Vaginale gele afscheiding pup 17 weken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vaginale gele afscheiding pup 17 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:39

Ik schrok me vanmorgen rot, er zat een lichtgele substantie
druppelvormig en een beetej aangekoekt aan de vaginauitgang van mijn pup.
De dierenarts gebeld (Zat ook met een kater met een dikke wang Huilen ) maar hoefte me geen zorgen
te maken met een dag of 5 moest het wel over zijn.

Verders drinkt ze normaal, is speelt als altijd en maakt geen vreemde indruk.
Iemand die mij hier iets meer over kan vertellen of me gerust kan stellen?

AstraGirlie

Re: Vaginale gele afscheiding pup 17 weken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:43

etter? Een soort ontsteking misschien. Stinkt het ? Ik zou toch even naar een andere dierenarts gaan, die wel de moeite wil nemen om eens goed te kijken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:36

misschien druppel plas die ingedroogd is? als je toch maandag naar de DA gaat met de kater nog maar een keer vragen....

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:45

mijn hond nu net 1 jaar, had in zijn puppy tijd daar ook last van maar dan aan zijn piemel. Er hing echt zo'n druppel aan. Als je hem dan oppakte zat het aan je kleren, niet echt fris.

We waren het een beetje beu en toen zijn we naar de dierenarts geweest, die had ons een of ander spulletje gegeven dat we er in moesten, dat kwam er dan ook weer uit over je hand en dat beet. Tong uitsteken

Nu hij 1 is hebben we er eigenlijk geen last van. We moesten dat spul herhalen ofzo om het te laten stoppen maar dat waren we vergeten maar het is er nu ook al een tijdje niet meer... Dus, ik denk dat het vanzelf stopt... die van jou is natuurlijk een teefje maar alsnog...

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:50

Klinkt als juveniele vaginitis, komt vaker voor bij jonge teefjes. Je kunt de buitenkant van de vulva eventueel schoonmaken met een licht ontsmettend middel. Een dettoloplossing (veel water, paar druppels dettol) bijvoorbeeld. Het gaat meestal spontaan over na de eerste loopsheid. Die is te verwachten zo tussen de 6 en 11 maanden oud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:59

Swiffer, ik heb geen dettol in huis, wel zwitzal doekjes, kan dat ook?
Ze heeft overigens niet meer 'gelekt' sinds vanmorgen toen ik het ontdekte.
Het was geen opgedroogde pies, het was echt gelig/groenig en helder.

swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:28

Ehm.. Ik denk dat zwitsaldoekjes de boel eerder gaan irriteren. Een ander ontsmettend middel misschien? Denk aan sterilon opgelost in wat water, of jodium? Een speciale vulva cleaner uit de dierenwinkel is sowieso safe. Ik zou het wel in de gaten houden. Ik geloof dat een typisch symptoom van een zwaardere ontsteking veel dorst is. Let daar een beetje op!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 02:54

xmaddyx schreef:
mijn hond nu net 1 jaar, had in zijn puppy tijd daar ook last van maar dan aan zijn piemel. Er hing echt zo'n druppel aan. Als je hem dan oppakte zat het aan je kleren, niet echt fris.

We waren het een beetje beu en toen zijn we naar de dierenarts geweest, die had ons een of ander spulletje gegeven dat we er in moesten, dat kwam er dan ook weer uit over je hand en dat beet. Tong uitsteken

Nu hij 1 is hebben we er eigenlijk geen last van. We moesten dat spul herhalen ofzo om het te laten stoppen maar dat waren we vergeten maar het is er nu ook al een tijdje niet meer... Dus, ik denk dat het vanzelf stopt... die van jou is natuurlijk een teefje maar alsnog...

Dat is voorhuidontsteking wat veel voorkomt bij niet gecastreerde reuen, vanzelfsprekend kunnen teefjes dat niet krijgen. Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 02:56

swiffer schreef:
Ehm.. Ik denk dat zwitsaldoekjes de boel eerder gaan irriteren. Een ander ontsmettend middel misschien? Denk aan sterilon opgelost in wat water, of jodium? Een speciale vulva cleaner uit de dierenwinkel is sowieso safe. Ik zou het wel in de gaten houden. Ik geloof dat een typisch symptoom van een zwaardere ontsteking veel dorst is. Let daar een beetje op!

Denk niet dat zwitsal zal gaan irriteren aangezien je daar ook de billen van een baby mee afveegt, die zijn wel wat gevoeliger. Maar ontsmetten doet het iig ook niet en dat lijkt me in dit geval toch wel handig. Je hebt toch wel iets van jodium in huis of in de medicijnenkast voor de paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:13

Ik las dat tee tree heel goed zou moeten helpen, kreeg ook een PBtje van een bokker dat het erg onschuldig is.
Daar ik vanmiddag wss toch naar de DA moet met een kat van me (Abces) neem ik Donna wel even mee ze heeft namelijk ook een vies oog

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:33

Hee, als je zuivere tea tree olie op je eigen doos smeert, is dat niet al te prettig hoor. Kijk je wel een beetje uit met de sterkte van e.e.a., je hebt het natuurlijk wel over een heel gevoelig gebiedje! Jodium lijkt me ook nogal agressief, dat smeer je toch niet op een vagina?

Ontsmet het eventueel met een heel mild middeltje ontsmetten, maar niets met alcohol o.i.d.. Vraag anders gewoon telefonisch even aan de DA of je wat op kunt halen waarmee je kunt ontsmetten.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:39

Dit komt volgens mij wel eens vaker voor bij jonge teven, lichte vaginitis ofzo. Ik zou het gewoon schoonmaken mat lauwwarm (evt uitgekookt) water zonder toevoegingen van ontsmettingsmiddelen oid. Succes!

Voor een baarmoederontsteking is ze nog veel te jong! Lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik denk dat je je nog geen zorgen moet maken.