Hond zeurt om aandacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Hond zeurt om aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 17:37

Hey!

Ik word er een beetje moe van, dit is echt niet amber.

Normaal, ligt ze beetje de hele dag een beetje te slapen. Rond etenstijd word ze jolig, en dan is ze weer rustig Vork.
Dit al zo'n 2 jaar?. Kortom; rustige hond, die niet bij je komt zeuren, soms even lekker komt knuffelen, maar waar je verder geen last van hebt.

Maar ineens, sinds gister is er een knop ofzo bij haar omgeslagen. Ze loopt de hele tijd achter me aan, zit me de hele tijd heel zielig aan te kijken. Nu zit ze me ook de hele tijd aan te staren. Opzich niet erg, maar ze blíjft maar zeuren. En na een tijdje begint ze te piepen. Als ik haar aanhaal, kan ik wel 30 minuten blijven aaien, maar ze blijft maar zeuren.

Dus ik dacht, ze moet misschien wel plassen, maar ze hoeft gewoon niet Nagelbijten / Gniffelen

Wie of wie weet wat dit is of kan zijn?

xx

juval

Re: Hond zeurt om aandacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:39

loops of schijnzwanger??

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 17:41

Loops is ze net 3 weken geleden ofzo geweest.

Schijnzwanger weet ik niet, maar ze is al ongeveer haar hele leven schijnzwanger zegt de DA

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:48

Ik dacht ook meteen aan loopsheid, is ze verder wel in orde?
En hoe oud is ze?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 17:56

Amber is nu 7 jaar, en een Golden retriever.

Loops is ze niet, net geweest.

igor02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:10

Ik heb vandaag het zelfde met mijn hond. Het is een teef van 9 jaar, border terrier. Ik was vanmiddag thuis aan het werk en ze bleef maar zeuren en piepen. Mijn zoon er nog een keer mee uit (wie weet moest ze poepen) maar ze komt daarna vrolijk binnen hollen, en begint weer. Als ik tegen haar praat komt ze direct met d'r balletje aanrennen. Ik denk dat ik nog maar een keer ga lopen, nu met de ballengooier, wordt ze lekker moe/ rent ze uit.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 18:11

Maar mijn hond is niet zo actief dat ie achter de bal aangaat Clown. Ze rent er achter aan, en gaat er ergens mee liggen Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 21:23

zouden haar hormonen niet door de war zijn.
Ik zou het even laten chekken bij de DA, omdat ze ook nog niet gesterilliseerd is.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 21:55

Sterilliseren durven we niet aan, we zijn bang dat ze het niet haalt (wij horen veel verhalen dat honden overlijden, of gaat onsteken ofzo). Als het nog een tijdje zo door gaat, dan gaan we idd naar de DA.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:05

Juist door haar dan te aaien beloon je het negatieve gedrag, probeer pas te aaien als ze braaf is en dus niet zeurt.
Als ze zeurt kun je haar op haar plek (mand, deken) sturen.
Het is alleen vervelend als haar hormonen haar plagen, daar weet ik niet meteen een oplossing voor.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:10

Honden overlijden van sterriliseren? Nagelbijten / Gniffelen In een normale situatie gebeurt dat niet hoor, moet dan denk ik wel een heel onkundige DA zijn Scheve mond

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:14

honden gaan juist dood door baarmoederontsteking, of mamatumoren. En dat komt juist van het niet steriliseren.

Mijn hond had ook gedragsveranderingen die jij beschrijft, en die had baarmoederontsteking. Oudere honden hebben er juist meer risico op.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:17

In zulke tijden is het vervelend dat dieren niet kunne praten he?

Onze honden hebben er ook heel erge last van.
Als de ene hond 1 minuut geen aandacht krijgt word ze helemaal gek Scheve mond

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:43

Mijn oudste hond zeurt alleen als ze niet lekker is. De jongste zeurt veel vaker, maar dat is gewoon een zeurpiet.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 16:08

x_Marr schreef:
Honden overlijden van sterriliseren? Nagelbijten / Gniffelen In een normale situatie gebeurt dat niet hoor, moet dan denk ik wel een heel onkundige DA zijn Scheve mond

Nee dat weet ik wel, maar wij hebben veel verhalen gehoord dat honden tijdens de operatie overleden, of bijv niet uit narcose kwamen. We houden haar nog maar even goed in de gaten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:23

