Denk aan weidegang van paarden, wel of geen vlees eten, en welk vlees eet je dan (wel of geen bio-industrie), 1 konijn in een hok, en ga zo maar door. Het leek me handig om een topic te openen waar we hierover kunnen discussieren. Genoeg stof tot praten lijkt me.
Laat ik zelf maar eens beginnen; thuis kopen we 'bewust' vlees, biologisch lukt niet altijd (geen groot aanbod in het dorp waar ik woon), maar wel van de kwaliteitsslager, zo nu en dan een vega-dagje, 2 poezen die een groot deel van de dag buiten (kunnen) zijn (ze lijken het liefst de hele dag voor de kachel te willen liggen
). Verder vind ik dat koeien, paarden enzovoorst de hele dag of in ieder geval een groot deel van de dag buiten zouden moeten doorbrengen. (gezond, zelf baas over veel of weinig bewegen)Wie volgt?

Wij hebben thuis twee katten, 1 hond en 4 cavia's. Wij wonen op 2 hoog in een ruim appartement met twee balkons. De katten weten niet beter en zijn ook heel gelukkig. Toch is de droom natuurlijk als ik en mijn zus het huis uit zijn te verhuizen naar misschien een huisje vlak buiten amsterdam met tuin. Maar dat dan met name voor de hond. Hij heeft het hier wel geweldig naar zijn zin, hij is dol op kinderen en die zijn er hier in overvloed in de buurt. Bovendien wonen we ook in een hele rustige en ruime buurt aan de rand van de stad. Zo zijn we in 10 of 5min lopen in verscheidene parken. Ringo(de hond) wordt dan ook minimaal 3x maar eigenlijk bijna altijd 4 of 5 x per dag uitgelaten. De cavia's zitten nu nog 2 aan 2 in normale 100 bij 50 cm hokken maar binnekort zullen ook zij hopenlijk hun eigen meubelstuk krijgen, wle lopen ze minstens 1x mer dag lekker los n staat er vaak zo'n binneren aan hun hok(waar ze dan wel om en om in gaan want 2 van de 4 kunnen elkaar echt niet luchten of zien