Hond geeft al meerdere dagen over

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

Hond geeft al meerdere dagen over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 13:56

Hallo bokkers,

Misschien kunnen jullie me helpen?

Ik heb een oude (bijna 11 jaar) labrador. Het is een sterke dame, die erg veel kan hebben en ook niet snel laat zien dat er wat is.
Ze geeft nu sinds donderdag over (vrijdag gaf ze niet over).

1. Het begon donderdag met een plasje maagzuur.
2. Na het wandelen in het bos waar ze flink gras heeft gegeten (doet ze overigens altijd, ook als ze niet misselijk is) gaf ze weer over. Niet direct maar na ongeveer een uurtje. Omdat we heel lang hebben gewandeld ging ik er in eerste instantie van uit dat het te ver voor haar was. Ze is al bijna 11 en heeft licht last van haar gewrichten.
3. Vrijdag gaf ze niet over.
4. Zaterdag ochtend werden we begroet door een plas. Ze had wederom overgegeven. Maar leek er niet onder te lijden.
5. Zondag was het weer een begroeting. na de nacht rust dus.
6. En zojuist weer. Haar brokjes van vanmorgen kwamen eruit. Ze heeft rond 9uur gegeten.

Nu pas begin je te zien dat er wat mis is. Ze kijkt anders uit haar oogjes (treurig) en lijkt wel wat ingevallen.
Demi heeft last van overgewicht, en ik vond al dat ze wat afgevallen was.

Toch speelt ze wel met mn jonge hond, loopt ze heel graag door het bos en andere routes, eet ze wat ze eten kan = ze is een labrador.

Toen ik net haar hondenkussen optilde bleek deze beplast te zijn. Het was een behoorlijke plas dus ik verdenk mijn oudje hier van. Het is haar kussen.

Demi is zo ontzettend zindelijk dat ze nog niet eens in de tuin haar plasje wil doen. Ze zal er alles aan doen om niet in huis te moeten plassen. Dus het is erg vreemd.

Mijn jonge hond ligt nooit op dat kussen, volgens mij heeft ze het nog niet eens gezien (nieuw kussen)..

Ik heb haar gisteravond witte rijst gegeven, en ik ben van plan dit nu langer te doen. Vanmorgen kreeg ze brokken omdat mijn huisgenoot niet wist dat ze rijst kreeg. Haar maag is nu dus erg gevoelig. De witte rijst lijkt beter te vallen want er lag vanmorgen geen plasje braaksel in de gang. Het valt ook lichter.

Omdat het een oud omatje is, met al een aantal gebreken (gewrichten/overgewicht) ben ik toch wel erg ongerust. 1,5 jaar geleden is ze geopereerd aan een baarmoeder infectie. Ook niet niets.

Wat denken jullie? Eerst een aantal dagen op witte rijst haar maag tot rust laten komen? of toch even naar de dierenarts gaan? ze houdt nu dus nauwelijks wat binnen, waar ze steeds iets zwakker van wordt. Ze lijkt nog erg allert, wil nog graag wandelen.

Het vreemde is dat mijn beide katten ook niet lekker zijn..zij zijn al een aantal dagen aan de diarree. of het met elkaar te maken heeft weet ik niet. Een oudere hond is gevoeliger voor infecties dus wie weet. Mijn jonge hond heeft nergens last van. De katten lijken er ook niet onder te lijden. Ze eten prima, zijn lekker actief en ontspannen.

Anoniem

Re: Hond geeft al meerdere dagen over

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:03

Ik zou toch maar met haar naar de dierenarts gaan. Het is wel allemaal veel tegelijkertijd. Beter een keertje teveel dan te weinig!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:04

Even langs de dierenarts, zeker omdat ze ook meerdere kwalen heeft lijkt mij dat het meest verstandige.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:08

Naar de dierenarts. Ik zou ook even noemen dat je katten niet in orde zijn.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:11

Zeker en het liefst zo snel mogelijk naar de DA. Onze hond had 1 nacht en de ochtend overgegeven en hij was al uitgedroogt en moest al aan het infuus. (ook labrador)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 14:12

Oke..bedankt voor jullie reactires..ik neem nu contact op met mijn dierenarts

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:15

Zou indd ook maar ff langs dierenarts gaan, kost wel weer rib uit je lijf maar beter dat dan je zelf voor je kop slaan als het wel iets ergers zou zijn!

