Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik denk altijd,ieder gered dier is er 1....maakt niet uit waar het vandaan komt,maar dat is mijn mening.
En volgens mij kun je als hond beter in een nederlands asiel zitten dan in roemenie op straat lopen...
rockwitch schreef:Terwijl er vele dieren uit het buitenland worden gehaald met meer dan een klein
manco. (gedrag of lichamelijk, inclusief de parasieten die mee liften in die honden
die soms niet aantoonbaar zijn op moment van transport en plaatsen)
Hier ben ik het gewoon niet mee eens, ook honden die bij ons kwamen en geplaatst zijn, hebben achteraf nog nooit een ziekte gehad of een parasiet of wat dan ook.
Ik vind dat echt kort door de bocht dat mensen denken dat alle dieren uit het buitenland maar ziektes meedragen, das echt onzin. Tuurlijk zullen er dieren zijn die iets mankeren, maar ze mogen niet de grens over zonder gezondheidsverklaring van een dierenarts en heus zullen er wel flutartsen bij zitten die gewoon tekenen enzo. Maar wij hebben er in ieder geval nog nooit last van gehad, ook niet achteraf.
En de gedragsproblemen, die vallen echt wel mee. Bij ons is er van alle honden die we hebben geplaatst, welgeteld 1 geweest die gedragsproblemen kreeg. Die was eerst erg angstig en later ging hij zijn huis zo goed beschermen dat ook de eigenaren niet meer naar binnen mochten. Maar dit was dan ook echt de enigste.
Sjolvir schreef:In het buitenland helpen met asiels prima, castratie programma's fantastisch.
Maar eerst de asiels hier leeg! En dan daar!.