Buurkat terroriseert onze poes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Buurkat terroriseert onze poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:13

Onze poes (gesterilliseerd) wordt nu al een tijdje echt lastig gevallen door een kat uit de buurt.

Wij hebben een klein huisje, dus ze moet echt lekker naar buiten kunnen. Vandaar dat we een kattenluikje hebben. Deze werkt met een magneetje zodat alleen onze poes naar binnen kan.

Nou is het zo dat bijna elke keer als onze kat buiten komt ze meteen aangevallen wordt door een kat uit de buurt. Als ze dan naar binnen wil dan komt hij achter haar aan.
Onze kat zit dan binnen en hij buiten en dan vechten ze door het luikje heen. Met gevolg dat we nu al 3 keer een nieuw deurtje hebben moeten kopen omdat hij er dwars door heen ramt.

Onze poes raakt er erg gestressd door.

Heeft iemand misschien een tip voor me hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Uppojono

Re: Buurkat terroriseert onze poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:14

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:47

Staan inderdaad tips in dat topic, maar aan die tips heb ik weinig. Want als ik poeder strooi of stroomdraad hang dan komt mijn eigen poes ook niet meer in onze tuin...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:51

Phoe dat is balen zeg voor je kat.... wij hebben het zelfde probleem alleen dan andersom..
Onze gecatereerde kater zit te wachten voor het kattenluik tot er een andere kat voorbij komt en die wordt dan afgetuigt.
Ik denk dat je hier niks aan kan doen moeten ze toch zelf uitvechten.
Jouw kat zal waarschijnlijk het onderspit drijven *helaas* maar dan is die andere de baas en zal het waarschijnlijk over zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:53

Tja lastig hoor, zelf gooi ik altijd flink wat water dat helpt vaak wel voor een tijd.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 19:02

Midasje schreef:
Phoe dat is balen zeg voor je kat.... wij hebben het zelfde probleem alleen dan andersom..
Onze gecatereerde kater zit te wachten voor het kattenluik tot er een andere kat voorbij komt en die wordt dan afgetuigt.
Ik denk dat je hier niks aan kan doen moeten ze toch zelf uitvechten.
Jouw kat zal waarschijnlijk het onderspit drijven *helaas* maar dan is die andere de baas en zal het waarschijnlijk over zijn.

Ben ik met je eens hoor dat ze het uit moeten vechten, maar niet in MIJN huis. Buiten oke... maar in mijn huis is die kat niet gewenst.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:04

oej zitten ze bij jouw binnen nou der uit met die kat, gooi een x een emmer water over de buurkat, en als je hem te pakken krijg rammel hem een x goed door elkaar (natuurlijk niet echt pijn doen he) maar ff goed aan het schrikken maken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:12

Ik ga altijd al heel boos achter hem aan.... maar het schrikt hem blijkbaar niet echt af. Ben denk ik net te laat met de emmer water... dan is ie al weg.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:14

Oplossing = je kat binnen houden Lachen

Jij kiest er zelf voor om de kat naar buiten te laten gaan, en daarbij dus ook voor de gevolgen Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:15

Nou dat vind ik dus echt een opmerking van niks, sorry.

Dus ik moet mijn poes binnen houden, omdat een andere kat bij mijn deur naar binnen wil???

hij gaat er trouwens ook gewoon voor zitten en door heen rammen als mijn poes binnen is. Dus maakt niet uit of mijn poes buiten of binnen is.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:18

Wat wil je dan? Dat de eigenaren van de andere kat het dier binnen houden omdat anders die van jou niet naar buiten kan? Clown

Ik begrijp dat het niet leuk is als jouw kat wordt aangevallen, maar ik denk niet dat daar zo maar een oplossing voor is als je koste wat het kost je kat naar buiten wilt laten gaan Lachen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 22:22

Nou ik heb het niet alleen over het na buiten gaan... als je goed had gelezen (sorry hoor) had je gelezen dat ik het prima vind dat ze het buiten uitvechten. Maar ditt gaat meer over binnen. Als mijn kat binnen zit dan gaat hij voor het luikje ruzie staan maken en zo ver zelfs dat hij door het luikje heen ramt. Door hem heb ik dus nu al 3 keer een nieuw deurtje moeten kopen omdat hij telkens dwars door midden ligt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:28

AngelsDitch schreef:
Nou dat vind ik dus echt een opmerking van niks, sorry.

Dus ik moet mijn poes binnen houden, omdat een andere kat bij mijn deur naar binnen wil???

hij gaat er trouwens ook gewoon voor zitten en door heen rammen als mijn poes binnen is. Dus maakt niet uit of mijn poes buiten of binnen is.

Zet een emmer water klaar en gooi die van de bovenverdieping over hem heen. Wat ook goed werkt is vangen en insmeren met kattenurine (namaakspul) dan zie je hem de eerste maand niet weer.