Help! Kat wil niet naar binnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Help! Kat wil niet naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:19

Help, mijn kat van 7 maanden vertikt het om naar binnen te komen.
Lokken met eten helpt niet, en hij loopt echt straal de andere kant op.
Hoe krijg ik hem naar binnen, het word steeds donkerder buiten, of moet ik hem een gewoon een nacht buiten laten?
bedankt voor de antwoorden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Help! Kat wil niet naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:21

Ik zou hem buiten laten, kan een spelletje worden als je erachter aan loopt. Hij weet waar hij woont.
Je kan een paar keer roepen op wisselende tijdstippen kijken of hij komt. Maar een nachtje buiten maakt imo niet veel uit.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:24

Als hij niet naar binnen wilt komen, is dat ergens gewoon een teken dat hij liever buiten is dan binnen... Gewoon buiten laten dan. Een kat kan perfect zijn plan trekken, onze katten zijn 'snachts ook veel liever buiten dan binnen (en blijven dus elke nachts buiten). Vergeet niet in je achterhoofd te houden dat een kat van nature uit een nachtdier is en dus ook 's nachts het actiefst is. Ergens kan ik me dan ook wel inbeelden dat hij zich liever buiten vermaakt, vermits er binnen 's nachts niets te beleven valt.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 18:25

Onze katten gaan 's nachts regelmatig voor een ommetje, maar wij wonen wél in een rustig dorp.
Katten redden zich meestal 's nachts net zo goed als overdag.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:29

Hij gaat ook graag naar buiten toe, maar tot nu toe kreeg ik hem 's nachts wel altijd binnen. Ik vind het ook altijd wel een prettig idee dat hij dan lekker veilig bij mij is. Ik slaap een stuk rustiger als hij gewoon binnen is.
En het is ook niet erg rustig hier, er loopt een redelijk drukke weg (onze hoofdstraat van een dorp).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:19

Of ze heeft een ander huisje....Ik herken dit probleem, doe je weinig aan. Ik zou het zoveel mogelijk negeren, iig nooit gaan lokken.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:21

Onze kat heeft ook zo zijn periodes dat ie liever buiten is als binnen, nu met het koude weer mag ie maar graag bij de verwarming liggen maar bij zomerdag is ie het liefst dag en nacht buiten, als het dan een keer regent oid heeft ie pech gehad. Katten redden zich prima en die van ons komt ook altijd gewoon weer thuis na een dag en een nacht buiten om te hebben gespookt.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 21:51

is hij of zij al gecastreerd of gesteriliseerd ?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 00:22

Ja, dat is hij een maandje geleden al gedaan.
Het gaat nu ietsjes beter, hij komt uiteindelijk wel als hij honger heeft, maar het gaat niet van harte. Onze andere (2 jarige) poes komt altijd meteen als je haar roept, maar de kleine dus bijna niet.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:05

Als die van ons niet naar binnen komt als we roepen gaat de deur dicht en de volgende morgen pas weer open Clown. En dan is er zo'n volle paniek dat ze dat een hele tijd niet meer in haar hoofd haalt..
Maar dat zal niet bij elke kat werken, sommige vinden s'nachts buiten lopen helemaal niet erg..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:06

Ik heb een kattenluik gekocht om dit te voorkomen, ik zou hem een nachtje buiten laten zitten, wedden dat hij morgen ochtend aan komt rennen als je roept...