Suc6 en beterschap voor je Woef.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:16

Ik zou, aangezien wij ondanks t uitgebreide verhaal toch echt niet kunnen zien wat er van binnen aan de hand Kan zijn, toch even naar de dierenarts gaan, ook met het oog op uitdroging, zoiets kan inderdaad ontzettend snel gaan! Sterkte voor je hondje, hopelijk is t snel beter Lachen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:19

Idd even naar de DA.
Grote kans dat je iig een spuit tegen de misslijkheid/overgeven krijgt.
Blijf idd rijst geven, kun je heel lang blijven doen, krijgt hondje lief niks van Lachen!!

Wij hebben ook een lab met chronische maagproblemen zo ong, heeft speciaal voer van de DA en kotst nog steeds veel en makkelijk.
Sinds hij 2x per dag bij zijn brokjes rijst krijgt, gaat het een stuk beter!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 14:21

Zeker naar de da, wij kunnen vanaf hier ook niets doen.
Altijd oppassen voor uit drogen bij een dier.
Misschien dat ze pilletjes kan krijgen tegen het braken.
Succes in ieder geval en laat even weten hoe het gegaan is bij de da.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:23

En...hoe gaat het nu met je hond?

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:54

ja ben ook wel benieuwd!;)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:51

wij hebben ook labradors..die blijven inderdaad ook meestal eten als ze zich niet lekker voelen..
als die van ons niet meer willen eten is dat voor ons een teken om alles uit onze handen te laten vallen en accuut naar de DA te rijden, dan is er echt iets mis.

ben benieuwd wat de da heeft gezegd en hoe t nu met je hond gaat.

(en probeer echt wat aan het overgewicht te doen, je hond krijgt er zoveel meer levenskwaliteit van, zeker als je ook al aangeeft dat ze last van de gewrichten heeft. bovendien leven honden met overgewicht echt minder lang dan honden met een goed gewicht.)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 13:36

hey hey,

we zijn bij de DA geweest en we moesten haar op rijst, witte vis en bonen zetten. Dit doen we nu een paar dagen en het gaat al stukken beter met haar!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:20

trouwens.. als onze honden heel erg ziek zijn en we zijn bang dat ze uitdrogen, lukt t ons nooit om ze te dwingen om water te drinken. wij geven ze ook altijd rijst, dus bewaren we het rijstwater en geven ze dat met hele kleine beetjes per keer. ze vinden het heerlijk en zo krijgen ze toch een beetje vocht binnen elke keer.

maar fijn dat het nu beter gaat! dan komt ze er wel weer bovenop!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:34

Super pel! goed dat je gegaan bent!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 17:36

Stukken beter is toch te vroeg gejuicht want echt heel goed gaat het niet..ze eet wel, ze wil alles wel eten maar ze is erg afgevallen..lijkt heel erg ingevallen en is erg sloom nu.

ik zit nu zelf aan wormen te denken en haal zometeen wormtabletjes op.

Toen ik gisteravond met haar wandelde was ze zo stijf en sloom..het was niet de oude vertrouwde dikke..ook niet gek want ze heeft al een tijd niet goed kunnen eten..ze krijgt haar rijst op 8 momenten van de dag. Iedere keer een klein beetje. En idd ook rijstwater.
Ze krijgt vanavond wat koolvis voor de afwisseling en heeft vanmorgen een wit bolletje gehad (per ongeluk)/..dit is tot nu toe goed gegaan..

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:36

Moet je de rijst koken of gewoon rauw? En hoeveel geef je dan? Verder geen voer erbij?

(Onze hond geeft namelijk ook over sinds vanochtend)

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 22:54

Je moet de rijst koken..witte rijst..geen zilvervlies..En dan in ongeveer 8 kleine porties verdelen. Ongeveer een ruime opscheplepel..
Wij hebben haar ongeveer een week op witte rijst gehad, alleen op de rijst zelf..en na een week zijn we gaan mixen met wat brokjes. Nu zit ze weer helemaal op brokjes en het gaat goed maar ze is wel gevoelig.
Als ze te snel drinkt geeft ze weer over en als ze te gulzig eet ook, en dat voor een labrador..ze leeft voor eten!

