Ik wist heus wel dat ik hem eerder bij de dierenarts moest brengen, maar ik vond het zo akelig voor een jonge kater, dus had ik bewust ermee gewacht tot hij begon, en dan gelijk hup naar de dierenarts, want ik weet dat het dan minder erg gaat sproeien tot helemaal niet meer, want ook ik weet dat als het gecastreerd is toch kan gaan sproeien, dus het heeft niet veel zin om het al vroeg te laten castreren, een collega van mij heeft ook een noorse boskat, en die was al heel vroeg geholpen, toch ging hij later sproeien, gewoon omdat er iets niet naar zijn zin is, dan gaat hij alles afbakkenen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:09

Mitxa schreef:
heb je het al geprobeerd?

Mijn kat moet niet wennen aan een vreemde omgeving oid wat als voorbeeld word genoemt in de website die je opgegeven had.
Bij mij is dominantie naar mijn hond aan de orde. Daar hoort plassen in de hondenmand ook bij.
Verder kunnen de dieren goed met elkaar overweg alleen laat mijn kat weten dat hij dominant is.
Hij doet het namelijk ook nergens anders in huis dus imo hoef ik het ook niet uit te proberen.
Had het hier ook over met de da en hij zei dat de kat gezond was en het idd een dominantieprobleem was.
Op de website staat niet vermeld dat je dit product kan gebruiken in geval van dominantieproblemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:27

C_arola schreef:
Volgens mij heeft het te maken met dominantie.

Kan ook angst en onzekerheid zijn, mijn kater deed dit omdat hij bang was in grote ruimtes.
Ik kreeg een ander huis met een appart hokje waar de wasmachine stond, toen hij daar sliep met de deur dicht was het over Clown
Vergat het wel eens en dan kon ik weer dwijlen.

Nu gaat het steeds beter, maar heb met mn handen in mn haren gestaan op een gegeven moment.
Later bleek ook dat hij blaasgruis had, het was dus ook een combinatie.
Dus even naar de DA lonneke, succes.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:29

Mijn kat is echt niet bang of onzeker dat kun je snel genoeg merken. Hij is juist erg dominant naar alles en iedereen.
Hij doet het nu al een tijdje niet meer maar eens in de paar maanden als mijn hond erg druk is geweest naar hem dan kan hij het weer gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:31

Carola daarom zeg ik ook 'kán' Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:34

Chiqa schreef:
Carola daarom zeg ik ook 'kán' Knipoog

Weet ik, ik wou alleen een toelichting geven Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:36

Naar de DA gaan en even de zoekfunctie hier goed gebruiken, hier zijn al heel veel goede tips voor geweest! Succes!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:00

ik ben bij de da geweest maar er is niets aan de hand, buiten het feit om dat het waarschijnlijk dominatie is tegenover andere huisdieren. ik heb bij de dierenspeciaalzaak sire noo stress gekocht. dat is een verstuiver die je in t stopcontact doet en die een geur uitscheid die moederpoezen ook uit de talgklieren uitscheiden. apparaatje kostte wel 30 euro maar goed, als ik dan van het plassen af ben heb ik dat er graag voor over. hoop dat het helpt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:00

als je de pisplekken schoonmaakt doe dit dan niet met chloor want dan is het een uitnodiging om daar weer te pissen, gebruik liever biotexgroen of ecodor spray dat lost dmv enzymen de pisvlek op en dan ruikt je kat het minder.
verder is het een lastig probleem, het zou meerdere oorzaken kunnen hebben, kwestie van uitzoeken, het lijkt dominantie omdat hij in korte tijd met meerdere katten heeft moeten kennismaken, het kan zijn dat het straks stabiliseert als iedereen gewend is.
Is het probleem met de hond en het eten al opgelost?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 15:01

cissy schreef:
als je de pisplekken schoonmaakt doe dit dan niet met chloor want dan is het een uitnodiging om daar weer te pissen, gebruik liever biotexgroen of ecodor spray dat lost dmv enzymen de pisvlek op en dan ruikt je kat het minder.
verder is het een lastig probleem, het zou meerdere oorzaken kunnen hebben, kwestie van uitzoeken, het lijkt dominantie omdat hij in korte tijd met meerdere katten heeft moeten kennismaken, het kan zijn dat het straks stabiliseert als iedereen gewend is.
Is het probleem met de hond en het eten al opgelost?

ja ,ik denk ook dat het dominantie is naar de hond toe. hij is verder kerngezond. vandaag heeft hij nog niet op t kussen geplast. ik hoop maar dat dat spul echt helpt. het probleem met de hond is gelukkig opgelost. die geef ik nu 2x per dag wat voer en hou de katten dan in de gaten. gelukkig dat gaat goed

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:09

Kat bij mijn ouders deed dit ook, dit was alleen een poes en geen kater!! Mijn moeder heeft toen ook zo'n ding voor in het stopcontact gehaald en daarna was het over. Op den duur heeft ze het afgebouwd en nu hoeft ze hem niet meer te gebruiken en het gesproei is over. Bij ons kwam het doordat er ineens 2 katten bij waren doordat mijn ex ze plotseling niet meer wou hebben en ze ergens wou dumpen, toen hebben wij ze na een periode van gewenning en de 2 vreemde katten in de schuur te houden in huis genomen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 03:27

Weet je hoe je feilloos kunt voorkomen dat hij op de kussens sproeit?

Door ze weg te halen.

Net als schoenen, plastic zakjes, boodschappen, alles wat van buiten komt, matten, kleedjes, hondenmand.

Houd hem weg uit je kamer en verban alle wasverzachter en sterk geparfumeerde wasmiddel.

Zet voldoende kattenbakken en zorg voor ruimte: elk zijn eigen afzonderlijk stukje territorium, anders komt het NIET goed.

Zet eten waar hij sproeit.

NIET straffen.

Niet met bleekwater poetsen.

Eten niet binnen bereik van de hond plaatsen, zorg ook dat de hond hem niet ziet eten.

Om de dag watjes tegen zijn klieren van zijn bek halen en op de sproeiplekken leggen.

Plastic hangen tegen de muren waar hij sproeit.

En verder sterkte, het is 1 van de ergste geurtjes die ik ken...