Amai, even lekker los gaan!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Amai, even lekker los gaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:24

Leuk zeg, waar is dat? Lijkt me aardig heuvelig of niet? En wat is er met het oor van de hond gebeurt?
Heet ie echt Amai...? (dat is toch zo'n belgische uitdrukking?)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:27

wat een leuke fotos! Die laatste vind ik leuk. hij kijkt een beetje droevig net alsof ie weet dat ie weer naar huis moet Haha!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:32

Dat is een klein bos bij mij achterom, naast een grindgroeve (in Landgraaf/Abdissenbosch) Het valt nogal mee met dat hei=uvelachtige, eigenlijk is daar maar 1 echte heuvel. Maar een stukje verderop is de Brunssummerheide en daar is het flink heuvelachtig.
Hij was eigenlijk de eigen nestkeuze van de fokker, maar met 14weken heeft de Jack Russel van de buren van de fokker, door de afrastering heen, een hele hap uit zijn oor genomen Huilen . Daardoor was hij voor hen niet meer geschikt voor wedstrijden en shows. Daarom hebben wij hem kunnen kopen (met 14,5 weken)
Hij heette in feite Arno, maar mijn broer heet ook al zo en die wilde niet van naam veranderen Clown . Mijn dochter heeft 2 jaar in Belgie gewerkt, en door haar kenden we die uitdrukking amai. Eigenlijk was dat wel , gezien zijn oor, heel toepasselijk voor hem Knipoog Verder moest de naam ook nog met een A beginnen (vonden we zelf) en dus werd hij unaniem omgedoopt naar Amai Haha!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:36

Wat een mooie hond zeg Wow!, met een leuke naam en mooie foto's!
Op die eerste foto lijkt hij niet te kunnen wachten om te gaan. Haha!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 12:22

Citaat:
wat een leuke fotos! Die laatste vind ik leuk. hij kijkt een beetje droevig net alsof ie weet dat ie weer naar huis moet
Ja, liefst bleef hij natuurlijk uren in het bos. Maar gelukkig heeft hij thuis ook genoeg ruimte om vrij rond te rennen. (al zijn foto's en nog meer op mijn site www.picturetrail.com/treasure )
Sem_ schreef:
Wat een mooie hond zeg Wow!, met een leuke naam en mooie foto's!
Op die eerste foto lijkt hij niet te kunnen wachten om te gaan. Haha!

Dank je, ben ook helemaal verliefd op hem Lovers
Hij kon ook nauwelijks wachten. Hij heeft het ook al heel snel in de gaten als we ook maar al van plan zijn om te gaan wandelen. Hij gaat dan al voor de serre deur zitten en begint dan al te "piepen". Hij zal het wel aan allerlei kleine gebaren (lichaamstaal) van ons herkennen. Al helemaal als ik de kast in ga om zijn belonings"snoepjes"te pakken. Dan is het al helemaal zeker voor hem Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:59

aaaah
amai Lovers
het is echt zo'n cutie Lovers

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:16

Margreth schreef:
Dat is een klein bos bij mij achterom, naast een grindgroeve (in Landgraaf/Abdissenbosch) Het valt nogal mee met dat hei=uvelachtige, eigenlijk is daar maar 1 echte heuvel. Maar een stukje verderop is de Brunssummerheide en daar is het flink heuvelachtig.
Hij was eigenlijk de eigen nestkeuze van de fokker, maar met 14weken heeft de Jack Russel van de buren van de fokker, door de afrastering heen, een hele hap uit zijn oor genomen Huilen . Daardoor was hij voor hen niet meer geschikt voor wedstrijden en shows. Daarom hebben wij hem kunnen kopen (met 14,5 weken)
Hij heette in feite Arno, maar mijn broer heet ook al zo en die wilde niet van naam veranderen Clown . Mijn dochter heeft 2 jaar in Belgie gewerkt, en door haar kenden we die uitdrukking amai. Eigenlijk was dat wel , gezien zijn oor, heel toepasselijk voor hem Knipoog Verder moest de naam ook nog met een A beginnen (vonden we zelf) en dus werd hij unaniem omgedoopt naar Amai Haha!

