Huisdieren bang voor mijn vriend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Huisdieren bang voor mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 13:52

Hallo

Misschien een beetje vreemd maar ik zou het niet meer weten.
Ik heb 1 hond en 2 katten en nog wat andere dieren.
Het probleem is dat mijn hond en 2 katten bang zijn van mijn vriend.
Ik heb al 1 jaar en 2 maanden met mijn vriend. Hij heeft mijn dieren nooit pijn gedaan.

vb1 de hond
Als ik mijn hond uitlaat doet ze netjes haar behoeftes.
Als mijn vriend haar uit laat wilt ze wel meelopen maar zodra ze bij het gras zijn gaat ze liggen en doet ze niks. Als ik erbij sta doet ze wel haar behoeftes.

vb 2. de katten
Ik heb 2 8jarige katten en het zijn 2 zusjes.
Het is al vaker voorgekomen. Wij gingen naar bed toe. De katten krijgen op de overloop eten.
Ik ging naar boven toe om ze eten te geven. Komt mijn vriend naar boven toe. Gewoon rustig. Vliegen de katten snel naar beneden en kijken erg bang.
Als me vriend er naar toe loopt gaat mijn kat heel hard mauwen. Loop ik er heen doen ze niks. ik kan ze gewoon oppakken om ze gerust te stellen.
De kat komt soms bij ons op bed slapen dan is er niks aan de hand

Bij me vriend zakt de moed een beetje in zijn schoenen. Hij heeft nooit iets tegen de hond of katten gedaan. maar ze zijn gewoon bang voor hem. Vind het ook niet leuk voor me vriend.

Wie kan mij helpen

pantuf

Re: Huisdieren bang voor mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:55

Misschien kan hij ze juist een tijdje negeren, zodat ze nieuwschierig worden naar hem.
Dit werkt bij onze hond ook altijd

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:55

Hmm wat vreemd zeg. Misschien is het een bepaalde uitstraling. Maar wat je er aan kan doen, geen idee. Je zal denken dat de dieren er na meer dan een jaar wel aan gewend zijn.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:57

Tja een kat van mij is ook meer gesteld op mij dan op mijn vriend, maar wat jij schrijft is wel erg extreem. Geeft je vriend de katten weleens eten? Wil de hond wel spelletjes spelen met je vriend?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:58

Probeer sowieso eens te achterhalen of het persoonlijk is naar je vriend. Zijn je huisdieren sowieso ook gezelschap van anderen gewend?

Wie weet zijn ze gewoon teveel op jouw gericht en zijn ze bij elk willekeurig iemand net zo op hun hoede als je vriend. Of heb je dat al uitgesloten?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:02

Hoe lang heb je je huisdieren al voor je vriend? Ik had twee Perzische Theemutsen en die accepteerde mijn toenmalige vriend ook Echt Niet. Piesten zelfs in zijn schoenen als ie het lef had ze niet op te ruimen. En die had ook nog nooit iets gedaan tegen ze, sterker nog hij vond ze geweldig. Maar zij zagen hem echt als indringer en iemand die aandacht weghaalde van hun personeel...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:09

bij mijn kat heeft het ook lang geduurd voordat ze mn vriend accepteerde (en dat terwijl zij er later bij is gekomen, mn vriend woonde hier al!), eerst vond ze hem maar eng. Vaak eten laten geven en verder geen aandacht aan besteden, tenzij ze naar hem toe komen, dan pas aandacht geven! Kan erg goed helpen, helemaal met katten gezien hun nieuwsgierige aard.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:14

Wat lastig, mijn 2 honden en 3 katten vinden mijn vriend gelukkig wel leuk. Sterker nog, mijn vriend heeft 'iets' met 1 van mijn katten en ik mag niet meedoen. Huilen van het lachen Die kat knipoogt en miauwt naar hem en zodra hij de kans krijgt klimt hij bij hem op schoot. Ik ben alleen goed als reserve-schoot. Zij zijn groot en ik is klein!

De enige tip die ik kan verzinnen is je vriend je huisdieren eten te laten geven. Liefde gaat door de maag, nietwaar? Vork

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:20

ja de hond is erg aanhankelijk aan mij. Voor de vriend van me moeder zijn ze niet bang. daar doet de hond wel zijn behoeftes. soms is het wel eens handig als me vriend de hond uit laat.

ik heb de katten al 8 jaar en de hond al 3 jaar. soms geeft hij de katten eten maar dan rennen ze ook weer weg. me vriend wordt er beetje chagerijnig van. hij heeft nooit huisdieren gehad toe maar probeert er toch een band mee op te bouwen.

de katten zijn andere mensen gewend in huis. de ene kat is snel gestresst en plast dan in de badkamer.
mijn ouders zijn nu 3 jaar gescheiden. wij zijn toen verhuist. De katten zijn echt liever geworden. poemba was altijd al bang maar in het nieuwe huis valt het mee. alleen voor me vriend is ze erg bang. voor de rest voor niemand.
Laatst bijgewerkt door miekelover op 07-11-08 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:23

Bienotje schreef:
Zijn je huisdieren sowieso ook gezelschap van anderen gewend?

