Muisje,,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Muisje,,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 11:49

Hee,

Ik heb sinds een week een tam muisje. Maar gisteren ging ik even bij hem kijken. Was ie weg uit zijn kooi! Toen ben ik gaan zoeken. En vond ik hem gelukkig. Maar nu ben ik net weer bij hem geweest. Maar hij zat weer niet in zijn kooitje! Dus ik ben gaan zoeken. NERGENS! Ik heb nu zijn kooitje met de deurtjes open gezet. Zou hij weer terug komen? Ik hoop het zoo, ik zag wel eerder keuteltjes naast het koooitje. Maar hij zat er altijd in.

Wilawander

Re: Muisje,,

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:25

Dan heb je hoogst waarschijnlijk niet de juiste kooi als hij zo makkelijk kan ontsnappen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:27

Nee, maar ik vraag. Zal hij weer terug komen?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:30

Wie weet........................Knipoog!

Als ik dat muisje was had ik het wel geweten, had ik m'n vrijheid ook verkozen boven het kooitje Knipoog.
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 09-11-08 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:31

Of hij terug komt, waar staat het kooitje? in jou kamer waar de deur dichtzit? zodat hij niet verder kan dan jou kamer? of staat hij in de huiskamer waar hij wss overal heen kan en miss als de buitendeur een keer open staat hij ook naar buiten kan?
Ik betwijfel of die terug komt, maar ik hoop het wel voor je natuurlijk Ja

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 13:34

Hij staat buiten in een kooitje,tuurlijk niet buiten maar in de schuur.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:35

mijn muizen ontsnapten ook vaak.
heb van dat kleine kippegaas rond de kooi gedaan en een extra draadje bij de opening van het "deurtje" gedaan, ze zijn nooit meer ontsnapt Lachen
Succes met het vinden van je muisje!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:35

Dan denk ik dat hij niet meer terug komt eerlijk gezegd... Zowiezo, niet banketstaaf bedoeld, maar wat doet een tamme muis in een schuur?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:38

Dan ben ik bang dat hij weg is. Tenzij je geluk heb natuurlijk, en hij terug komt Bloos
Leg eten bij het kooitje, laat het kooitje open staan.
Misschien is hij niet zo heel ver weg en kan hij nergens eten vinden behalve bij de kooi..

MisterGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 13:47

Tja, muisjes in een schuur is niet echt heel handig denk ik, ik heb er zelf 2 in een soort terrarium in de woonkamer met genoeg speelgoed om ze bezig te houden. Maar zoals gezegd kun je eten bij/in de kooi leggen en hard hopen dat die heimwee krijgt, en anders zou je bij de dierenwinkel bijvoorbeeld een muisvriendelijke muizenval kunnen halen, eentje die het dier geen kwaad doet maar alleen vangt. Ander alternatief, leg wat eten in een emmer met een stukje hout dat die er wel in kan, maar niet meer uit kan klimmen, dat wil ook nog wel eens helpen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:02

diervriendelijke muizenval idd, hij krijgt vanzelf honger Lachen
ik betwijfel of een emmer werkt, in mijn ervaring te laag. wel een keer twee muizen in een lege prullenbak teruggevonden. In de veronderstelling dat ze er niet uitkonden even laten zitten en een halfuur later was er nog maar 1... Vork

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:08

Is het een man of een vrouwtje?

Zoiezo horen muisjes met minimaal 2 gehouden te worden het zijn sociale dieren.

Kooi in de schuur is nooit slim, denk aan de wilde muizen, als je je muisje terug vind en het is een dame denk ik dat ze wel gedekt is door een wilde muis.
Als het een mannetje is zou die wel eens flink te grazen genomen zijn door de wilde mannekes in de buurt.
Het hoeft natuurlijk niet...

Betwijfel of je je muisje nog terug vind, maar hoop het wel, katten buiten en de kou in combie met een muis is niet goed...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 14:28

Het is een vrouwtje.. Maar als er jongen zijn kan ik ze naar school brengen. Er is denk ik genoeg voer in de schuur. Ik ga om het uur even kijken. Buren hebben muisvriendelijke vallen zei mijn vader. Zal zo even kijken Knipoog Ze mag van mijn moeder niet binnen,, want dat stinkt :S

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:39

Rody01 schreef:
Het is een vrouwtje.. Maar als er jongen zijn kan ik ze naar school brengen. Er is denk ik genoeg voer in de schuur. Ik ga om het uur even kijken. Buren hebben muisvriendelijke vallen zei mijn vader. Zal zo even kijken Knipoog Ze mag van mijn moeder niet binnen,, want dat stinkt :S

moest mijn muizen idd 2 x per week helemaal verschonen, maar een musije helemaal alleen in de schuur vind ik een beetje zielig.
zowizo zijn het geen dieren die alleen leven, dus moet je er minimaal 2 hebben.
verder krijg je haar ook nooit helemaal tam als ze niet bij de mensen staat. en is het niet een beetje koud in de schuur? want deze muis is waarschijnlijk gewend om in een huis (dus 20 graden) te leven.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 15:12

Half wilde muisjes zijn geen pretje hoor, ik heb er zelf 1, overgenomen van iemand op het muizenforum.
Ze is totaal niet tam en erg dominant naar de andere dames.

en 2 muisjes binnen ruik je echt niet als je de bak goed schoonhoud elke dag even natte plekken weghalen bijvoorbeeld, niet elke week de bak schoonmaken met sop ( dan gaan de muizen juist meer ruiken ) dus gewoon heet water.
Mannen kunnen daarin tegen flink stinken Nagelbijten / Gniffelen

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 15:23

Ik ga denk ik samen met mijn vriendin 2 muisjes van school mee nemen, en samen een nieuwe kooi kopen.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 16:24

Dan zal ik voor een duna gaan, zijn gelijk tochtvrij Haha!
Hoop dat je je andere muisje nog terug kan vinden.