De voornaamste reden om met de poes te gaan trainen was voor mij om te ontdekken hoe clickeren bij katten werkt, hoe snel ze leren en of ze het leuk vinden. Ik probeer iedere avond even te trainen maar wordt meestal een keer of 4 in de week. Dan gaan er zo'n 6 a 7 snoepjes in en iedere oefening dus 2 hooguit 3 keer. Korte sessies zodat het leuk blijft, en leuk vindt ze het zeker! Ben nu een week of 5, 6 aan het trainen. En kijk eens wat ze al kan!
Als eerste het targetten, daarvoor gebruik ik een speelgoedje van haar. Ik wil dat ze het met haar neus aanraakt, op den duur zou ik haar van hieruit willen leren apporteren

Op de bankleuning

Op deze foto zie je heel mooi dat terwijl ze naar de target toe draait, ze me met haar oor (en oog) in de gaten houdt

Als 2de pootje geven, ze legt het pootje nu al heel netjes op mijn hand in plaats van er aan de onderkant tegen aan te tikken

Zit heeft ze overigens eerst geleerd, maar dat doet ze nu al direct als we beginnen, erg schattig

3de oefening is "op". Doel is dat ze met haar achtervoeten plat haar voorpootje omhoog houdt. Ze "mag" zich daarbij niet aan mij vast houden, iets wat ze erg lastig vindt

Op deze foto zit ze heel erg mooi in evenwicht, ze bleef zo ook echt even een paar seconden zitten. Vind ik super! Pootjes omhoog komen dan later wel weer