Wat grappig dat je zo op die naam bent gekomen.

Maar is het niet zo dat een hond met een schoonheidsfoutje wel mee mag doen aan show's mits hij een medische verklaring heeft? Wel jammer dat het zo gebeurd is maar als ik eerlijk moet zijn ben ik niet zo'n fan van DH's, vind alleen de heel donkere mooi maar meestal zijn ze te plofferig door die vacht Clown

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:30

Ja, zijn naam past echt wel bij hem.
Zou het niet weten of dat wel mag met een gezondheidsverklaring. Maar misschien is dan de kans op prijzen een stuk minder. Gelukkig zochten zij een goed tehuis voor hem en wij hadden net onze hond (14,5 jaar) in moeten laten slapen en waren op zoek naar een nieuwe kameraad.
Dus dat kwam goed uit.
Met die plofferige donker herders bedoel je misschien die Oud Duitse herders? Die hebben een langere vacht. Maar er zijn verschillende haartypes ook bij de DH. (de Duitse Herder Korthaar : normaal stokhaar, m.a.w. 6 cm lange dekharen met een ondervacht en De Duitse Herder Langhaar : lang stokhaar, m.a.w; de dekharen zijn langer dan 6 cm, waartussen de dikke ondervacht voorkomt).
Och zo heeft iedereen zijn voorkeuren en wat hij wel of niet mooi vind. Er zijn genoeg hondenrassen op te noemen die ik absoluut niet mooi vind Knipoog
Onze vorige hond Wolf was een kruising Duitse Herder x Siberische Husky, was ook en prachtige hond.(foto's van hem op mijn site www.picturetrail.com/treasure )

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:14

Leuke foto's.
Volgens mij heb je de rest van de dag geen kind meer aan hem gehad Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:01

Nee ik vind juist heel donkere herders mooier maar met plofferig bedoel ik dat het lijft altijd zo fors lijkt omdat het haar dik is, daarbij vind ik die aflopende rug ook afschuwelijk. Zonder die rug zijn ze een stuk mooier. Wat ik wel heel mooi vind zijn witte zwitserse herders, die hebben iets langere vacht waardoor het niet zo plofferig lijkt en ook niet zo'n aflopende rug.

Wolf vind ik wel erg mooi, dat donkere is super en helemaal met zo'n blauw oog, super mooie hond.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 23:39

Innepin schreef:
Leuke foto's.
Volgens mij heb je de rest van de dag geen kind meer aan hem gehad Haha!

Oh, dat valt wel tegen Haha! Zijn energie is soms onuitputtelijk. Is uit werkhondenlijn, dus energie genoeg (meer dan ik Knipoog )

Citaat:
Nee ik vind juist heel donkere herders mooier maar met plofferig bedoel ik dat het lijft altijd zo fors lijkt omdat het haar dik is, daarbij vind ik die aflopende rug ook afschuwelijk. Zonder die rug zijn ze een stuk mooier. Wat ik wel heel mooi vind zijn witte zwitserse herders, die hebben iets langere vacht waardoor het niet zo plofferig lijkt en ook niet zo'n aflopende rug.

Wolf vind ik wel erg mooi, dat donkere is super en helemaal met zo'n blauw oog, super mooie hond.

Ja, dat snapte ik eruit dat je de donkere mooier vond alleen dat "plofferige haar" wat minder. Die aflopende rug hebben de show gefokte DH meer dan de werkgefokte DH (tenminste zo heb ik het begrepen) Amai is uit werkhonden-bloedlijn en heeft niet zo'n heel aflopende rug. Dat heel erg aflopende vind ik ook niet mooi en volgens mij ook veel gevoeliger voor HD.