Dat vraag ik me ook af, en idd..negeren dat gedrag nooit gaan lopen troosten dan zien ze een bevestiging voor aandacht en zal het alleen maar erger worden.
Mijn presische theemuts is ook bang voor mn vriend, ik weet altijd presies wanneer hij thuiskomt, pers is dan weg. De hond en de andere kat zijn juist maatjes.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:24

Eet je vriend veel kruidig eten?
Veel dieren hebben een hekel aan bijvoorbeeld sterke kruiden lucht, sommige mensen eten zoveel kruiden, dat vooral dieren dit ruiken, en idd vaak iets tegen die mensen hebben.

Feit dat je vriend nooit huisdieren heeft gehad zegt mij ook dat ie wellicht de ervaring wat mist, en op de verkeerde manier de dieren toenadert.

Wat ook kan, is dat de dieren jaloers zijn, toen ik een keer een lover had, was er ook een poes die pontificaal tussen ons in kwam liggen, goede kuisheidsgordel Huilen van het lachen En het was pure jalozie

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:26

Ik heb thuis een soort zelfde situatie. Mijn katten vinden andere mensen echt vreselijk, vroeger renden ze echt gelijk weg nu gaat het al iets beter gelukkig. Maar ik kan alles met mijn katten doen, maar als mijn moeder er alleen al aan komt lopen nou dan vliegen ze weg. Het zijn gewoon een stelletje lijpe beesten hoor, want als ik er een dag of iets langer niet ben dan zijn mijn ouders prima vervangers. Mijn ouders geven ze nu ook vaker eten dan ik en dat scheelt ook al een hele hoop, de katten vinden ze al een stuk aardiger Haha! .
Dus ik zou zeggen laat je vriend heel veel eten geven, en de hond belonen met snoepjes ofzo....dan moet het echt wel goed komen lijkt mij!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:28

misschien ligt het aan zijn lichaamstaal, of heeft hij een zware/harde stem?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:42

nee hij eet niet echt pittig eten. soms zet haar wel een zware stem op. mijn hond is daar wel erg gevoelig op

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:12

Van katten heb ik niet zoveel verstand, maar ik weet van honden dat het helpt als je vriend haar eten zou geven voortaan. Probeer het voeren van de hond eens een tijdje aan je vriend over te laten en het liefst ook het uitlaten.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:34

Heeft hij wel eens geschreeuwt tegen jou, waar je dieren bij waren? Dit kan ook een oorzaak zijn waardoor de dieren wat voorzichtig met hem zijn. Ze kunnen hem hierdoor als 'agressief' zien, en bang voor hem zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:40

Mijn buurmeisje had ook dit soort problemen met haar kat als er gewoon kennissen langs kwamen. Zij heeft toen elke keer gevraagd als ik (en anderen) langs kwamen, om de kat wat eten te geven. Nu vind hij iedere bezoeker die langs komt ontzettend interessant! Want hij denkt dat ze hem eten komen geven, haha. En wat de hond betreft, misschien kan hij leuk gaan spelen met de hond. Balletje gooien en af en toe eens belonen met wat lekkers, of werkt dat niet?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:41

Cuddie_ schreef:
Heeft hij wel eens geschreeuwt tegen jou, waar je dieren bij waren? Dit kan ook een oorzaak zijn waardoor de dieren wat voorzichtig met hem zijn. Ze kunnen hem hierdoor als 'agressief' zien, en bang voor hem zijn.

Mijn gedachte..
Kan goed zijn dat zijn houding en stem imponerend genoeg zijn voor ze..

Ik heb het hier andersom meegemaakt.
Ik had een poes die altijd weg dook als er vreemden binnen kwamen, maakte niet uit wie.
Toen mijn huidige man de eerste keer binnen kwam, kwam ze miauwend op em af en koppies geven..
Sindsdien zijn we samen Lovers

Overigens heeft ze daar sindsdien ook geen last meer van... dat verstoppen..

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 13:09

nee hij heeft eigenlijk nooit geschreeuwt tegen mij. wel ruzie tussen mij en mijn ma.
we gaan over paar weken een midweek naar centerparks met ze 2en en de hond. misschien wordt de band wel beter tussen me vriend en de hond