Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eva1969 schreef:Waarom laat je het mannetje niet gewoon castreren, kost € 25,00 euro en je konijnen zullen je eeuwig dankbaar zijn.
Juul schreef:Jullie hebben wel gelijk opzich. Maar het is dit, of helemaal geen soortgenootje zien.. Snijden in een gezond lichaam doen we niet. En dit mannetje is al een stresskip eerste klas dus dat komt niet goed vrees ik met een castratie.
eva1969 schreef:Waarom laat je het mannetje niet gewoon castreren, kost € 25,00 euro en je konijnen zullen je eeuwig dankbaar zijn.
Juul schreef:1: Omdat het zo'n stresskip is en ik een verdoving ook nog eens eng vind bij zo'n klein beessie. En 2: Omdat ik het gewoon niet nodig vind om een dier een stuk van zijn lichaam te ontnemen. En daarbij nog: Het mannetje is van mijn zus en die denkt er ook zo over.
Saskiakefie: Hij is er heel rustig onder behalve het likken over haar neus. Hij gaat vooral z'n eigen gang. Alleen ze zitten en liggen lekker relaxt dicht bij elkaar. Maar hij wordt niet duidelijk opgewonden van het vrouwtje.
benangelique schreef:ik snap dat je de risico's van een operatie niet uit wilt vlakken. konijnen zijn erg gevoelig voor narcosemiddelen en het gaat ook lang niet altijd goed.
toch zou ik de konijnen niet bij elkaar laten op zo'n manier dat ze elkaar kunnen zien. het zorgt vaak toch voor (ongeziene) onrust. maar ja, als je je hebt ingelezen in konijnen, weet je wel dat een castratie de juiste oplossing is. konijnen zijn groepsdieren en aan enkel elkaar zien hebben ze niets. ze missen het hele sociale gebeuren van elkaar wassen, likken, kroelen. dit kan niet met tralies ertussen...
Ezumii schreef:eva1969 schreef:Waarom laat je het mannetje niet gewoon castreren, kost € 25,00 euro en je konijnen zullen je eeuwig dankbaar zijn.
Waar als ik vragen mag?
Ik moest € 60 neerleggen.
roxiie schreef:Ja, ik zou net zeggen.
De castratie van mijn kereltje was toch iet wat prijziger.