Ben blij dat het goed is gekomen..

Is je hond zomaar begonnen met overgeven? Meerdere malen al? Vooral op letten dat hij wel drinkt, kans op uitdroging is groot.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:29

Onze hond heeft ook een aantal dagen achter elkaar overgegeven! Ik zou er ook zeker een dierenarts bij halen en las dat je dat al gedaan had! Heeft hij daar ook pilletjes en een spuit gehad? die van ons wel tegen het braken Lachen

Wat wij deden om zijn vochtpeil op goede hoogte te houden is runderbouillion maken.. die over de rijst doen zo krijgen ze ook vocht binnen. Maar uiteindelijk was het zo dat hij geen water dronk.. hij wilde alleen nog maar bouillion.. verwend nest haha.. maar ook dat is goedgekomen Lachen
Fijn dat het al beter met je hondje gaat..

*edit* wij kregen die tip van de bouillion omdat daar ook zout inzit... hierdoor houden ze het vocht beter vast.. weet er het precieze verhaal niet van... maar het heeft goed geholpen Lachen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 13:02

Dat lijkt me idd ook een goed idee! Je kunt rijst ook afwisselenj met koolvis/of ander WITTE vis. Dit is mooi voor de afwisseling en valt net zo ligt als rijst.

Mijn hond heeft geen spuit gehad, ik heb een bekende als dierenarts, die heeft haar thuis onderzocht en zo de conclussie getrokken.

Dikke (zo heet ze, bijnaam) was na haar ziekte periode zo slim om een hele zak met witte bollen op te eten waardoor ze weer dagen lang ziek was. (ik was zo slim om die zak niet hoog genoeg op te bergen, labradors komen echt overal bij, eten eten eten!!!!). Ze was helemaal vol, en kreeg het er niet uit. Verstopping dus. We zijn nu net weer oke, maar haar buikje is nog erg gevoelig helaas. Het is een oud omatje Lachen

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:16

Eén van mijn Duitse Herders (11 jaar) had een paar weken geleden ook last van ineens veel braken.
Dezelfde dag ben ik nog met hem naar de dierenarts gegaan.
Diagnose??Fikse maag ontsteking...dus ook dieet met gekookte rijst met kip of vis. (Uiteraard ook medicatie.)
Ik geef trouwens al mijn honden twee keer per dag eten, ivm een evt. maagtorsie
Hij knapte echt binnen één dag gelukkig snel op. Ach gut
Heel veel beterschap.. Doei!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 14:48

Dat is echt fijn..mijn hond knapte maar niet op. het heeft wel 4 dagen geduurd voordat haar maag weer rustig werd. Ik heb gelukkig goed contact met mn dierenarts dus ze zat er boven op.

Ik geef mijn honden altijd 2 maal per dag eten. Vroeger had ik een leuk cockertje die eette wanneer hij zin had, hij deed trouwens alles wanneer hij zin had, dus de bak met brokjes stond er de hele dag. Het was zelfs zo erg dat er iedere dag een mereltje kwam (bak stond voor de achterdeur, deur open met mooi meer) die binnen tippelde en er het donkere brokje uit pikte. Meerdere malen per dag. Alleen de brokjes die leken op wormen. Heel erg schattig. Bobby deed er helemaal niets op, de merel tipte vlak langs hem heen.
Nu met 2 labradors gaat dat niet meer, die eten zichzelf echt dood. Bailey, mijn jongste, valt wel mee..Dat is niet echt een eter wat hondenvoer betreft maar mensen eten joh, dat is pas lekker!

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:11

Mijn Toller (Nova Scottia Duck Tolling Retriever) begon ook een aantal weken geleden met braken en plaste opeens in huis. Er is bloedonderzoek en urineonderzoek gedaan maar daar kwam niets uit. Het bleef aanhouden ondanks speciaal dieet en medicijnen.
We zijn toen doorverwezen naar een dierenechocentrum en toen bleek in haar maag, milt en dikke darm tumoren te zitten. We hebben ze tot ons groot verdriet afgelopen dinsdag moeten laten inslapen! Ze was nog maar 9 jaar!