duimen jullie mee voor heca...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

duimen jullie mee voor heca...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 13:04

heca hebben we nu 3 maanden,en ik kwam er toen vrij snel achter dat ze een melkkliertumor had...

maar omdat we haar toen net hadden,en moesten kijken of alles wel goed zou gaan,en hoe de hond was,ben ik er niet meteen mee naar een DA gegaan..

nu merkte ik al dat ze er meer aan het likken was,maar ja,dan komt de vraag,hond 11,5 laat je die nog opereren..

nu likt ze de tumor kapot en ga ik toch kijken of deze geopereerd kan worden,DA ziet het somber in,omdat ook haar lymfeklier aangetast is...

ik hoop zo dat ze toch nog iets kunnen doen,het is echt inmiddels een hond waar we gek op zijn geworden,en die nog zo "jong" is in haar doen en laten...

zou het zo vreselijk zonde vinden,en ook zo zielig...

dus als iedereen nu meeduimt dat ze nog kunnen opereren??wie weet helpt het....

kavama

Re: duimen jullie mee voor heca...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:17

ik duim wel mee !
OK dan!

sterkte !!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:20

Ik duim mee. Sterkte.
Hopelijk gaat de operatie helemaal goed!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:01

Jemig Fem,het zal toch niet waar zijn Verdrietig
Tuurlijk duim ik ook mee en zoals je wrs wel weet,ga ik weer m'n (inmiddels bij jou bekende) befaamde kaarsjes branden Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:52

ik duim ook mee hoor. ik hoop echt dat ze iets voor je hond kunnen doen. sterkte Ach gut

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 15:57

pipi ik ben er bang voor,toen ik zei dat van het weekend haar achterpoot opgezet was van het liggen,keek ie wel erg bedenkelijk,en zei eigenlijk dat het geen zin meer heeft om een hond te opereren omdat ze dan ws al uitzaaingen heeft..

maar ja,ze is zo speels,zo levendig,moet ik dan gaan aankijken??

al snijden ze die rot tumor maar weg,dan heeft ze daar geen last meer van,en dan zie ik wel wanneer er evt uitzaaingen de kop opsteken..dat kan nog wel een paar maanden duren...

ik kan er alleen werkenlijk niet bij,dat de vorige eigenaren het niet weg hebben laten halen toen het nog een klein bultje was...dit had zo voorkomen kunnen worden... Huilen Huilen

verdorie wat baal ik hiervan zeg...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:59

Sjonge, wat een slecht nieuws. En wat een lastige beslissing...

Ik wens je heel veel sterkte, en wat je ook beslist, mijn duimen draaien mee.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:09

Heel veel sterkte !

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 19:18

ik ben vanmiddag met heca naar de DA geweest,ze wordt vrijdag geopereerd,ze heeft nu druppels en prikken gekregen om de tumor te laten slinken,zodat deze zo klein mogelijk is als het verwijderd wordt...

ben heel erg blij deze stap gezet te hebben,hopenlijk gaat vrijdag alles goed,en heeft ze nog een lange en goede tijd bij ons...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:24

Kimmie, ik wil je heel veel sterkte wenzen! Dit soort beslissingen zijn niet makkelijk!
Alleen laat het asjeblieft een les voor je zijn, dat je de hond volgende keer eerder laat opereren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 21:30

ja hoor Haha! ,alleen hebben we deze hond in huis gehaald als 11,5 jarige uit het asiel en had ze de tumor al bij nader onderzoek toen ze hier was.... (maw de vorige eigenaren hadden de hond meteen moeten laten opereren,toen het nog een klein bultje was,en niet zo'n bult als dat wij haar kregen)

maar bij mijn eigen honden,die ik al jaren heb,zit ik er bovenop hoor...ik denk ook dat er maar heel weinig mensen zijn,die een 11,5 jarige (11 jaar en 9 maanden zelfs) die ze net 2,5 maand in huis hebben,zullen laten opereren...

alleen ik vind dat deze hond omdat ze zo goed is,en zo lief gewoon die kans moet krijgen..e mss is het allemaal maar voor heel even,maar mss wel voor een langere tijd,laten we maar het laatste hopen...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 04-11-08 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:31

Sterkte!
Ik duim mee voor je!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:34

Arme Heca, en wat een geluk toch dat ze bij jullie terecht is gekomen. Ik duim!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:01

Ik duim ook voor Heca dat weet je.
en hopelijk werkt de medicatie om het te laten slinken.