Ik zou haar geen aandacht geven als ze zeurt, daarmee stimuleer je haar negatieve gedrag juist ontzettend veel.
Misschien even naar de da gaan als het zo aan blijft houden. Kun je haar overal aanraken, rug, buik enz?
Ik heb ook gehoord dat teefjes juist overlijden als ze niet gesteriliseerd word ivm baarmoederhalskanker.
En niet uit narcose komen heb ik gehoord ligt vooral aan als de hond er zwak is of overgewicht heeft.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 13:57

jesito schreef:
Juist door haar dan te aaien beloon je het negatieve gedrag, probeer pas te aaien als ze braaf is en dus niet zeurt.
Als ze zeurt kun je haar op haar plek (mand, deken) sturen.
Het is alleen vervelend als haar hormonen haar plagen, daar weet ik niet meteen een oplossing voor.

Hier ben ik het inderdaad mee eens.

Negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.
Maar goed, weet ook niet of er wat anders speelt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:01

Ze is gelukkig al weer een stuk rustiger. Denk dat ze last had van hormonen Clown

Als ze zat te piepen, kon ze alleen een boos woordje verwachten, maar geen aai Knipoog

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:04

Boos woord is ook aandacht! Pas daar mee op.
Aandacht, positief of negatief is en blijft aandacht en dat moet je niet geven bij ongewenst gedrag. Gewoon negeren en aandacht geven als ze gewenst gedrag geeft.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 21:44

Als ze drie weken geleden loops was, is ze dan niet per ongeluk drachtig?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:30

dat boze woordje was idd ook al aandacht, maar als je hond normaal niet zo is, wil ze je toch echt iets vertellen.
Over steriliseren. De kans dat ze komen te overlijden op de operatietafel is echt niet zo heel groot.
Veel meer teven worden ziek door baarmoeder ontstekingen of krijgen mamatumoren.
Ik zeg altijd als je niet fokt, steriliseren. Je kan een hoop ellende voorkomen.
Ik ben tijdens mijn opleiding voor dierenartsassistente bij dierenartspraktijken geweest als stagair. En ik heb een aantal honden echt doodziek binnen zien komen, waar het pus achter eruit liep. De kans dat ze dan overlijden door de operatie is een stuk groter omdat ze al ziek zijn.
Dus steriliseren is echt in mijn ogen het beste voor je hond.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:07

Josef; dat kan bijna niet. Als ze loops is, hou ik haar altijd aan de riem. Ze mag dan alleen los in een afgelegen stukje. Me moeder let denk ik ook wel goed op der.

Rockwitch; jaa ik weet het. Maar amber heeft er geen last van, en loops is ze nooit heel erg. Ze is nu al 7, dus we durven het niet aan.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:12

is ze niet schijnzwanger?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:15

Ik weet dat het wat off-topic is, maar ook ik wil je waarschuwen voor de risico's van het niet steriliseren, als de baarmoeder gaat ontsteken (te zien aan afscheiding) ben je vaak verder van huis, en dan is een veel grotere operatie nodig dan bij een gewone steriliseren. Verder krijg je dan inderdaad ook kans op mama tumoren, dus moeten de melklijsten verwijderd worden. Nog meer operaties dus... Zou er toch s over nadenken om eens met de dierenarts te overleggen of het risico echt wel zo hoog is, want zeven is op zich nog niet Echt heel oud toch?
De gedragsverandering die jij omschrijft, lijkt wel op die van mijn hondje toen ze dus een baarmoederontsteking bleek te hebben, dus hou dat even goed in de gaten zou k zeggen, als je daar te laat bij bent, dan kan t je je hond kosten!!!

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:16

[quote="Jester_"]Josef; dat kan bijna niet. Als ze loops is, hou ik haar altijd aan de riem. Ze mag dan alleen los in een afgelegen stukje. Me moeder let denk ik ook wel goed op der.

[quote]

Haha dat zeiden de eigenaren van de moeder van mijn hond óók, hebben ook geen reu in de buurt gezien, maar kregen wel een nest van 7 pups. (de vader heeft zich trouwens nog steeds niet gemeld), dat kan soms héél snel gebeurd zijn.