Ik kwam thuis en normaal kwam ze me altijd begroeten, maar nu zag ik haar niet, dus ben ik haar gaan zoeken.
Toen ik haar in m'n kamer op de grond zag liggen was ze heel kortademig en benauwd. Kort daarna moest ze wat overgeven, ik verwachtte dat ze daar niet lekker van was.
Naar mate de avond inviel werst het steeds erger, dus naar de dierenarts geweest. Deze constateerde vocht achter haar longen. Ze kreeg een medicatie om te gaan plassen en we moesten de volgende avond terug komen.
s'Nachts ging ze inderdaad plassen en gelukkig kreeg ze wat meer lucht, dus ik had alle hoop, de medicijnen waren aangeslagen.
Dinsdagvond op controle, de dierenarts luisterde haar longen en hartje en keek totaal niet blij. Haar hart ging vreselijk te keer, alsof ze erg gerend had voor die tijd. Dat had ze niet, want ze heeft de hele middag op de bank gelegen.
Er zin foto's van haar hart gemaakt hierop was een rare vergroeiing te zien en ze zat vol met vocht, dus we kregen opnieuw de plasmedicijnen mee en een medicijn om haar hartje wat rustiger te maken.
Woensdag morgen leek het iets beter te gaan, ze dronk weer zelf en was wat aan het wandelen.
s'Middags werdt het ineens minder. Ze sliep alleen maar en voelde vreselijk koud aan, heb haar nog een onder een flece deken gelegd, maar dat wilde niet helpen.
In de loop van de avond werdt ze steeds zwakker. Ze viel met haar koppie in de waterbak. Ik had haar op de kattenbak gezet om nog even te plassen, daar kukelde ze voorover in.
Maar wel geplast en ik heb haar terug gelegd op haar plekje op de stoel en ze begint klagerig te mauwen, alsof ze spuigen moest. Maar ze kon niet op haar poten staan.
Dierenarts om 23:15 gebeld en de symptomen verteld, deze vertelde mij dat ze stervende was en de ochtend niet zou halen.
Ik kon kiezen om het of af te wachten of om haar uit haar lijden te verlossen/.
Hoe moeilijk het ook was, heb ik toch voor het laatste gekozen.
Tootsy is overleden op 05-11-2008 om 23:55.
Ik mis m'n meisje vreselijk, maar ben dankbaar dat ze niet meer hoeft te lijden.
Rust zacht lieve Tootsy, je was een bijzondere vriendin en ik zal je nooit vergeten.