zeearend & Bambi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blonde_007

zeearend & Bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 22:47

liep van het weekend in een bos* en binnen 30 minuten had ik een zeearend & een hert gescoord... Haha! Clown ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. helaas doet imageshack poedersuiker dus zijn het linkjes geworden, maar zeer de moeite waard Knipoog

http://img159.imageshack.us/my.php?image=roofvogels20345xj3.jpg
1. zeearend

http://img159.imageshack.us/my.php?image=roofvogels20437os2.jpg
2.

http://img159.imageshack.us/my.php?image=roofvogels20429dp4.jpg
3.

opbouwend kritiek is welkom !!

groetjes nienke

****Het bosje is eigenlijk een dierentuin bij ons in de buurt, maar dat hadden jullie vast al door Clown Knipoog

Anoniem

Re: zeearend & Bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:59

Jammer dat je de foto's heb geupload bij imageshack nu openen ze heel traag en met reclame heb niet zoveel zin om daarop te wachten...

SindbadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 16:03

Ze openen bij mij gewoon snel hoor.

Leuke foto's, vooral die eerste is erg mooi Ja

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 00:25

Wauw mooie foto's. Waar heb je deze foto's geschoten?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:45

Bambi geloof ik nog wel, maar een zeearend komt hier helemaal niet voor (toch?)

Wiki:

Nederland
Na een afwezigheid van meerdere eeuwen werd het eerste broedsucces in 2006 in de Oostvaardersplassen geconstateerd[2]. Het zeearendenpaar heeft zich blijvend in de Oostvaardersplassen gevestigd; ook in 2007 en 2008 werd er gebroed. Aangezien vrouwelijke jongen meestal in het gebied waar ze zijn opgegroeid blijven, is de verwachting dat het aantal broedparen zich snel kan gaan uitbreiden. Voedsel is er in de Oostvaardersplassen volop.

Als wintergast, maar tegenwoordig ook in de zomer, wordt hij soms waargenomen in de Biesbosch, het Lauwersmeergebied en de Gelderse Poort.

Edit:
blonde_007 schreef:
****Het bosje is eigenlijk een dierentuin bij ons in de buurt, maar dat hadden jullie vast al door Clown Knipoog
Laatst bijgewerkt door Onali op 11-11-08 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:51

dat dacht ik ook. in nederland zijn GEEN zeearenden of het moet een ontsnapt exemplaar uit de dierentuin zijn geweest.. je weet maar nooit;-)... leuk geprobeerd..

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:19

Jammer dat het geen wilde dieren zijn Knipoog

Wonder boven wonder zijn er in Nederland WEL Zeearenden. Sterker nog Nederland heeft een broedkoppel zitten, tevens zit er een jong exemplaar in een ander gebied in Nederland (zelf waargenomen) Het is een mooi foto maar mist nog net dat extra beetje power wat zo'n dier kan uitstralen.

Het damhert vind ik niet zo'n bijzondere foto. Leuk maar het geeft niet 'het' gevoel van 'wow'.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 23:11

Fairytail schreef:

Wonder boven wonder zijn er in Nederland WEL Zeearenden. Sterker nog Nederland heeft een broedkoppel zitten, tevens zit er een jong exemplaar in een ander gebied in Nederland (zelf waargenomen) Het is een mooi foto maar mist nog net dat extra beetje power wat zo'n dier kan uitstralen.

Het damhert vind ik niet zo'n bijzondere foto. Leuk maar het geeft niet 'het' gevoel van 'wow'.

helaas niet, het mist een beetje fel zonlicht Knipoog

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:47

Fairytail schreef:

Ze zijn er wel nu inderdaad maar is van nature geen inheemse vogelsoort in NL....

Vind de foto inderdaad ook gewoontjes... nou zie ik ze ook vaak zat en vind het geen bijzonder mooie vogel qua kleur etc.