Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:08

Zucht. Ik snap dat mensen katten willen hebben. Ben zelf ook gék op katten, maar zorg wel dat die van mij geen overlast bezorgen bij andere mensen. Boos! Vanavond hing er weer een kat in het gaas van mijn voliere. Boos! Vogels volledig over de zeik, vliegen in paniek rond in het donker en zien ook nog eens niks waardoor ze zich met gemak dood kunnen vliegen tegen de muren. Mijn lieve tamme parkietjes!

Ik denk dat ik die katten maar eens een halsbandje om moet doen waar ik een tekst in kan schrijven. Nu nog bedenken wat ik er in zet. Boos!

Air

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:11

Tsja, helaas heb je dat, je kan niet tegen katten zeggen kom niet in mijn tuin, dan moet je er toch wat anders op vinden Nagelbijten / Gniffelen
Hoeveelste keer is het dat het gebeurd, je zou toch zeggen dat de vogels er op een gegeven moment ook wel aan wennen. Mijn konijnen waren eerst ook over d zeik als ze onze hond voor het tralies zagen staan, maar nu komen ze er gewoon op af/langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:15

In het donker schrikken ze zich dood. Bovendien móeten ze niet eens hoeven wennen. Het is namelijk MIJN tuin, en ander zijn katten hoeven daar verdorie toch geen overlast komen bezorgen? Ik vind dat asociaal. Scherm je tuin af als je je katten zonodig buiten wilt hebben. Niet alleen voor hun eigen veiligheid, maar óók om een ander geen overlast te bezorgen!

Mijn vorige kat kwam alleen in mijn eigen tuin. De kittens die ik nu heb mogen nog niet naar buiten omdat ze nog niet gesteriliseerd zijn. En als ze gesteriliseerd zijn laat ik ze óf binnen, óf ik zet de tuin zodanig af dat ze er niet uit kunnen.

Is wel het minste wat je voor je dieren (en voor je buren) kunt doen lijkt me.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:27

Nou onze katten zouden toch echt dusdanig gek worden als ze zouden worden opgesloten in de tuin Nagelbijten / Gniffelen
Onze katten hebben het gewoon nodig om ook eens wat anders te zien dan ons huis of de tuin, die ene komt ook maar om de paar maand binnen omdat ze gewoon liever buiten is.
Om je katten dan op te sluiten... je sluit jezelf toch ook niet eeuwig op in je huis?
Helaas zijn we het al gewend om konijnen ogels ed. op te sluiten, maar om nou ook al katten op te gaan sluiten Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:38

Hoe iemand het wil doen is niet mijn zorg. In mijn tuin hoeven andermans dieren geen overlast te veroorzaken. Ik zorg namelijk
óók dat mijn dieren dat niet doen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:43

Tja helaas willen mensen toch echt hun katten nog een katwaardig leven geven, door ze niet op te sluiten in een huis of tuin(kan het begrijpen als je een zeer grote tuin hebt, maar een normale tuin in een woonwijk.. )..... Nagelbijten / Gniffelen
Dat sommige mensen daar anders over denken vind ik erg jammer...

En ik denk ook niet dat de meeste mensen in een woonwijk gaan wonen omdat ze aan alle kanten geen uitzicht meer hebben door schuttingen ed. Verward

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:45

Het is heel moeilijk om katten uit een tuin te houden.
Mijn ouders hadden voor het onderste deel van hun volière plexiglas. Katten kwamen dan wel hongerig kijken, maar deden meestal verder niets Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:47

x_Marr schreef:
Tja helaas willen mensen toch echt hun katten nog een katwaardig leven geven, door ze niet op te sluiten in een huis of tuin(kan het begrijpen als je een zeer grote tuin hebt, maar een normale tuin in een woonwijk.. )..... Nagelbijten / Gniffelen
Dat sommige mensen daar anders over denken vind ik erg jammer...

