Ik heb sinds een weekje twee nieuwe ratten erbij, omdat mijn rat die ik al had zijn vriendje kwijt is. 1 erbij wilde ik niet, omdat anders het verschil in leeftijd zo groot zou zijn dat er steeds 1 veel eerder dood zou gaan dan de andere. Heb nu dus twee jonkies erbij, maar... mijn 'oude' rat kan het nu prima vinden met 1 van die twee nieuwe ( de oudste van de twee ) en valt die andere aan. Heb ze nu een soort van gescheiden zitten. Heb een grote kooi met een aantal verdiepingen en heb nu de bovenste verdieping afgesloten en voor haar een eigen huisje gemaakt. Maar dit is natuurlijk niet de oplossing. Ik hoop dat ze als ze wat groter is, ook wat weerbaarder zal worden, want nu is het een ongelijke strijd. Mijn oude rat is namelijk echt zo'n 4 keer zo groot.
Het was eigenlijk de bedoeling om ze maar een paar dagen gescheiden te houden, zodat ze konden wennen aan elkaars geur en aanwezigheid. Maar goed.. Hoe dit nu op te lossen? Ik wil haar natuurlijk niet alleen laten zitten, aangezien het sociale dieren zijn. De andere nieuwe rat komt helemaal haar huisje niet uit. Geloof dat mijn oude rat zelfs het eten brengt
Dat zag ik net in ieder geval.
Tips?