Hoe drukke hond in auto vervoeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pinacolada

Hoe drukke hond in auto vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:52

Ik heb een vraag hoe ik het beste een hond in een auto kan vervoeren.

Het gaat om een kruising labrador/deense dog, dus erg groot. Daarbij is de hond totaal niet opgevoed en heeft veel energie..dus stil zit ie echt nooit.

Ik laat deze hond wel vaak uit en heb m wel eens mee naar het bos, maar echt veilig vervoeren doe ik dus niet..en wil ik wel graag want als ie naar voren springt weet ik niet wat er gebeurt.

Nu zie ik op internet wel veiligheidsgordels..maar dit is een kalf van een hond en weet niet of dat goed gaat. (hond is echt niks gewend). Veiligheidsnet lijkt me wat dat betreft beter, maar hier duikt ie zo aan de zijkant bij langs volgens mij.

Iemand tips?

blitsie

Re: Hoe drukke hond in auto vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:56

Wij zetten onze hond in de koffer aan een soor lijnbandje maar ik weet niet of jullie hond erin past...

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:02

veiligheids gordels is weinig aan..
die hebben wij ook en de hond (drukke labrador)kan gewoon de lengte van de gordel helemaal gebruiken dus kan overal heen..
wij deden meestal gewoon in de banch maar met soon grote is dat neit makkelijk.
Of een honden rek achterin dat de hond alleen in de kofferbak zit..
weet niet wat voor auto je hebt.
maar onze hond kan nu zelfs los.. niet dat dat de bedoeling is want daarop kan je bekeurd worden..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:02

Nee...nu heb ik ook een vrij klein autootje..maar past niet

Heb een klein fiatje Knipoog

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:09

In dat geval misschien 'n andere auto lenen als je met bakbeest op pad gaat? In een kleine auto, zonder net of wat dan ook, heb je niet alleen het risico dat 'ie op je schoot springt, maar ook dat 'ie bij plots remmen op je schoot belandt.
Ik had zo'n net in mijn vorige (station)auto, was geen succes. Zelfs m'n blinde Schotse Collie wist de gaten aan de zijkanten te vinden. Clown Nu heb ik een gewoon stalen hondenrek (voor Opel Frontera, wel grote auto) en ze kunnen niet anders dan er keurig achter blijven.
Mijn ervaring met m'n grote hond was wel dat hij het rustigst bleef als ik hem voorin, voor de passagiersstoel liet zitten met z'n kop op de stoel. Hij wilde dan niet op schoot kruipen oid. Maar met het oog op een evt botsing/beknelling, vond ik dat uiteindelijk ook niet zo'n tof idee.
Is er niet iets te verzinnen waarbij jij je achterstoelen plat kunt gooien en een rek kunt maken gelijk achter de bestuurders/passagiersplek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:38

D_MR schreef:
veiligheids gordels is weinig aan..
die hebben wij ook en de hond (drukke labrador)kan gewoon de lengte van de gordel helemaal gebruiken dus kan overal heen..

Of je gebruikt het extra hulpstukje Pling
Zou het gewoon proberen met die gorderl, eerst in huis, gewoon omdoen en een wandelingetje mee maken.
Ik heb ook geen grote auto maar met die gorder gaat prima.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:57

Een goed passend honderrek van staal/ kunststof. Bij voorkeur van de autofabrikant zelf. Zet je tussen achterbank en bagageruimte.
In mijn vorige wagen, Ford Mondeo Station, paste een Halfords gaasrek ook prima.

Hond dus in de achterbak.

Bij kleine autotjes. Achterbank plat en hond, vervoeren wij op de achterbank. Hond in een tuigje en tuigje via een korte riem met gordelklip in het gordelvastzet ding.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 14:02

Ten eerste moet de hond wel in de auto passen uiteraard.
Wij hebben een duitse herder en is ook enorm druk in de auto. Je kunt ook niet alleen ergens heen. Er moet er altijd eentje op de achterbank zitten die hem in de gaten houdt want ook hij springt naar voren. Hij ligt dan in de kattenbak.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 20:55

Je hebt ook rekken die je tussen de voorstoelen en de achterstoelen kunt zetten.