tips voor het vinden van een trainingsveld te vinden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denbine

tips voor het vinden van een trainingsveld te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 16:48

Sinds kort is bekend dat ons trainingsveld over een poosje niet meer gebruikt mag worden ivm bestemmingsplan.

Nu is de vraag heeft iemand ervaring met het zoeken naar een trainingsveld voor een hondenschool.

Wij zoeken een trainingsveld in de omgeving van het Gooi/ almere voor ca 2 x per week.

De gemeente al aangeschreven maar houden zich hier niet mee bezig.
Staatsbosbeheer gaat kijken of ze iets kunnen betekenen of verder kunnen verwijzen.

Wie o wie heeft er tips

Anoniem

Re: tips voor het vinden van een trainingsveld te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:49

Zijn er boerderijen in de buurt? Je zou daar eens langs kunnen om te vragen of je daar mag trainen tegen een kleine vergoeding.

Ons traingsveld was wel altijd beschikbaar maar te klein om te speuren. Op deze manier kwamen we altijd aan speurvelden.

Mars

Re: tips voor het vinden van een trainingsveld te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 18:00

Kijk goed rond of er velden zijn die je kunt gebruiken en ga eens navragen of je er mag trainen met de honden. De hondenschool waar ik met mijn vorige hond op zat gebruikte een trainingsveldje van een voetbalvereniging.
Dit mocht toen op voorwaarde dat de drollen netjes werden opgeruimt. Ik geloof ook dat er op maneges weleens cursussen met honden worden gegeven, die vinden dan in de bak plaats.
Als je alles netjes opruimt zou dat misschien ook een optie zijn.