Tips fotoshoot honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Tips fotoshoot honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 00:28

Hallo!!
Aanstaande zaterdag ga ik er met mijn honden (labradors) en een vriendin en haar camera op uit om foto's te maken.
Foto's zijn bedoeld om op canvas te laten afdrukken en dus wil ik graag mooie portret foto's hebben.
Foto's wil ik ergens in t bos/ natuur maken omdat dat gewoon het mooiste is (vind ik).
Maar nu komt het probleem. Hoe zorg ik dat de aandacht van de honden bij mij (en de fotograve) blijft.
Er zijn namelijk maar 2 plekken die ik kan bedenken om foto's te maken.
En op beide plekken is water aanwezig. Honden lopen daar altijd los (nooit aan de riem), en mogen in principe gaan en staan waar ze willen, maar nu dus niet.
Honden zal ik zonder halsband/riem op de foto willen, dus wie heeft er tips voor mij, zodat ze m niet na 5 minuten stil zitten peren en t water in duiken.
Kletsnatte vieze honden op de foto zit ik niet op te wachten namelijk.

Honden zijn labradors, en dus gek op eten, maar helaas nog gekker op zwemmen en ravotten.
Kaasblokjes doen het altijd zeer goed, net als knisperende zakjes, alleen vrees ik dat ik ze daar niet langer dan 5 minuten mee bezig hou.
Weten jullie nog dingetjes die gekke geluiden maken/ die hen intresse kan wekken zodat de aandacht bij mij blijft?

Alvast heel erg bedankt, ook namens de honden!

ps, hondjes worden natuurlijk achteraf beloond met een lekkere wandeling waarbij ze uiteraard mogen zwemmen ^^

Bitterbal

Re: Tips fotoshoot honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:21

Ik ben eigenlijk ook wel wat nieuwsgierig naar het antwoord. Onze hond luisterd normaal vrij goed, maar bij water... het is en blijft een labrador.
Ik zou toch proberen ze eerst op een plaats te zetten en sja.. helpt een balletje misschien?! Die van ons is zoo verschrikkelijk gek op balletjes dat de rest hem Niks meer kan interesseren als je die bij hebt...

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:24

Hihi, ik probeer mijn hondje ook wel vaak op de foto te zetten, maar vaak heb ik een foto zonder hondje erop .. Cool

Ben bang dat er weinig tips voor zijn .. Maar als ze er zijn wil ik ze graag weten !

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:27

Ik heb een aantal keren honden op de foto gezet Haha!

Wat belangrijk is voor leuke foto's, is dat je je voor zover mogeljik aanpast op de hoogte van de hond. De foto's worden mooier als je bijv. op je knieen gaat zitten.
Verder zijn honden nogal bewegelijk. Daarom is sportstand handig. Wat nog mooier wordt is als je je diafragma en je sluitertijd (de snelheid waarmee je je foto's maakt) handmatig in kunt stellen. Hoe hoger de sluitertijd, hoe scherper (maar ook hoe donkerder) je foto's.

En verder, laat de hond met de baas spelen, loop zelf rond, je moet echt 'wachten' op leuke momenten!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 01:29

Zorgen dat je een goede fotograaf en snelle camera hebt en zo ver mogelijk bij het water vandaan blijven.
En je zou ook gewoon de honden los kunnen laten en veel foto's maken, halsbanden gewoon af als je die er niet op wilt.

Zijn ze soms ook gek op balletjes en/of apporteren? Dan zou je ook een tak of bal hoog kunnen houden, alsof je hem gaat gooien, als je balgekke honden hebt zitten ze dan met glimmende oogjes en gespitste oortjes te kijken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 11:25

de camera komt wel goed, vriendin heeft een goeie camera.
helaas zijn die van ons niet bepaald enthousiast op balletjes of apporteren... t enige apporteren wat ze leuk vinden is een stok uit t water ophalen.
maar een tak zoeken en doen alsof ik m ga gooien zal vooral voor de jongste wel even helpen, is misschien wel een goed idee.

verder dacht ik ook, misschien de klikker mee nemen.. (als ik die nog kan vinden).
ooit vroeger op de puppy cursus van de oudste hebben we die gebruikt, en verder nooit meer. maar dat ding maakt iig een 'gek' geluid waar ze neit aan gewend zijn.

verder had ik ook nog een vraagje.
voor de paarden heb ik zo'n spulletje voor de vacht, om de laatste restjes vuil na een poetsbeurt er af te halen, en zodat je een super mooie glanzende vacht krijgt.
zou ik dat ook op de honden kunnen gebruiken?
honden zijn zwart en zitten goed in hun vel, maar net een tikje meer glans is altijd mooi natuurlijk.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:11

Je kan best een beetje glansspul op een washandje spuiten en dat erover heen halen, of een schapenvachtje eroverheen, dan glanzen ze ook mooi Lachen

