Sneu hamstertje uit dierenwinkel gehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Sneu hamstertje uit dierenwinkel gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:28

Gisteren met moederlief even de dierenwinkel ingelopen, wist dat daar de dieren er altijd nogal zielig bijzaten.
Hoopte min of meer dat het beter zou zijn, maar helaas, ze zaten er nog even zielig bij als gewoonlijk.
Maar mijn oog viel op een klein hokje met 3 goudhamstertjes.
En dan vooral op een klein, heel mooi gekleurd hamstertje met maar 1 oortje.

Ze konden mij in de winkel niet vertellen wat het was (M/V) maar ze wisten wel dat die andere 2 mannetjes waren en ze waren er wel redelijk zeker van dat dit een vrouwtje was.. (ja waarom zou je ze ook apart zetten he..)
Maar omdat deze niet zo mooi was (hij/zij mistte tenslotte een oortje.. alsof je het hebt over een mislukt ding) mocht ik haar/hem met korting meenemen Sigaar

Laten zitten kon ik haar/hem niet, kindjes wilde toch geen hamstertje wat een oortje mist, dat vinden ze maar eng en uiteindelijk na maanden in zo'n veel te klein hokje zitten zou gaan eindigen als slangenvoer..
Heb haar dus gewoon maar meegenomen om haar een fijn leven te kunnen bieden en hopelijk wat tammer te krijgen.

Dus ik ben hard aan het hopen dat ze (als ze een ze is) niet zwanger is Scheve mond
Maar zeg nou zelf, tegen zo'n koppie kan je toch geen nee zeggen Lovers

Afbeelding

http://i38.tinypic.com/69mh6p.jpg

Afbeelding

geerke

Re: Sneu hamstertje uit dierenwinkel gehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:35

wat een schatje!!!moet er geen vriendje bij?
of vinden hamsters het niet erg alleen?
dit is dus de reden waarom ik een dierenwinkel voorbij loop....alleen help ik daarmee niet de dieren...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:38

Aguttie wat een liefie!!!
Daarom ga ik niet naar dierenwinkels en paardenmarkten enzo... ik kan daar niet tegen tegen die lieve oogjes en snuitjes....

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:38

Nee hamsters maken elkaar samen af...zijn niet al te sociaal Knipoog

Ik snap dat je hoe slecht dierenwinkels ook zijn toch deze hebt meegenomen maar helaas helpt het niks. Ze blijven bij broodfokkers kopen ed. Stomme DW's

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:39

ahhhh ik heb ook een hamstertje, ook een zielige maar die is weer helemaal beter!
En om even op het vorige bericht te reageren. Hamsters willen geen vriendjes,
ze weten ook niet wat vriendjes zijn inhoudt want zodra je er een ander bij doet
gaan ze ruzie maken! Bij mijn buurvrouw was het een slagveld geworden in het hokkie:(
Dus buurvrouw terug naar de winkel zegt die winkelmevrouw:"Ja, hamsters mogen ook nooit bij elkaar"
Lekker logisch dat ze dan 3 dagen daarvoor 2 hamsters verkoopt met 1 hokkie...

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:40

Ik kan er ook niet tegen wat je soms ziet in dierenwinkels. Maarja niemand die er wat aan doet, en ik heb zelf ook niet erg veel zin in een dierentuin thuis.
Wel goed en lief van je dat je dit diertje hebt mee genomen, omdat kinderen m niet willen door zn oor. Idd hopelijk is ze niet zwanger (dan weet je wel dat het een vrouwtje is btw Knipoog ) Want dan gaat het heel snel en heb je zo een huis vol hamster, kan niet de bedoeling zijn.
Iig heel veel plezier van je hamster.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:41

is wel een schatje dat ze/hij een oortje mist is helemaal niet eng.
Heeft zo'n lief koppie.
Zo er ook meteen voor zijn gevallen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 11:44

Klopt, hamsters mogen niet bij elkaar, ze zijn solitaire wezens.

