Ferplast Furet XL voor ratten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ferplast Furet XL voor ratten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:56

Heeft iemand ervaring met de Ferplast Furet XL om te gebruiken als rattenkooi?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CYNOTJFQ.jpg
Ik heb mijn twee ratjes nu in een Ferplast Jenny zitten.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-J86SKUQJ.jpg

Maar toch zou ik graag een maatje groter voor ze koppen aangezien ik per 1 december voor een paar maandjes door de weeks van huis ben. Dan komen ze er natuurlijk niet zoveel meer uit.

Waar ik me alleen zorgen om maak is de tralie afstand van de furet xl, deze is namelijk 1,8 cm en ik ben bang dat ze daardoor zouden kunnen ontsnappen. Dus is er hier iemand de probleemloos ratten in deze kooi heeft?

ellen_n

Re: Ferplast Furet XL voor ratten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:00

ik heb de kooi gebruikt voor mijn ratten. Volwassen ratten kunnen niet door de tralies heen. Hele jonge rittens wel maar vanaf een week of 6 niet meer, bij mij niet in ieder geval Haha! Ik vond het altijd een fijne kooi, maar ik ga (voorlopig) stoppen met het houden van ratten en nu zitten de laatste in een kleinere kooi. Als je interesse hebt?....de furret xl staat te koop Knipoog

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:01

Ik heb op het moment ook een Jenny maar ga over op de XL als het goed is. Ze hebben bij mij nl aan de onderbak geknaagt plus dat ik m nu heel goedkoop kan krijgen Knipoog Men raadt de kooi af voor rittens vwb de tralieafstand maar verder is het een goede rattenkooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:13

ellen_n schreef:
ik heb de kooi gebruikt voor mijn ratten. Volwassen ratten kunnen niet door de tralies heen. Hele jonge rittens wel maar vanaf een week of 6 niet meer, bij mij niet in ieder geval Haha! Ik vond het altijd een fijne kooi, maar ik ga (voorlopig) stoppen met het houden van ratten en nu zitten de laatste in een kleinere kooi. Als je interesse hebt?....de furret xl staat te koop Knipoog

Bedankt voor het aanbod, maar ik denk toch dat ik voor een nieuwe ga Bloos . Op www.fretten.nl hebben ze hem al voor 120,-. De dierenwinkel vraagt toch al gauw een 180,-

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:07

Ik heb deze kooi gehad, maar echt lang hield die kooi het niet vol, Hij is 80 cm diep, en dus een blok in je kamer. Daar naast kunnen jongen rittens door de tralies kruipen. Ik ben niet zo groot, en bange ratten zijn moeilijker achter in de kooi te pakken.

Je kunt anders even komen kijken in het rattentopic. En daar de vraag stellen, zijn er meerdere die een mening hebben over deze kooi Haha! Ik ben zo'n beetje negatief over alle kooien Bloos Behalve over me zelfbouw kooi,

De enigen kooien die ik daar naast fijn vind is de jenny, en de furet plus.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:36