Ik weet er alles van. Ach gut

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:15

Ook ik duim mee. En denk eraan, er is hoop!
Mijn hond kreeg een melkkliertumor op z'n 10de. De dierenarts zei dat hier niks aan te doen was en dat we pijnstillers moesten komen halen als ze pijn kreeg.
Op haar 12de was de tumor even groot als 2 tennisballen en ze kreeg er last van, waarna we dus naar een andere dierenarts dan voorheen gingen. Deze vond dat we de hond lieten lijden en dat we haar moesten laten opereren. We hebben haar dus zo snel mogelijk laten opereren (weer bij een andere dierenarts omdat dit sneller kon. Ook deze wilde opereren). Ze is geopereerd en alles is goed gegaan. De dag dat ze geopereerd was liep ze al weer en bedelde ze om eten, terwijl ze toch van boven naar onder opengesneden was.
De dierenarts zei er ook nog bij dat ze waarschijnlijk al uitzaaïngen had. We zijn nu meer dan een half jaar gepasseerd, en ze heeft nergens last van.

Succes OK dan!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:20

cletje,kijk dat is nou eens super om te horen!!!

dank je wel voor je verhaal,dat maakt voor mij dat ik echt de juiste beslissing nu genomen heb!

super,echt dank je wel.. Haha! Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 11:23

heca is vanmorgen geopereerd en alls is goed gegaan....

nu maar hopen dat we nog lang van haar mogen genieten...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:02

goed om te horen. en we hopen natuurlijk allemaal dat ze snel is opgeknapt Ach gut

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:08

Wat fijn dat de hond geopereerd kon worden. Hopelijk knapt ze snel op en kun je weer een boel plezier van haar hebben. Zolang de hond in goede conditie is en de Da het aandurft zou ik haar ook laten opereren. Al leeft ze misschien nog een paar maanden, dan zijn het wel een paar fijne maanden. Veel beterschap voor de hond en wat goed dat OK dan! jullie nog zo'n oude hond hebben genomen. OK dan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:17

Wat fijn dat de operatie goed is verlopen, ik duim mee dat het allemaal goed blijft gaan met haar! Lachen
Ik vind het trouwens ook top dat je een oudere hond een kans hebt gegeven!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 18:19

ik ben heel blij dat we haar opgehaald hebben,ze is echt zo'n geweldige hond,eigenlijk zo jammer dat we haar nu pas leren kennen,terwijl je tegen beter weten in hoopt nog heel veel jaar samen te hebben..

ben echt gek op dat vrouwtje...ze hoort er ook zo bij.. Lachen

het gaat inmiddels echt super goed met haar,zal zo eens wat foto's van haar plaatsen,maar ze stond net al met een bal in der bek klaar om te gaan spelen...

maar ja,ze moest vooral rusten,zei de DA nog...ze mocht niet spelen(en dat zegt ie dan over een hond van bijna 12 jaar Haha! )

ben echt zo opgelucht het gedaan te hebben,en ik hoop echt nog heeeeel lang van haar te mogen genieten...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 18:29

Kimmie261, mag ik je even een hele dikke veer in je k...t steken?? Echt alle lof dat je een 11 jarige hond nog een kans hebt willen geven! Dit soort mensen zijn er maar heel weinig van he, veels te weinig!
Ik duim met je mee voor een goede afloop, maar weet uit ervaring dat de tumor meestal weer terugkomt. ( heb 5 weken geleden mijn 14 jarige hond toch moeten laten inslapen aan precies hetzelfde) Maar nu heeft ze in elk geval nog een behoorlijk aantal weken/maanden te gaan en bij een mens waar ze het niet beter had kunnen treffen! Sorrie als het veertje pijn doet, maar ik meen het uit de grond van mijn hart! COMPLIMENT!!!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 20:07

Bloos! nou zeg....wat een compliment....wij hadden het er al vaker over dat we wel een oudere rottweiler uit een asiel wilde halen,en bij toeval kwam heca op ons pad,en tis een schot in de roos,ben echt gek op die hond...niet zo heel slim van mij,want ik ben altijd zo'n fijne emotionele doos,dus nu bij het idee dat ze dood gaat,kan ik al gaan huilen Bloos

maar ja,het klikt gewoon enorm,vandaar dat ik echt hoop dat ze echt nog een heel poosje meekan,en dat we haar hebben laten opereren,bij niets doen,gaf de DA haar nog 2 a 3 weken,en dat maakte mij dus helemaal over de rooie...

dus beslissing was snel gemaakt,en we gaan nu gewoon voor een paar jaar Vork

hecaatje vanmorgen:
Afbeelding

wond met drain:
Afbeelding

mooi smoeltje Haha!
Afbeelding

en gewoon lief bekkie...(is niet zielig kijken hoor,zo kijkt ze als je naar je toe wil komen en gekroelt wil worden Vork )
Afbeelding

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 20:15

Ik duim mee, wat een knapperd!

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:24

Het gaat goed komen. Heca heeft een heel sterk karakter.

Ik weet precies hoe het voelt, maar dat wist je al
Geef je Heca een knuffel van me. Dan doe ik het volgende week hihihi Bloos