Blijk ik allergisch voor mijn poes! ;(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Blijk ik allergisch voor mijn poes! ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:03

Sinds 1,5 maand woon ik in een appartementje waar mijn hond zich absoluut niet thuis voelt. Logisch, die is alle vrijheid gewend en is gewoon een hond die niet in de stad thuis hoort. Mijn ouders willen hem ook absoluut niet missen en dus een goede ouderschapsregeling getroffen.

Maar ik heb altijd beestjes om mij heen gehad en zo ontstond het idee om een kat/poes in huis te nemen. Via Marktplaats vond ik een leuke 5 jarige poes waar de beschrijving klopte met mijn eisen lijstje. Gaan kijken en inderdaad een leuk beestje en maar meteen meegenomen.
De volgende dag werd ik een beetje snotterig wakker, nog grappend tegen een collega gezegd van 'ik zal toch niet allergisch zijn' maargoed, tijd van het jaar, zal wel een verkoudheidje zijn.

Zo had ik maandag dus een hele pijnlijke keel, liep te hoesten en te doen, dikke ogen.. Vast een flinke verkoudheid. Maar donderdag raakte langzaamaan mijn stem kwijt terwijl die keelpijn toch over leek. Heel de dag van huis geweest en eenmaal thuis weer als een gek snotteren.
Gister kwam ik op mijn werk, zonder stem, piepend en happend naar lucht van benauwdheid, dat mijn collega's het toch wel tijd vonden dat ik héél snel naar de dokter ging. Oké, ik bellen (fluister piepstemmetje) en die receptioniste vergat haar kruisverhooor, vroeg niet eens waarom, ik kon meteen komen Clown De huisarts naar mijn longen geluisterd en er blijkt helemaal geen sprake te zijn van een verkoudheid maar toch echt een allergie.
Frusty Wat al die tijd wel ergens in mijn hoofd rondspookte maar wat ik zo hard probeerde te ontkennen.
Een inhaleerding gekregen om mijn longen te ontzien en bloed laten prikken om te kijken waar het door komt.

Maargoed, zelf weet ik dus wel waar het door komt..
Mijn poesje moet dus weg Verdrietig

Dus als iemand nog een lieve huispoes zoekt..

Sodeletuut

Re: Blijk ik allergisch voor mijn poes! ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:05

Oh dat is erg vervelend! Zijn er geen medicijnen voor? Ach gut

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:06

Wat balen zeg!!
Maar als je er zo heftig op reageerd zit er niks anders op..
Ik hoop dat je een fijn huisje voor haar vind!

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:06

Volgens mij zijn daar toch simpel pilletjes voor te slikken? nouja simpel, vind pillen zelf ook niks..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:09

Als ik er achter zou komen dat ik allergisch was voor mijn dieren, zou ik proberen er alles aan te doen Knipoog

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:19

[EA-OV] GRATIS: Lieve 5 jarige binnen poes!

Ja, als je haar lange tijd hebt. Maar ik heb haar nu pas een paar weken en kan kiezen, of de komende 10 jaar het proberen te redden met medicijnen (simpel pilletje Verward ik zit nu met puffers en pillen waar ik de bijwerkingen niet van wil weten) of nu een nieuw baasje voor haar zoeken.
Het is echt geen leuke keuze!
Maar ben nu al 2 dagen mijn stem kwijt, bij alles buiten adem.. het is niet alleen een beetje snotteren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 14:53

Wat naar dat je allergisch bent voor je kat, ik kan me voorstellen dat je baalt. Ik ben zelf ook ontzettend allergisch voor katten en slik dagelijks medicijnen voor diverse allergien waaronder huisstof. Als ik echter bij iemand in huis kom die een kat heeft dan helpen die pillen nauwelijks meer en verander ik ook in een piepend/niezend/proestend wezen met dikke traanogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:08

Gewoon medicijnen voor slikken, althans..als je dr echt voor wilt gaan en je je hart heb verloren aan dat diertje ik zou dr persoonlijk geen seconde over na hoeven denken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:11

Moeten die medicijnen wel helpen Chiqa, bij mij is dat nl absoluut niet het geval en zo te horen heeft de TS het ook nog steeds zwaar ondanks alle pufjes en pillen.

