Katten vraag: verhuizen en tuin afzetten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Katten vraag: verhuizen en tuin afzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 18:19

2 vraagjes dus Vork

Ik ga binnenkort verhuzien, hoe kan ik dit zo prettig mogelijk laten verlopen voor m'n katten?

En... Ik heb nu een tuin, dus mijn binnenkatten zullen over een tijdje ook buitenkatten zijn, alleen ik wil ze binnen m'n tuin houden (als het even kan Nagelbijten / Gniffelen ) dus wil de tuin zo goed mogelijk afzetten, er zit nu overal schutting omheen, alleen zijn de planken in zo'n om en om verband gezet, ik zit er aan te denken om ze aan 1 kan te bevestigen, maar goed, in hout kunnen ze als nog klimmen, elk materiaal kan ik op de schuttig zetten waar ze niet overheen gaan? Stroomdraad is de laatste oplossing, dus alles wat anders kan hoor ik graag Lachen Ik zat zelf te denken om 'n bepaald materiaal waar ze hun nagels niet in kunnen zetten, dus waar ze geen grip op krijgen schuin op de schuttig te zetten zodat ze er niet overheen kunnen, bv golfplaat. Wat is jullie ervaring?

Jemawi

Re: Katten vraag: verhuizen en tuin afzetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:45

Mijn ervaring, mijn kat springt over de schutting 1.80 héén. Ofwel, ze springt er bovenop en gaat pontificaal op de rand zitten. Ik denk, als ze echt willen, gaan ze toch wel.

Heb je veel ruimte? Ik bedoel, weinig obstakels enzo? Die van mij loopt aan een behoorlijke lange lijn.
In en om potten, boompjes en bosjes kunnen ze dan weleens vast komen te zitten, kwestie van opletten Knipoog
Als je ze echt zeker weten in de tuin wil houden word het lastig denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:47

De eerste week dat je daar woont zou ik ze sowieso binnen houden, ook niet in de tuin. Grote kans dat ze anders dan op eigen houtje terug gaan naar je oude huis. Eerste dagen/weken binnenhouden, en daarna in een goed afgeschermde tuin naar buiten.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:48

waarom wil je ze in de tuin laten? de katten weten goed de weg naar huis hoor?
(tenzij je tuin grenst aan de A2?)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:50

over een schutting komt een beetje kat makkelijk heen
zelfs mijn kreupele kat kan via een kastje zo over de schutting heen
kun je geen net over de schutting maken? of een soort kooi?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:55

lijntje87 schreef:
waarom wil je ze in de tuin laten? de katten weten goed de weg naar huis hoor?
(tenzij je tuin grenst aan de A2?)

Katten kunnen ook egwoon in een rustige straat worden aangereden en ik weiger m'n kat van de weg te moeten schrapen Knipoog En ik wil niet dat MIJN huisdieren tot overlast zijn bij ANDERE, ik kies voor m'n katten, de buren niet Lachen
Ik ben er echt heel stellig in, ik wil m'n katten gewoon niet op straat hebben, nee t zijn geen raskatten, maar gewoon inteelt boederijkatten Vork

Ik zag net dit op kattenplaza, lijkt me wel wat Lachen
Afbeelding

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:58

Wij wonen in hartje centrum met een flinke tuin van 35 meter lang. Onze 4 katten (waarvan 3 dure raskatten) wil ik graag nog een poosje bij me houden. Vandaar dat wij hebben gekozen voor schrikdraad speciaal voor huisdieren boven de afrastering langs en dat gaat heel goed. We hebben hiervoor al van alles geprobeerd en niets hielp. Schuine delen op de schutting plaatsen vind ik persoonlijk erg lelijk, dan maar liever een draadje. Als je foto's wil zien dan kan ik daarvoor zorgen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:00

Ik ben wel benieuwd naar foto's en nog 'n vraagje, wat kost zo'n kastje en vreet het veel stroom?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:06

zoiets als die foto zat ik ook aan te denken. Als een kat alleen echt wil komen ze hier ook wel uit... echte houdini's zijn het!
Ik zou je ook als tip willen geven om ze zeker een paar weekjes binnen te houden, wij houden meestal 3 weken aan als richtlijn. Dan zijn ze een beetje gewend en is het nieuwe huis ook hun huis geworden. Mochten ze dan toch ontsnappen, komen ze iig weer terug!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:10

Tis de bedoeling dat ze tot het voorjaar binnen blijven, ze komen nu ook 's winters zelden buiten (gezamelijkbalkon), dus als het van het voorjaar mooi weer word wil ik de tuin klaar hebben.