Ik ben ook niet van het in dierenwinkels dieren kopen, want het heeft idd geen nut,
maar voor dit hamstertje moest een uitzondering gemaakt worden, ze zou waarschijnlijk geen baasje krijgen.
En ik denk absoluut dat als ze eenmaal wat tammer is dat ze echt een heel lief hamstertje zal zijn.
Die mag absoluut niet eindigen als slangenvoer.. brr!

Krijg net te horen dat deze kleur hamster altijd vrouwtjes zijn..
Kortom, het hopen dat ze niet zwanger is van 1 van haar broertjes is begonnen Scheve mond Scheve mond

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:46

Ik hoop voor je dat er geen nestje komt en ik snap je keuze helemaal hoor. ZO hebben wij ook een rat gekocht bij de Welkoop. Dier zat er al bijna een jaar, in een hokje van nog geen 30x30 op zaagsel Ach gut

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:31

Nymphadora schreef:
Ik ben ook niet van het in dierenwinkels dieren kopen, want het heeft idd geen nut,
maar voor dit hamstertje moest een uitzondering gemaakt worden, ze zou waarschijnlijk geen baasje krijgen.
En ik denk absoluut dat als ze eenmaal wat tammer is dat ze echt een heel lief hamstertje zal zijn.
Die mag absoluut niet eindigen als slangenvoer.. brr!
]

Wat denken jullie dat er in de plaats komt van dit hamstertje?
Juist, een nieuwe.

Zolang je beestjes blijft kopen in een dierenwinkel, blijft een dierenwinkel dieren verkopen! Stel mensen zouden, hoe zielig het ook is, 1 ronde alle beestjes laten zitten, denken de dierenwinkels er wel aan om straks nog zoveel neer te zetten.
Dan worden het er al minder, en als die weer niet verkocht worden, weer minder.

Straks gaan ze nog van alle hamsters een oor afknippen zodat ze verkocht worden, want ze zijn dan zielig.
ze is mooi als eerste van de 3 verkocht!

Ik vind het schattig hoor, een hamster, maar uit weldaad hoef je het niet te hebben gedaan Knipoog De dierenwinkel heeft zijn centjes, en een plekje voor een nieuwe hamster Knipoog
Laatst bijgewerkt door Diaz op 19-11-08 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:34

Klijntjuh schreef:
De dierenarts heeft zijn centjes, en een plekje voor een nieuwe hamster Knipoog

De Dierenarts? Dierenwinkel zul je bedoelen?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:36

ik vind het juist wel een mooie hamster

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:39

Ik moest echt even 2 keer kijken voor het oortje mij opviel, ging eerst fotos kijken en daarna pas lezen Bloos .
Het is een schatje en alle kleine beetjes en kleine reddingen helpen ookal lijkt/is het soms zinloos.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:55

Cassidy schreef:
Klijntjuh schreef:
De dierenarts heeft zijn centjes, en een plekje voor een nieuwe hamster Knipoog

De Dierenarts? Dierenwinkel zul je bedoelen?

hihi ja precies Knipoog

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:58

Leuk dat je een hamstertje hebt gekocht! Ik zou persoonlijk nooit dieren uit de dierenwinkel halen, veel eerder bij hobbyfokkers die weten waar ze mee bezig zijn. Ik weet bijna zeker dat er nu alweer een nieuw hamstertje op z'n plekkie zit....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:01

Ach wat een schatje! Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan als jij hoor! (dat is waarom ik van mams en paps altijd door moet lopen ! ) Tong uitsteken

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:00

Aaah wat lief !! Het arme ding met maar 1 oortje .. heeft het toch nog zijn/haar voordeel om 1 oortje te hebben, anders had je hem/haar niet gekozen misschien ! Nagelbijten / Gniffelen Heeft vast een goed plekje nu ! succes met tam maken !