Ik weet niet of jij zelf ergens allergisch voor bent? Geloof me dat is écht, écht geen pretje

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 15:19

Vraag even of iemand je keel en neus dichtknijpt dat je nog net (piepend) genoeg lucht krijgt om stil te blijven zitten. En probeer verder eens even voor te stellen dat je alleen maar kunt fluisteren en hele dag loopt te snotteren. Dan voel je een beetje hoe ik mij nu voel. Ik verlies mijn baan als ik niet kan praten, afgelopen dagen alleen maar knikkend de vergaderingen doorgekomen en mijn collega's platgemaild. Maar dat is geen doen.

Er wordt nu net gedaan alsof ik totaal geen hart voor dit diertje heb, maar dan had ze nu allang in het asiel gezeten! Ik heb dit dier in huis gehaald met de gedachten er 10 jaar een leuk maatje aan te hebben, maar helaas laat mijn gezondheid dit niet toe. Ik ben altijd heel acitef, sport veel en ben nu een kasplantje voor mijn gevoel, niet echt iets wat ik de komende 10 jaar wil blijven! En als het met een paracetamol-achtig tabletje op te lossen was, was dit topic nooit geopend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:29

Ethelate schreef:
Er wordt nu net gedaan alsof ik totaal geen hart voor dit diertje heb,

Dat zeg ik helemaal niet ik zeg alleen dat IK het anders aan had gepakt en het iig had geprobeert met die medicatie Knipoog
En ja ik ben ook ergens allergisch voor en slik daar ook medicijnen voor vind dat alleen erg off topic.
Heb gewoon het idee dat je het geen kans wil geven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:33

Ik vind niet dat je vanachter je pc kan oordelen hoe de TS zich voelt en hoe erg haar allergie is. Ik zou het zelf ook geen week volhouden als er hier een kat in huis zou komen, óók niet met de medicijnen die ik slik. Ik denk dat de TS momenteel genoeg doet en probeert om tot een oplossing te komen, maar als de medicijnen niet voldoende helpen dan is dat heel erg jammer, maar dan gaat je gezondheid toch voor lijkt mij.

Dat JIJ het allemaal anders aan zou pakken is fantastisch voor jou, Chiqa, maar daar heeft de TS bar weinig aan, jij kunt niet weten hoe erg haar allergie is en in hoeverre zij hier wel of niet mee kan leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:09

Ethelate schreef:
ik zit nu met puffers en pillen waar ik de bijwerkingen niet van wil weten) of nu een nieuw baasje voor haar zoeken.
.

Dus er was al sprake van een allergie voordat je aan dit poesje begon? Waarom heb je het dan niet eerst geprobeert om op visite te gaan bij iemand die katten heeft?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:58

Waar uit concludeer je dat? Verward Ik heb die dingen deze week gekregen vanwege de heftige reactie.
Ik heb nooit eerder last gehad van een kattenallergie. Ook nooit samengewoond met een kat maar als ik op bezoek was bij mensen met katten heb ik er ook nooit last van gehad (of gekoppeld aan een kat in de buurt). Daarbij is deze reactie langzaam aan opgebouwd, grote kans dat ik als ik over een paar maanden bij iemand op bezoek kom met katten dat ik wel binnen 5 minuten naar adem zit te happen, daar kon de arts nu niks over zeggen maar het leek hem de beste oplossing zo snel mogelijk zonder kat te leven aangezien de allergie alleen maar erger wordt.

Er heeft iemand serieus gereageerd, dus misschien kan ik haar morgen al brengen.