Maar ik zoek ook nog tips om de verhuizing zo prettig mogelijk voor ze te laten verlopen Lachen Er zit nogal een stresskip tussen Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:40

eerst beperken tot 1 of enkele kamers (bijv keuken en woonkamer), daar hun vaste ligplekje proberen te maken, dus mandjes e.d. wat ze fijn vinden op verstopplekjes zetten en vullen met dekentjes waar je nu hun geur al in kan "maken". Eigen geur werkt nog het best geruststellend namelijk! En beperking van de ruimte ook, een heel huis kan nogal groot zijn voor een kat. Als je een stresskip heb zou ik adviseren om in de kamer(s) waar je ze de eerste dagen in hebt (na een paar dagen is de kamer verkend en "eigen", dan kan je de ruimte groter maken) een feliwaystekker te gebruiken. Deze al 3 dagen voordat ze erheen gaan erin doen. Dit heeft bij mijn stresskippie erg goed gewerkt!

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 14:18

Letizia schreef:
Ik ben wel benieuwd naar foto's en nog 'n vraagje, wat kost zo'n kastje en vreet het veel stroom?

Wij hebben een tweedehands kastje gekocht en schrikdraad in de winkel. Voor onze tuin waren wij 50-75 euro kwijt. Nieuw is het wat prijziger natuurlijk. Verbruikskosten qua energie zijn laag, te vergelijken met een spaarlamp. Wanneer je katten binnen zijn kan je het kastje natuurlijk ook uitschakelen. Let wel op dat je een kastje koopt die de lengtes schrikdraad aan kan. Die van ons kan 10 km draad voeden.
Hier een foto;
Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 15:24

10km ooh zo groot is m'n tuin niet Huilen van het lachen
2ehands, gewoon via marktplaats ofzo?
Bedankt in ieder geval voor de info, ook zwerte bedankt voor de tips, ik weet dat ze het straks beter naar hun zin zullen hebben dan nu, maar toch is een verhuizing stressvol Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:09

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 17:30

Ooh zeker het onthouden waard Ja

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 18:07

Die foto van Lancome : die rooie van mij piest hier achter me bijna in z'n broek van het lachen , daar is 'ie in not-time overheen Tong uitsteken

Schrikdraad werkte bij die van mij voor geen meter , als ze maar snel genoeg zijn dan krijgen ze maar 1 tik te pakken en dat hebben ze er wel voor over om de op de schutting terroriserende kat van de buren te grazen te nemen Extreme duivel

Als iemand nog een stroomkastje katten / vijver / reiger schrikdraad wil overnemen , 2 uurtjes gebruikt ? Tong uitsteken

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:08

Mijn vriendin heeft haar tuin ook afgezet zodat de poezen de tuin niet uitkunnen. Zij heeft tussen het raam, links een schutting, rechts een bijkeuken/schuurtje, de heleboel overdekt en aan 1 kant gaas gemaakt zodat ze dus een maxi-ren hebben. Via nog een deur in de schuur kan zij in de rest van de tuin komen. De poezen vinden het geweldig en de ren is zo groot dat je er rustig in je tuinstoeltje bij kan komen zitten. Verder heeft ze eenklein vijvertje gemaakt, een boomstam en wat zitplaatsen voor de poezen. Echt heel leuk.

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:08

Ik ben ook recent verhuisd!

Ik heb mijn katten het laatst verhuisd, zodat ze zo lang mogelijk in hun eigen omgeving zaten en dat het nieuwe huis niet meer op zijn kop stond met dozen en mensen die dozen aan het sjouwen waren Haha!
Mijn katten hebben nu hun eigen kamer. Deze heb ik eerst helemaal ingericht met hun mandjes, krabpalen, kattenbakken enzovoorts. Deze dingen heb ik niet schoongemaakt op de dag dat we gingen verhuizen. Hier zat dus gewoon hun eigen geur aan en (een beetje vies ik maak normaal iedere dag de bak schoon) in hun bak lagen hun eigen keutels zeg maar!

In deze kamer heb ik ze de eerste anderhalve dag laten zitten en toen pas stukje bij beetje de rest van het huis laten verkennen. Dit ging best heel goed.

Veel succes

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 12:49