Aquarium schoonmaken (cleaner and scraper)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

axeltje

Aquarium schoonmaken (cleaner and scraper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 20:48

Sinds een tijdje heb ik een vrij groot aquarium met tropische visjes. De ramen blijven erg mooi schoon.
Alleen ik merk dat er op de bodem steeds meer troep (uitwerpselen) liggen.

Nou heb ik in de dierenwinkel een Aquarium Cleander And Scraper gehaald van Pet Products.
Dit bestaat uit een reiniger en een slang. De slang druk je op de reiniger, die beweeg je op en neer. Het andere uiteinde van de slang houd je boven een emmer die lager staat dan het aquarium en dan zou het van zelf moeten gaat aanzuigen.

Alleen... ik krijg het niet voor elkaar.
Kent iemand dit product? Wie heeft er tips?

Mars

Re: Aquarium schoonmaken (cleaner and scraper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:13

Ik ken het niet, maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoeld. Ik doe dit namelijk altijd met een doodgewoon stuk tuinslang, zuig ik even aan, emmertje eronder en met het andere eind kan ik alle viezigheid op de bodem opzuigen Lachen

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:16

Ik weet dat er daarin twee systemen bestaan... de ene moet je onder water steken en een paar keer "schudden", de ander moet je gewoon aanzuigen.

Ik weet niet goed hoe ik het schudden moet uitleggen, maar je steekt dus die reiniger loodrecht in het water, en dan met behoorlijk wat kracht op en neer gaan bewegen. Bij dat ene model begint het water dan te lopen.

edit: niet blijven schudden, normaal na een keer of 4 begint het water te lopen en kan je gewoon de bodem afgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:17

hoe die werkt weet ik niet , ik heb gewoon een stuk tuinslang waarmee ik de bodem schoonmaak en gelijk het water ververs

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 21:25

Bij mijne moet je ook aardig doorschudden, ver genoeg onder water houden, idd loodrecht en dan stevig schudden maar Knipoog, soms als hij echt niet wil (te weinig water in de bak) dan zuig ik even aan de uiteinde Clown