Hamster doet raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shego

Hamster doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:02

Mijn hamster doet erg raar.Hij hangt aan de tralies en probeert ze door te knagen,en als ik dan zijn snuitje voorzichthig wegduw gaat hij weer door.het is niet omdat ie honger heeft,brokjes heet ie en drinken ook en ik liet hem net nog even in zijn loopbal.wat te doen?hij doet echt raar

dorientjuh

Re: Hamster doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:03

Heeft hij verder wel iets te knagen? Hamsters zijn gewoon knagers, dus ik vind het niet zo raar. Kijk even wat voor een takken die mag en leg daarvan een stuk tak in zijn kooi.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:05

Mijn hamster deed dat vroeger ook ( hij is nu overleden ) maar dan zoeken ze idd iets om te knagen, we kochten toen zo'n speciale hamster knaagstick en toen liet hij de tralies met rust.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:06

Ja maar ik heb al eens vaker gehoord dat die knaagblokken en dergelijke eigenlijk giftig zijn voor hamsters.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:06

hoe groot is het hok?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:07

net zoals Dorientjuh al zegt,

leg er een stuk hout in, of eventueel een stuk baksteen ( kunnen ze knagen) laat hem eens in een kamer rond rennen als je dat niet deed. dan kan hij ook iets anders zien als tralies..

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:09

uhhh het beestje zit in een hokje?!
Ik vind het niet zo vreemd dat hij aan de tralies knaagt om eruit proberen te komen.
De hamster is gewoon nog niet zo gedomesticeerd (of hoe je het ook schrijft)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:09

Das stress, ook hamsters vinden een kooitje niet altijd leuk, dingen waar aan ze kunnen knagen houdt ze meestal wel een beetje bezig maar dit stereotype gedrag houdt meestal niet meer op

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:10

Dat hebben al mijn hamsters ook gedaan. Het zijn nou eenmaal tralieknagers. Niks ernstigs aan hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:11

je hebt paddestoelen, dat zijn mineralenstenen ipv knaagstenen, ik heb ze voor mijn hamsters, die dingen zijn niet zout. of hij wil wat te knagen hebben, of het is stereotyp gedrag idd. hoe ziet je kooi er uit? hoe groot is hij enz?

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:14

Mijn kooi heeft een normale grootte,niet groot niet klein,hij heeft een schuilhuisje van hout(waar hij aan kan knagen)
verder heb ik nog een soort stoffen huisje aan het plafond van de kooi hangen waar hij doorheen loopt.verder heb ik nog een tralieverdieping erin waar zijn radje,drinkfles en etensbak op staat

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:16

Niet om banketstaaf te doen maar als ik 24 uur per dag in een hokje moest zitten en ik had alleen mn tandjes zou ik me er ook uit proberen te knagen als een malle Lachen
Ik snap echt het nut totaal niet van dieren in hokjes houden Boos!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:16

Shego schreef:
Mijn kooi heeft een normale grootte,niet groot niet klein,hij heeft een schuilhuisje van hout(waar hij aan kan knagen)
verder heb ik nog een soort stoffen huisje aan het plafond van de kooi hangen waar hij doorheen loopt.verder heb ik nog een tralieverdieping erin waar zijn radje,drinkfles en etensbak op staat

foto? Lachen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:17

Voor zover ik weet gaan hamsters tralieknagen om aandacht te vragen, ze willen eruit of sommigen vinden het zelfs leuk. Mijn ukkies (eigen nestje) hebben het ook altijd gedaan, de één wat meer dan de ander. Vooral Muis (degene die ik elke dag eruit haalde Lovers ) heeft het gedaan totdat ze er niet meer was (ze is 2+ geworden). Tralieknagen is iig niet te voorkomen Lachen

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:44

Elma_ schreef:
Niet om banketstaaf te doen maar als ik 24 uur per dag in een hokje moest zitten en ik had alleen mn tandjes zou ik me er ook uit proberen te knagen als een malle Lachen

Waar moet ik hem dan houden volgens jou?
Wil je soms zeggen dat ie op een zacht kussentje moet liggen met edelsteentjes erom? Clown
Ik denk dat hij zijn hok fijn vindt.Hij kan graven en slapen en doet en latern wat ie zelf wil

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:52

Shego schreef:
Elma_ schreef:

Waar moet ik hem dan houden volgens jou?
Wil je soms zeggen dat ie op een zacht kussentje moet liggen met edelsteentjes erom? Clown
Ik denk dat hij zijn hok fijn vindt.Hij kan graven en slapen en doet en latern wat ie zelf wil

Wat ze bedoelt is, dat deze dieren nog heel dicht bij de natuur staan.
En dus de vrijheid willen.
In de natuur kunnen ze gaan en staan waar ze willen.
Al had je een hok van een meter, is nog niet zoals de natuur....

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:40

Tja, als je zo gaat beginnen. Het is ook niet natuurlijk om op paarden te rijden, etc, etc. Rolleyes

De hamster zoals we nu kennen leeft ook niet meer in het wild. Iig niet de soorten die als huisdier worden gehouden. Ze zijn dus wel degelijk gedomesticeerd.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:54

Uiteindelijk weegt de grootte van het hok zeer zeker mee in stereotyp gedrag, maar zodra het er in zit is het moeilijk er weer uit te krijgen.
Mijn hamsters hebben geen van allen geknaagd in mijn hokken, maar die waren ook vrij groot (ferplast jenny's, 80x50x80) en die kooien hingen zo vol dat ze altijd wat te rennen, klimmen, vallen, knagen whatever hadden.
Maar ik heb ook hamsters gezien die altijd in kleine hokjes zaten en het daar hadden aangeleerd, die zijn het blijven doen toen ze verhuisden naar een groter hok.
Toch vind ik dat een kooi van mijn afmetingen niet meer dan normaal zou horen te zijn voor een hamster, maar zie maar eens iemand zo gek te krijgen om dat in zn huis te plaatsen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:58

Mijn hamsters hadden ook best grote kooien hoor, maar alsnog waren er een aantal tralieknagers bij Lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:03

Mijn hamsters doen het ook niet, heb ook een groot hok. Lachen

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:50

Mijn hamsters doen het niet, maar ik heb dan ook geen tralies waar ze bij kunnen hihi Clown
Tralieknagen is vrij normaal, ze willen aandacht, vinden het leuk, of ze zoeken iets om op te knagen. Leg (zoals al gezegd werd) een stuk tak wat ze mogen in de kooi en miss gaat ie daar wel aan knagen. Of leg iets anders te knagen erin, 'zo'n knaaghoutje met eten eraan oid.
Niet van die blokken, die zijn niet zo goed.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:52

Vraag me wel hóé groot de hokken van de meesten zijn die beweren een groot hok te hebben.
Gewoon interesse, daarnaast zou ik dan ook graag willen weten hoe groot jullie radje is?