Identiteits crisis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dienetje

Identiteits crisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 14:47

Mijn super lieve hond van ruim een jaar, verkeerd sinds een paar dagen in een identiteits crisis. Ze gaat namelijk als wij even niet opletten in de bench van onze andere hond.

Opzich geen probleem als Max zijn bench net zo groot zou zijn geweest. Die is alleen de kleinste maat die er is terwijl die van Floor de op 1 na grootste bench heeft. Ze propt zich er ook letterlijk in.

De benches staan naast elkaar dus qau temp. is er geen verschil.

Wie weet hoe dit opeens kan. Op de hondenschool hadden ze geen idee en ik ben toch wel heel erg benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Ann op 08-11-08 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel + bericht verwijderd.

siskeh

Re: identietijds crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:50

misschien probeerd ze de rangorde plek van max in te nemen Bloos
of ze probeerd de grenzen van max uit

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:00

Het kan idd dat ze probeert de rang van Max over te nemen, je verteld dat ze een jaar oud is. Dat is meestal de leeftijd dat honden puberen en de grenzen gaan opzoeken, maar ook proberen ze dan een goede plaats in de rangorde te verkrijgen.
Hoe reageert Max op dit gedrag?

Het is, naar mijn mening, het beste om de twee honden dit zelf uit te laten zoeken en je er als eigenaar niet mee te bemoeien, tenzij de boel dreigt te escaleren. Als de rangorde bevestigd is zal de rust snel terugkeren Ja

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 15:07

Floor staat in de rangorde al stevig boven max. Max is er eigenlijk een beetje zielig onder omdat het zijn plekje was om altijd even te vluchten van het gespeel. Hij gaat nu maar bij gebrek aan beter op het kleed liggen.

Puberen heeft ze al heeel erg gedaan, en dat is gelukkig helemaal over.

Kan het ermee te maken hebben dat Max een reutje is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:11

Ik denk toch dat het met de rangorde te maken heeft, ookal is die volgens jou al bevestigd, dit kunnen honden zelf heel anders zien. Naar mijn mening bevestigd ze nog even goed naar Max toe dat zij de baas is.
Ik kan me indenken dat het een sneu gezicht is als Max maar op het kleed gaat liggen, maar bemoei je hier verder niet mee. Floor kan namelijk flink in verwarring raken als de roedelleider (jullie dus) het op gaat nemen voor een lid van de roedel die lager in rang is (Max).

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:16

Leuk voor max Haha! nu heeft hij een grote bench haha.

Maar dan serieus, ik denk dat het inderdaad met rangorde te maken heeft, al staat ze verder boven hem. Ik dacht aan hetzelfde als Mas hierboven Lachen

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 17:41

Ja zou je haast denken die neemt het ervan, Max die durft geen teen in de bench van Floor te zetten.

Ze ligt ondertussen alweer flinke poos in der eigen bench ik denk omdat ze niet helemaal fit is, dat gebeurt weleens als je sokken eet.

Verder zodra ik Nee zeg komt ze er snel uit en als Max erin ligt gaat ze er ook niet proberen om hem eruit te krijgen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 18:27

tja denk dat sokkeneten ook onder het puberen valt, maar is niet echt aan te raden

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:59

Het eerste wat bij mij opkwam was ook het bepalen of nog weer even bevestigen van de rangorde.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:02

Is je hond een teef? Zoja gesteriliseerd of niet? Mocht je een ongesteriliseerde teef hebben zou het dan met loopsheid (schijnzwangerschap) te maken kunnen hebben? Onze hond propte zich rond die tijd ook in de kleinste hoekjes en gaatjes om een soort van 'nest' te maken.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:40

Ze heeft der eerste loopsheid in de grootte vakantie gehad. En over 3 weken word ze gesterelliseerd. De 21ste november. Zal der gedrag dan ook drastisch gaan veranderen?

Schijnzwangerschap kan toch geen 2 maanden duren?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:48

Uh, ik neem aan dat je hier een identiteitscrisis bedoelt?

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:49

De duitse herder van mijn ouders gaat altijd in het mandje van de jack russel liggen, dat is geen gezicht maar blijkbaar ligt dat erg lekker.

Harvumi

Re: Identiteits crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:24

Of schijnzwangerschap zo lang kan duren dat weet ik niet, mijn hond had er denk ik 2 a 3 weken flink last van. (In huis poepen, beschermend over speeltjes, verstoppen en zich in de kleinste gaatjes en hoekjes wrikken. Ze is wel enorm veranderd na de sterilisatie. Eerst was het een enorm opgewekte, drukke hond (monster). Erna veranderde haar gedrag naar een duts die bang was voor vanalles. Zo hoeft het natuurlijk niet te gaan maar was bij ons helaas wel het geval.

Casarell

Re: Identiteits crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:40

Honden liggen graag op kleine plekjes of in kleine ruimtes..!
Daarnaast kan het idd met rangorde te maken hebben, maar hoeft niet.