2 vraagjes konijnen & ratten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

2 vraagjes konijnen & ratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 12:04

Hoi,

vraag 1:
Ik heb 2 konijntjes Elvis(gecastreerd Knipoog ) & Brasil
Normaal lopen ze gewoon los in de tuin, hebben hun eigen hokje en doen het er prima!
Nu heeft Elvis in otitis (ooronsteking) en heeft de DA aangeraden hem 7 dagen binnen te houden.
Momenteel zit Brasil er gewoon bij, maar vind het zo zielig omdat ze dus helemaa niet gewoon zijn om opgesloten te zitten...
Zou ik het toch 7 dagen aanzien of zou ik ze terug lekker buiten laten?

vraag 2:
Hoe kan je ratten op een diervriendelijke manier wegjagen?
ik durf nl geen val of vergif te zetten ivm de konijnen, katten, kippen, honden, poes & paarden.
iemand tips??
Laatst bijgewerkt door AprilRain op 14-11-08 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: 2 vraagjes konijnen & ratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:06

Parelhoenders Haha!
Nee serieus, het geluid van parelhoenders verjaagd ratten. Heeft bij ons echt geholpen, nergens in de omtrek of stallen meer ratten.

Wat betreft je konijnen, je kan proberen of je ene konijtje naar buiten wil en hoe beide konijtjes er op reageren.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:10

ik wil je wel nog even waarschuwen.
een konijn van buiten naar binnen is nog niet zo'n probleem, maar andersom.....
Je moet dan even goed opletten dat het niet te koud is.
vraag dit anders even na aan je DA en dan kun je ze misschien het beste beide binnenhouden tot de lente

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 12:52

Judith_ schreef:
Parelhoenders Haha!
Nee serieus, het geluid van parelhoenders verjaagd ratten. Heeft bij ons echt geholpen, nergens in de omtrek of stallen meer ratten.

Wat betreft je konijnen, je kan proberen of je ene konijtje naar buiten wil en hoe beide konijtjes er op reageren.

kan dat bij kippen zo'n parelhoen?
en maakt het uit welke soort?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:57

HOud er wel rekening mee dat parelhoenders giga veel herrie maken, weet niet waar je woont, maar die moet je echt niet in een rijtjeshuisjestuintje gooien.. Ze werken trouwens ook erg goed tegen teken...

Is het geen optie om je konijnen in een klein hokje buiten te zetten? Dat ze wel buiten zijn, maar toch apart? met een goed afgeschermd hokje dat de wind niet door de oren van je knijn blazen?

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 14:32

wij wonen niet in een overvolle buurt en de buur heeft ook kalkoenen en ganzen en ... dus denk dat dat geen probleem geeft.
is 1tje genoeg? heb nog een 2e kippenhok dus denk dat dat voldoet?

de konijnen ga ik toch terug buiten zetten denk ik... DA zei dat ze inderdaad tocht vrij moeten, maar wel buiten kunnen. Ze hebben een mooi ruim hok waar ze inkunnen en ook een holletje onder de grond dus dan kan hij zelf kiezen waar hij wil zitten. tenzij hij zelf niet slim genoeg is

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:49

Zou ze niet maar eentje nemen.. Minimaal 2. En lees je je ook even in van tevoren? OVerigens moet ik zeggen dat we bij mijn knollies n stuk of 40 parelhoenders los hebben lopen, en we hebben ook ratten. Dus denk niet dat t altijd hoef te werken..

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:53

Ik zou gewoon naar de dierenarts luisteren en je andere konijn ook binnen houden.
Maar kijk uit met weer naar buiten gaan.
Ze zijn na een week de warmte van het huis gewend en als je ze dan weer naar buiten doen met dit koude weer dan kunnen een longontsteking krijgen en eraan dood gaan.
Dan kan je ze beter binnen houden en van het voorjaar weer naar buiten. Of je moet ze in de schuur doen ofzo, dan heb je geen koude wind.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:26

Pluttersput schreef:
Zou ze niet maar eentje nemen.. Minimaal 2. En lees je je ook even in van tevoren? OVerigens moet ik zeggen dat we bij mijn knollies n stuk of 40 parelhoenders los hebben lopen, en we hebben ook ratten. Dus denk niet dat t altijd hoef te werken..

ook niet tegen de kauwen, eksters?

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 18:31

mondriaan schreef:
Ik zou gewoon naar de dierenarts luisteren en je andere konijn ook binnen houden.
Maar kijk uit met weer naar buiten gaan.
Ze zijn na een week de warmte van het huis gewend en als je ze dan weer naar buiten doen met dit koude weer dan kunnen een longontsteking krijgen en eraan dood gaan.
Dan kan je ze beter binnen houden en van het voorjaar weer naar buiten. Of je moet ze in de schuur doen ofzo, dan heb je geen koude wind.

ja maar het is niet mogelijk om ze tot de lente binnen te houden, dat is het probleem
ze staan nu namelijk op de salontafel want op m'n kamer wordt ik er gek van ('s nachts dan Bloos)
en is het niet zielig om van 24u/7 loslopen naar gevangen zitten te gaan?