En ik denk ook niet dat de meeste mensen in een woonwijk gaan wonen omdat ze aan alle kanten geen uitzicht meer hebben door schuttingen ed. Verward

dan moet je dus geen katten nemen als je in een woonwijk woont..........

lekker asociaal zeg!!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:48

ga eesn langs bij de eigenaar van de kat. hij omt vast niet van ver. overleg met hun wat je ertegen kan doen (of hun) vaak helpt een paar keer de tuinslang erop wel! en anders kunnen de eigenaren van de kat misschien een stroomdraadje kome spannen kangs jouw voliere

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:49

Wuis schreef:
Hoe iemand het wil doen is niet mijn zorg. In mijn tuin hoeven andermans dieren geen overlast te veroorzaken. Ik zorg namelijk

stroomdraad op je schuttingen, goed stroom erop zetten en ze komen niet meer in je tuin Lachen echt Lachen

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:50

Je kan over loslopende katten denken wat je wil. Maar realistisch gezien zal je het probleem niet uit de wereld kunnen hebben en dus zelf oplossingen moeten zoeken. Wij hebben het opgelost met een stroomdraadje aan de voliere. Net zoals om de paardenwei. Geeft als effect een paar nachten vliegende katten en dan rust. Tenzij er een nieuwe kat in de buurt komt wonen en het even moet leren kennen. Tong uitsteken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:53

KiWiKo schreef:
Wuis schreef:

stroomdraad op je schuttingen, goed stroom erop zetten en ze komen niet meer in je tuin Lachen echt Lachen

Helemaal eens.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:43

Stroomdraad is inderdaad een oplossing. Je kunt ook "kattenschrik" halen. Dat is een soort poeder wat je rond de voliere strooit. Het is volkomen onschadelijk, maar katten hebben een hekel aan de geur.
Bij mij hielp het heel goed. Zelfs de moordenaar van de buurt heeft eieren voor zijn geld gekozen en treiterd nu ergens anders.
Ik heb het bij de plaatselijke doe-het-zelf zaak weg, maar ik heb het ook in de Boerenbond zien staan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:49

Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat vogels niet in een kooitje horen...

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:53

Ja, en een hond moet jagen en een paard moet je niet op gaan zitten.................tuuuuuuuuuuuurlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:03

ow wat komen de meest onzinnige opmerkingen weer voorbij Sigaar
het is en blijft een feit dat als je aan dieren begint dat je er verantwoordelijk voor bent, en als iemand daar last van hebt moet je er wat aan doen!
dus even met de eigenaar van de kat gaan praten en ik zou ook zoiezo schrikdraad aan mijn omheining zetten
idd een aantal nachten zal je het wel horen (ineens gekrijs van een kat) maar daarna komen ze niet meer

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:05

idd schrikdraad is de beste oplossing dan is het snel afgelopen denk ik zo

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:09

Bij (onder andere) de boerenbond, Welkoop en Aveve zijn speciale voliëre (of vijver) schrikdraad-apparaten te koop, kompleet pakket met draad, apparaat en isolators. Dit voor je voliere en voila, geen last van katten meer.
Ik ben het overigens met je eens dat vreemde katten die overlast bezorgen erg irritant zijn. Mijn katten wonen binnen en komen niet buiten, maar toch ligt mijn tuin vol met kattestront Boos!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:18

ja... Schrik draad, tuinslang.... Ok, hoge druk reiniger zou ik eigenlijk doen. En je kan in de winkel skunk kopen. Dat zit in een tube, en houd de katten zeker weten weg.
Ben jaren geterorriseerd door buurt katten, zo vreselijk. Helemaal omdat de eigenaren gewoon zeggen: tja, daar kunnen wij ook niks aan doen. Ik kon gewoon mijn schuifpui niet open houden of die krengen zaten binnen bij me. Te kwijlen bij mijn vogel kooi of konijnen kooi... Zo erg! Oh, emmers water wil ook helpen. Maar... Je maakt je niet popie in de buurt kan ik je vertellen... Haha

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:24

Wij hebben nu een kattenverjager, want zijn er ook spuugzat van.. Die heeft bewegingssensoren en als er een kat langskomt, maakt die een heeeel hoog geluid, waardoor de katten er vandoor (horen!) te gaan.. Als dit niet helpt gaan we ze vangen en naar de dierenambulance brengen, want zijn er écht zat van. Krassen op de auto, omdat ze gewoon naar beneden glijden. En steeds achter de vogels aan..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:56

Gif neerleggen Haha!

