voedermuizen fokken op bestelling.....zal dit aanslaan???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

voedermuizen fokken op bestelling.....zal dit aanslaan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:01

ik zit zelf te denken om wat koppels muizen aan te schaffen en ermee te fokken op bestelling..

daarmee bedoel ik dat mensen ruim 2 weken van te voren moeten laten weten of ze voer willen voor hun slang of dergelijken.
dan kunnen ze bellen en dan kan ik het mannetje bij het vrouwtje zetten en dan kunnen ze 2 weken later de jongen komen ophalen.

ik ben zelf dierverzorger dus houd er wel rekening mee dat ik de vrouwtjes voldoende rust geef nadat ze een nestje hebben gehad,vandaar de meerdere koppels.
ook houd ik rekening met het feit dat ik geen inteelt wil hebben....ook al is het voer voor slangen,ze moeten tot die tijd eerlijk en goed behandelt worden.
en daarbij kunnen de jongen die niet verkocht worden nog altijd als huisdier weggaan,of naar dierenwinkels.

maar nu twijfel ik of dit wel zal aanslaan.....zal er genoeg vraag naar zijn?

ik zal vast wel heel wat reactie,s krijgen van ''ach wat zielig'' en ''dat kun je toch niet doen?"
maar eerlijk is eerlijk....slangen moeten ook voer hebben....in de natuur eten ze ook muizen en vogels..

Pluttersput

Re: voedermuizen fokken op bestelling.....zal dit aanslaan???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:02

Zijn er niet al genoeg voedermuizen? Je ziet ze overal op marktplaats aangeboden worden..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:04

daarom vraag ik of het aanbod wel gelijk is met de vraag,marktplaats had ik nog niet aan gedacht om te kijken

even voor de goede orde,ik heb nog geen muizen ofzo...het was maar een toekomstplannetje,een klein ideetje.

ik wou liever even informeren voordat ik eraan begin,wil niet onnodig gaan fokken

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:09

Ik denk eigenlijk niet dat het echt rendabel is. Ik denk ook dat als je echt voedermuizen wilt gaan fokken je niet voldoende heb aan bijv. 5 koppeltjes. Een muis krijgt gemiddeld zo'n 8 pups en als je de moeders ook nog rust wilt gunnen dan is je voorraad maar beperkt.
Heb je zelf de opleiding dierhouderij gedaan? Of werk je in de kleindier sector, je was toch noge effe werkeloos, of niet?

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:12

Ik zou eens rond vragen bij jou in de buurt of er al muizen fokkers zijn en of er genoeg vraag naar is .. waarom wil je dit eigenlijk doen?? ik denk niet dat dit dik verdient.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:20

Spaikey schreef:
Ik denk eigenlijk niet dat het echt rendabel is. Ik denk ook dat als je echt voedermuizen wilt gaan fokken je niet voldoende heb aan bijv. 5 koppeltjes. Een muis krijgt gemiddeld zo'n 8 pups en als je de moeders ook nog rust wilt gunnen dan is je voorraad maar beperkt.
Heb je zelf de opleiding dierhouderij gedaan? Of werk je in de kleindier sector, je was toch noge effe werkeloos, of niet?

ik heb de opleiding gedaan en behaald ja,
momenteel heb ik een sollicitatie,s lopen bij een varkensbedrijf..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:29

Pff als ik de verhalen op het slangenforum mag geloven, is het zo makkelijk nog niet. Het schijnt vaak voor te komen dat moeders hun pasgeboren kroos zelf opeten.. En dat je met zo`n vrouw dan niet meer moet fokken. Maar als de prijzen niet te hoog zijn (niet meer dan 60 ct per volwassen muis), en de kwaliteit van de muizen goed, is er wel markt voor denk ik.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 20:43

ik weet het,
wij hebben vroeger chinchilla,s gefokt en die deden het ook altijd...
of het mannetje beet ze dood.
niet zo leuk om als 6 jarige half opgevreten jongen te vinden.