Wolf was idd een pracht dier en ook super lief. Die was heel rechthoekig gebouwd (bouw van de Husky) en een brede gespierde borstkast.
Met dat blauwe oog leek hij af en toe door je heen te kunnen kijken. Veel mensen vonden dat blauwe oog net eng (zelfs aleens de opmerking gehoord over "dat boze oog" Nagelbijten / Gniffelen Arme hond, heeft in zijn hele leven nog nooit gegromd of lelijk gedaan tegen een mens.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:07

Aaaah wat een leuke hond! En ik vind vooral ook dat rechteroortje van hem schattig, maakt hem meteen zo onschuldig!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:08

Wat een leuke hond.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:13

Kan die tong er niet verder uit ..? Tong uitsteken
Ohh wat genieten zeg !!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:52

Margreth schreef:

Ja, dat snapte ik eruit dat je de donkere mooier vond alleen dat "plofferige haar" wat minder. Die aflopende rug hebben de show gefokte DH meer dan de werkgefokte DH (tenminste zo heb ik het begrepen) Amai is uit werkhonden-bloedlijn en heeft niet zo'n heel aflopende rug. Dat heel erg aflopende vind ik ook niet mooi en volgens mij ook veel gevoeliger voor HD.

Wolf was idd een pracht dier en ook super lief. Die was heel rechthoekig gebouwd (bouw van de Husky) en een brede gespierde borstkast.
Met dat blauwe oog leek hij af en toe door je heen te kunnen kijken. Veel mensen vonden dat blauwe oog net eng (zelfs aleens de opmerking gehoord over "dat boze oog" Nagelbijten / Gniffelen Arme hond, heeft in zijn hele leven nog nooit gegromd of lelijk gedaan tegen een mens.[/quote]
Ach arm dier, ik vind het juist prachtig die blauwe ogen. Misschien reageren mensen zo omdat ze niet gewend zijn om een blauw oog te zien bij zo'n donkere hond, hij lijkt tenslotte meer op een herder dan op een husky. En juist die vierkante bouw vind ik mooier, om eerlijk te zijn vind ik dat jouw Amai ook een flink aflopende rug heeft. kan het wel erger?

Wat mensen zeggen moet je je toch niets van aan trekken, doe ik iig nooit. Ik heb ook al zoveel idiote en rare reactie's gehad, sommige mensen kunnen echt geen begrip opbrengen voor een ander en sommigen zitten gewoon dom te banketstaaf. (als je bv zegt dat een blauw oog 'het boze oog' is)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 02:16

Toen ik het verhaal las van zijn oor, was mijn eerste reactie (als belg zijnde) ook: amai Lachen
Heel mooie hond, en zo te zien heeft hij zich erg goed geamuseerd!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 23:04

Citaat:
Wat mensen zeggen moet je je toch niets van aan trekken, doe ik iig nooit. Ik heb ook al zoveel idiote en rare reactie's gehad, sommige mensen kunnen echt geen begrip opbrengen voor een ander en sommigen zitten gewoon dom te banketstaaf. (als je bv zegt dat een blauw oog 'het boze oog' is)
Oh, nee, kan mij ook absoluut niets boeien wat anderen zeggen. Zou het laatste zijn waar ik wakker van zou liggen. Moet er alleen af en toe eens om lachen.
Haha!

Citaat:
Aaaah wat een leuke hond! En ik vind vooral ook dat rechteroortje van hem schattig, maakt hem meteen zo onschuldig!
Ja, hij komt onschuldiger over dan dat hij is. Knipoog Het waken over het eigen erf neemt hij af en toe veel te serieus op Ach gut
Als er vreemden of bezoek komt, moeten we hem echt even wegzetten (in bench) Maar voor ons is hij een lieverd!!

Citaat:
Kan die tong er niet verder uit ..?
Ohh wat genieten zeg !!
Kan die tong er niet verder uit ..? Tong uitsteken
Ohh wat genieten zeg !!
Ik denk dat hij hem dar wel op het maximum had Haha!
Jij, hij en wij genoten met volle teugen.

Citaat:
Toen ik het verhaal las van zijn oor, was mijn eerste reactie (als belg zijnde) ook: amai
Heel mooie hond, en zo te zien heeft hij zich erg goed geamuseerd!
Juist, dat hadden we dus ook Knipoog