Hallo bokkers,
Misschien kunnen jullie me helpen?
Ik heb een oude (bijna 11 jaar) labrador. Het is een sterke dame, die erg veel kan hebben en ook niet snel laat zien dat er wat is.
Ze geeft nu sinds donderdag over (vrijdag gaf ze niet over).
1. Het begon donderdag met een plasje maagzuur.
2. Na het wandelen in het bos waar ze flink gras heeft gegeten (doet ze overigens altijd, ook als ze niet misselijk is) gaf ze weer over. Niet direct maar na ongeveer een uurtje. Omdat we heel lang hebben gewandeld ging ik er in eerste instantie van uit dat het te ver voor haar was. Ze is al bijna 11 en heeft licht last van haar gewrichten.
3. Vrijdag gaf ze niet over.
4. Zaterdag ochtend werden we begroet door een plas. Ze had wederom overgegeven. Maar leek er niet onder te lijden.
5. Zondag was het weer een begroeting. na de nacht rust dus.
6. En zojuist weer. Haar brokjes van vanmorgen kwamen eruit. Ze heeft rond 9uur gegeten.
Nu pas begin je te zien dat er wat mis is. Ze kijkt anders uit haar oogjes (treurig) en lijkt wel wat ingevallen.
Demi heeft last van overgewicht, en ik vond al dat ze wat afgevallen was.
Toch speelt ze wel met mn jonge hond, loopt ze heel graag door het bos en andere routes, eet ze wat ze eten kan = ze is een labrador.
Toen ik net haar hondenkussen optilde bleek deze beplast te zijn. Het was een behoorlijke plas dus ik verdenk mijn oudje hier van. Het is haar kussen.
Demi is zo ontzettend zindelijk dat ze nog niet eens in de tuin haar plasje wil doen. Ze zal er alles aan doen om niet in huis te moeten plassen. Dus het is erg vreemd.
Mijn jonge hond ligt nooit op dat kussen, volgens mij heeft ze het nog niet eens gezien (nieuw kussen)..
Ik heb haar gisteravond witte rijst gegeven, en ik ben van plan dit nu langer te doen. Vanmorgen kreeg ze brokken omdat mijn huisgenoot niet wist dat ze rijst kreeg. Haar maag is nu dus erg gevoelig. De witte rijst lijkt beter te vallen want er lag vanmorgen geen plasje braaksel in de gang. Het valt ook lichter.
Omdat het een oud omatje is, met al een aantal gebreken (gewrichten/overgewicht) ben ik toch wel erg ongerust. 1,5 jaar geleden is ze geopereerd aan een baarmoeder infectie. Ook niet niets.
Wat denken jullie? Eerst een aantal dagen op witte rijst haar maag tot rust laten komen? of toch even naar de dierenarts gaan? ze houdt nu dus nauwelijks wat binnen, waar ze steeds iets zwakker van wordt. Ze lijkt nog erg allert, wil nog graag wandelen.
Het vreemde is dat mijn beide katten ook niet lekker zijn..zij zijn al een aantal dagen aan de diarree. of het met elkaar te maken heeft weet ik niet. Een oudere hond is gevoeliger voor infecties dus wie weet. Mijn jonge hond heeft nergens last van. De katten lijken er ook niet onder te lijden. Ze eten prima, zijn lekker actief en ontspannen.