Nee flauw hier lopen ook wat poezels en oh wee als ze het wagen hop de hond gaat los Clown Ze proberen het hier ook niet zo vaak meer...

Heb wel schrikdraad hangen in de achtertuin maar dat is ook om mijn eigen katten in de tuin te kunnen houden in de voortuin spuit ik overigens wel met gif voor planten en onkruid Bloos

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:05

Vraag me af of de mensen die hier zo heftig reageren (dierenambulance bellen? komop die hebben wel wat beters te doen!) wel eens geprobeert hebben om met de eigenaren te praten?
Wij hebben zelf katten en die lopen gewoon buiten, alle katten in onze buurt trouwens. We hebben een kater gehad die ook de voliere van iemand in de buurt lastig viel. Die man kwam gewoon met ons erover praten, of we het goed vonden dat hij er wat aan deed. Natuurlijk, zet de tuinslang er maar op, emmer water, noem maar op, ga je gang! Zolang je hem geen pijn doet vinden wij het prima. Zo leerde hij snel genoeg dat hij daar niet moest wezen... En wij zijn vast niet de enige die er zo over denken! Last van onze katten? Desnoods helpen we, zijn in staat om zo'n stroomding mee te betalen (het zijn tenslotte niet alleen onze katten waar diegene last van heeft dus alles betalen doe ik ook niet, zij kiezen ervoor die vogels buiten te houden) o.i.d.
Kortom, praat met de eigenaar als je problemen met een kat hebt!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:13

Maar met sommige eigenaren is echt niet te praten (is mijn ervaring)
Die katten zaten constant bij me binnen
ben meerdere malen naar die mensen toegegaan, maar ze deden er niets aan, want tja... was toch leuk dat die katten bij mij binnen zaten...
(Lekker, woonde er net 2 maanden, met een compleet nieuw interieur... maar goed)
Sterker nog
mensen gingen op gegeven moment bij mij klagen
dat hun katten iedere dag nat thuis kwamen!
(wij hebben ook enorme lol gehad trouwens, we hadden zo'n mega waterpistool geleend van ons neefje, wij hadden echt schik met dat ding, eigenaren waren minder blij met natte katten iedere dag) Knipoog

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:17

jeetje wat een vervelende eigenaren! Die zullen er zeker tussen zitten ja... maar lang niet allemaal zullen ze zo zijn! Ik zou er ook gewoon mee doorgaan, willen ze droge katten dan moeten ze ze maar binnen houden! Wij lagen altijd helemaal dubbel als die kater weer zielig thuis kwam, helemaal doorweekt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:19

Zwerte schreef:
Kortom, praat met de eigenaar als je problemen met een kat hebt!

Die opmerking kom ik steeds tegen in dit soort topics, alleen kan niemand mij uitleggen hoe je kan uitvinden wie de eigenaren van die katten zijn. Helaas hebben ze geen kenteken op hun kont. Clown

Het blijft me verbazen hoe asociaal sommige kattenbezitters zijn en hoe makkelijk er gedacht wordt over overlast veroorzaken. Alleen daarom al krijg ik de neiging om die katten bij het asiel af te leveren.

Water helpt hier helemaal niets, de tuin is veel te groot en die katten zijn niet achterlijk.
Ze weten ook precies wanneer de honden binnen zitten helaas.
Schrikdraad klinkt leuk, maar dan ben ik een vermogen kwijt als ik daarmee de hele tuin wil afzetten en dat voor een huisdier voor iemand anders.