Katten houden me 's nachts wakker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Katten houden me 's nachts wakker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 12:40

Help!

Mijn vriend heeft een poes van 2 jaar, en ik heb een lief katje (maand gecastreeerd) van 7 maanden.
Mijn vriend en ik wonen nog niet samen, maar zijn poes is vaak bij mij. Het gaat prima tussen die 2, ze spelen heel wat af, soms gaat het er ruw aan toe.
Als ik alleen ben met mijn eigen katje, is het een vreselijk lief dier, hij slaapt gezellig bij me op bed en vind het heerlijk om te kroelen. Echt een droomkatje dus, en hij slaapt de hele nacht door.
Maae als de poes van mijn vriend er ook is, veranderd mijn kat 's nachts in een...

Afschuwelijk gemeen angstaanjagend jachtmonster!!

Hij laat de poes van mijn vriend niet met rust 's nachts, hij jaagd haar op, besluipt haar en springt vervolgens bovenop haar, urenlang vecht hij met haar, rennen ze door de kamer, de poes speeld/vecht wel terug en lijkt het niet heel erg te vinden, als hij even stilzit, werpt ze zichzelf ook weer op hem. Helaas woon ik op een 1kamerapp. en slaap ik in dezelfde ruimte waar ik woon. Ik heb wel een gang en soms gooi ik mijn monster op de gang waar hij vervolgens keihard gaat zitten huilen, en ik -zwakke ik- hem maar weer in de kamer laat.

Wie heeft er een oplossing? Ik ben nu overdag een wrak met wallen onder mijn ogen en zelfs vriendjelief moet eraan geloven omdat ik zo chagerijnig ben. Ik heb oordopjes geprobeerd, boos worden, voer geven, poes op de gang (vind ik zielig, het ligt niet aan haar).

Gaat dit nog over? Katje is nu 7 maanden en een maand terug gecastreerd (mede voor dit probleem).
Bedankt voor de antwoorden!