Kittens bléren om 6 uur/half 7 's ochtends

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vedette

Kittens bléren om 6 uur/half 7 's ochtends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 23:53

Mijn twee kittens vinden het nodig om rond 6 uur/half 7 's ochtends te gaan miauwen voor de deur, net zolang totdat ze de kamer in mogen (dat is zodra mijn vriend of ik uit bed moet om naar school/werk te gaan).
Dit miauwen is niet zo zachtjes, maar is echt klagelijk bléren. Pas zordra we opstaan en zij de slaapkamer in mogen, houden ze op.
Ze zijn gewend dat ze 's nachts niet in de slaapkamer mogen, en in het begin wachtte ze 's ochtends gewoon netjes voor de deur zonder te miauwen. Nu sinds een week of twee begint dat miauwen er echt bij te komen.

Ik heb geprobeerd ze te negeren, maar dit hielp niet echt. Ze bleven gewoon doorgaan.
Ook heb ik ze op hun kop gegeven, maar omdat negatieve aandacht ook een vorm van aandacht is, dacht ik dat ik met negeren beter af zou zijn.
Verder heb ik de plantenspuit geprobeerd.
Geen van drieën werkt echter

Wat zou ik kunnen doen om dit te stoppen? Niet alleen voor onszelf is het erg vervelend. Aangezien ik in een gehorige flat woon kan ik mij indenken dat het voor de buren ook niet prettig is en dat vind ik eigenlijk nog vervelender. Ziek

Vjestagirl

Re: Kittens bléren om 6 uur/half 7 's ochtends

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:56

Helemaal niet meer op bed laten...

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 23:57

Helaas is dat geen optie. Ons huis is niet megagroot en omdat ik ze de ruimte wil geven, mogen ze op de slaapkamer komen als wij niet slapen Lachen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:58

ohh wat irritant!
Genoeg eten neerzetten, en een kattenluikje misschien? of mogen ze niet naar buiten

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:58

Sja toch even de aanhouder spelen, alhoewel je een keer die deur uit moet Sigaar
Kan je ze niet in een andere kamer doen als je gaat slapen ? dus in de woonkamer ofzo ? dat ze niet bij de deur van je slaapkamer kunnen ?

Edit zie net je post, sja dan zit er maar een ding op.... de deur open houden, ben je van het probleem af, je kan niet het ene moment zeggen je mag erin en het andere moment niet, dat snappen ze niet echt ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 23:59

Op een andere kamer zetten (voor het geluid) en vooral niét meer op jullie slaapkamer laten...

Onze kater heeft nooit op onze slaapkamer gemogen, maar hij jammert vanaf de zomer van 2006 vreselijk veel. Net wat jij zegt, echt blêren. Ik ben er echt van overtuigd dat de buren het ook horen. Hij doet dat niet alleen 's nachts overigens, maar heel de dag door. Wij hebben nu sinds een paar weken een tussendeur dicht, ze kunnen nu helemaal niet meer op de gang komen bij onze slaapkamerdeur en het geluid is ook een stuk minder.

Dit is een gevecht dat je gewoon niet gaat winnen... Je moet hoe dan ook een keer je bed uit en de gang op, dus hoe je het ook wendt of keert, je reageert in hun ogen op hun gejengel. Ik zou ze gewoon echt verhinderen om bij die deur te komen en ze niet meer de slaapkamer op laten...

Ons huis is trouwens ook niet groot hoor, ik heb een kamer van een paar vierkante meter en een halletje; ik denk dat ze zo'n 15 m2 hebben overdag als wij weg zijn... En sinds kort hebben ze dus nog maar een 10 m2 's nachts...

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 00:06

Eten hebben ze genoeg, ze kunnen de hele dag eten en ook drinken Lachen
Omdat het maar een twee kamer appartement is met een hal etc. wil ik ze de ruimte van de slaapkamer gunnen om ze meer de ruimte te geven, zodat ze lekker kunnen racen en doen. Maar ook zodat ze zich kunnen terugtrekken als ze willen. In de woonkamer hebben ze alle speeltjes en hun krabpaal en het eten en dergelijke.
Misschien dat ik dan toch maar de deur in de woonkamer terug moet plaatsen en die 's nachts dicht moet doen zodat ze helemaal niet bij de slaapkamer kunnen komen?
Overigens miauwen ze niet de hele nacht. Het begint echt 's ochtends rond dat tijdstip.
Met op bed slapen heb ik an sich geen moeite. Zij het niet dat een van de twee echt mega gaat klieren, de ander gaat pakken en er dus geen nachtrust voor ons in zit Knipoog

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:10

Geloof me, het wordt alleen maar erger... Vooral omdat je reageert door op te staan. En ze daarna ook nog eens de slaapkamer op mogen.

Overleven je banken het als je die deur dicht gaat houden? Wat ook een optie is, wat al eerder gezegt wordt, de deur van de slaapkamer open laten. Ik ben het met melaniepk eens dat de ene keer wel en de andere keer niet gewoonweg niet werkt omdat dat verwarrend is...

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:15

Lekker op je kamer laten.
In het begin is het afzien, maar na een tijdje zullen ze lekker bij je gaan liggen.. en gaan slapen..
ik spreek uit ervaring.. heb ook zo'n exemplaar lopen.. en sinds hij bij me slaapt is het over

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:28

ik heb ook 2 dames die erg slim zijn. die moeten s'nachts in de keuken,maar weten precies dat rond 7 uur m'n wekker gaat. dus in het weekend beginnen ze om 7 uur te bleren dat ze eruit willen Clown
gelukkig een dikke deur, dus hoor het meer op de achtergrond,maar ze doen het wel allebei elke dag Ja
bij mij mogen ze overdag alleen in de keuken en bijkeuken, dus dat zien ze wel echt als hun plekje Ja

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:51

stofzuiger net buiten de deur zetten, snoer bij jullie in de slk. Als beginnen stekker er in steken waardoor stofzuiger aan gaat. Vinden ze niet leuk, maar krijgen op deze manier ook geeen negatieve aandacht van jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:26

Mist schreef:
stofzuiger net buiten de deur zetten, snoer bij jullie in de slk. Als beginnen stekker er in steken waardoor stofzuiger aan gaat. Vinden ze niet leuk, maar krijgen op deze manier ook geeen negatieve aandacht van jullie.

Echt een geweldige tip!!!! Ik heb ook zo'n etterbal rondlopen, bedankt! (Hoef ik mn bed ook niet meer uit) Tong uitsteken

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:27

Hmm, die tip van de stofzuiger vind ik wel een erg goede! Ze zijn toch al bang voor dat ding....
Het is allicht het proberen waard! Vork

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:31

Hahahaha hoe vindingrijk !