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:05

Wat een schatje!
Mijn broertje zijn vorige hamstertje miste ook een oortje..
Mijn broertje zit op het speciale onderwijs, en had dat hamstertje uitgezocht en zei: Timo en ik passen goed bij elkaar, we zijn allebei een beetje gehandicapt.. Ach gut

Het waren dikke vriendjes, en Timo is zonder zijn oor toch nog 3 jaar geworden Haha!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:07

Oh ik ken het.. Ik had hem ook zo meegenomen!
Wel een lief koppie zeg!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:37

car0linee schreef:
Wat een schatje!
Mijn broertje zijn vorige hamstertje miste ook een oortje..
Mijn broertje zit op het speciale onderwijs, en had dat hamstertje uitgezocht en zei: Timo en ik passen goed bij elkaar, we zijn allebei een beetje gehandicapt.. Ach gut

Het waren dikke vriendjes, en Timo is zonder zijn oor toch nog 3 jaar geworden Haha!

awww. Dit is zo vertederend Ach gut.
Was ik in een emotionele bui dan begon ik spontaan te huilen denk ik Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:38

Echt een lieffie, hoor!

Daarom ga ik ook nooit kijken bij de dieren als ik in een dierenwinkel kom.
Ik krijg altijd medelijden en moet me dan beheersen om zo'n diertje niet meteen te kopen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:42

aaahhh wat ontzettend lief! Weet zeker dat ze bij jou een heel fijn huisje krijgt, goed dat je haar daar weg hebt gehaald. Moet zelf ook altijd 3x slikken als ik een dierenwinkel o.i.d inloop Lachen

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:43

Dat een oortje heeft wel iets schattigs ja... Haha!
Ik vind het jammer dat dierenwinkels dieren verkopen. 9 van de 10 keer worden ze niet goed behandeld.
Ik zou wel een Syrenradje kopen, dus een grotere. Zo'n kleine is niet goed voor z'n rug. En heb je hamsterwatten? Die zou ik meteen weggooien en wc papier voor in de plaats doen. Ze kunnen in de knoop raken met die watten.

Verder, lieve hamster!! Lovers Ze heeft een mooi kleurtje, en ik hoop voor je dat je nog een paar jaar van kan genieten.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 17:01

Klijntjuh, wat kan je dat allemaal maar makkelijk zeggen Lachen
Als je werkelijk mijn berichtje goed had gelezen had je geweten dat ik ook niet ben van het hamstertjes of uberhaupt dieren uit de dierenwinkel halen (heb mijn 2 andere hamstertjes uit de opvang gehaald)

Maar ik dacht dat ik ook redelijk duidelijk uit had gelegd waarom ik dan voor dit hamstertje wél een keuze had gemaakt om hem uit de dierenwinkel mee te nemen.
Een beetje dierenliefhebber haalt zijn of haar dieren uit een opvang, dus het is wat kort door de bocht om te zeggen dat ze dan aan alle diertjes wat gaan laten mankeren zodat wij ze wel mee zullen nemen, want alleen ouders met kleine kinderen halen daar nog hun hamstertjes en kleine kinderen vinden het eng.

Jij en ik weten allebei dat een 'compleet' hamstertje veel meer kans maakt op een huisje bij een kindje als dit hamstertje.
Dus, om een lang verhaal kort te maken: Ik ben ook totaal niet van het dieren uit een dierenwinkel halen, maar met dit hamstertje heb ik werkelijk het idee dat ik een goede daad heb verricht en ben ontzettend blij met haar.

Ik snap je reactie wel, maar hij is imo niet echt gegrond Lachen

xxxdonja, dit is een 18.5 cm radje, dus groot genoeg Knipoog
Heb al 2 hamsters, dus weet er genoeg vanaf hoor Knipoog Maar dank je voor je reactie. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 17:18

Ik ga toch mee met klijntjuh, zeker als de dierenwinkel er al om bekend staat dat de dieren er slecht bij zitten is het eigenlijk al niet goed om er dieren te kopen: dan blijven ze op deze manier de dieren houden, want de mensen kopen toch wel...

Aan de andere kant snap ik ook wel waarom je haar hebt meegenomen en misschien had ik wel hetzelfde gedaan... Ik hoop in ieder geval dat je veel plezier van je nieuwe hamster zult hebben Lachen