Verder...ik weet niet waar je woont, maar waarom zoek je niet gewoon een mooie stek op zonder water? Haha!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:21

ik woon in noord holland ^^
hier in de buurt zijn 2 zielige parkjes.. met wat gras en een verlaten boom..
maar als de plek met het water niets wordt, dan zal t daar wel moeten.

een plek als de duinen is echt perfect..
alleen is dat dan wel echt weer een stuk rijden.. en dan zou ik illegaal van t pad af moeten gaan oid..

dat glansspul gebruik ik bij de paarden ook altijd op een handoek, en dan over de vacht wrijven..
dacht ook al wel dat t wel bij honden zou kunnen (waarom niet) maar toch even checken ^^

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:26

als ze gek op water zijn zou ik ook wat handdoeken meenemen.
zijn ze gek op piepballetjes misschien, dan kan je van een redelijke afstand laten horen.
maar als ze een stok leuk vinden kun je die ook wel gebruiken denk ik

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 19:39

piepballetjes vinden ze leuk Ja maar ik denk dat ik ze daar ook niet lang mee bezig hou omdat het geluid al bekend is bij ze..
ik zoek vooral dingen die gekke geluiden maken..
voor mijn part huis tuin en keuken dingen die helemaal geen honden speeltjes zijn, maar waar ze gewoon van denken 'huh?! wat is dat nou?' ..

vanmiddag trouwens de jongste even voor een boom geparkeerd en alvast wat foto's met mn eigen camera gemaakt..
ze deed t erg goed, bleef braaf zitten, maarja.. de andere hond had ik expres al thuis gelaten, en er was hier ook 0.0 verleiding of iets waardoor ze zich liet afleiden..

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:08

Ik heb ooit een fotografe bij mijn paard gehad en die had hinnikende paarden op haar mobiel. Misschien op die manier verschillende geluidjes op je mobiel zetten? Piepend balletjes, andere honden die blaffen, miauwende kat of gewoon andere domme geluidjes...

Als je meerdere gebruikt, dan blijft het misschien ook nog enigezins interessant *LOL*

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:39

Waarom geen foto's maken IN het water? Het zijn tenslotte labradors.

Rian_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:33

misschien zo'n bal met belletjes erin!
en een foto waar de hond terug komt zwemmen met een tak lijkt mij ook heel gaaf!
in ieder geval heel veel succes!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:35

Zelf een piepend geluid maken tussen je lippen/tanden door? Onze hond blijft het heel intressant vinden, heeft nog steeds niet door dat wij dat doen.

En idd gewoon in het water fotograferen als ze lekker achter elkaar aan hollen is toch ook mooi?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:41

Ik laat mijn hond altijd los, en gewoon laten gaan! En dan foto's schieten, totdat je er bij neervalt. En dan indd. door je knieen. Ik heb ook laatst foto's gemaakt van mijn hond, kijk maar naar de link in mijn onderschrift.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 12:36

RCHLLKE schreef:
Ik laat mijn hond altijd los, en gewoon laten gaan! En dan foto's schieten, totdat je er bij neervalt. En dan indd. door je knieen. Ik heb ook laatst foto's gemaakt van mijn hond, kijk maar naar de link in mijn onderschrift.

die foto's zullen er vast ook wel bijzitten..
maar ik wil nu juist 'nette' portret foto's omdat we echt al heel veel foto's hebben waarop ze aan t spelen/rennen/zwemmen zijn enz.
en echt nog niet 1 'portret' foto waar ze samen leuk opstaan. wordt een hele uitdaging vanmiddag, hoop dat het dit weer blijft want nu schijnt het zonnetje!!

ik ga zo even langs dat parkje hier in de buurt lopen, kijken of dat niet toch een geschikte plek is, want mn vader had er ook al een hard hoofd in dat die honden braaf blijven zitten bij dat zwem meertje..

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:54

En, is het wat geworden? Haha!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:27

Ik ben ook wel benieuwd of het nog gelukt is. Zie dit topic te laat om nog tips te kunnen geven.
Ik maak heel vaak foto's van honden en zelf vind ik het juist het mooist als de honden niet echt geposeerd op de foto komen te staan. Honden portretteren zoals ze echt zijn (dus bij jou honden terwijl ze lekker ontspannen bij het water aan het spelen zijn) vind ik altijd het mooiste.
Poseerfoto's doe ik ook wel, maar ook bij voorkeur gewoon tussendoor. Als ze moe worden gaan ze over het algemeen wel eens ergens even zitten of liggen. De kunst is juist op dat moment af te drukken.

Heel veel van mijn foto's kun je hier vinden: http://laekenseherders.web-log.nl .
Ik doe overigens ook opdrachten (en woon in de Haarlemmermeer) dus als je belangstelling hebt, PM me maar.