_janet_ schreef:Dat een hond die altijd buiten is een vriendje moet hebben vind ik niet nodig. Een hond is een roedeldier, en jij en het gezin bent zijn roedel. Dus waarom heeft een buiten hond dan wel een vriendje nodig en een binnen hond niet.
Daar zeg je iets wat in mijn oren een beeje tegenstrijdig is;
je zegt dat hij een roedeldier is, dus heeft het een roedel nodig.
Jij (en je gezin) bent zijn roedel, maar je bent altijd binnen; wat heeft hij dan aan die roedel??
Dus; je moet alleen een hond nemen als je voldoende thuis bent, als het een binnenhond betreft.
Een buitenhond heeft alleen zijn roedel om zich heen op het moment dat er iemand buiten is.
Hoeveel uren per dag ben je (de zomer niet meetellend, want dan ben je natuurlijk veel meer buiten) nu helemaal buiten, zodat de hond ook daadwerkelijk een roedel heeft? En ben je dan alleen bezig met je klusjes buiten of krijgt de hond ook daadwerkelijk kwalitatieve aandacht?
Ik vind dus WEL, dat als je een buitenhond hebt je er twee moet hebben.
Die van ons zijn trouwens binnen, maar er is altijd iemand thuis en anders gaan ze vaak mee.
In ons volgende huis mogen ze van mij lekker buiten, en komt er als het aan mij ligt nog een 3e hond bij.
Als je nooit thuis bent en geen tweede hond wilt nemen, of als je een buitenhond wilt en er geen tweede bij wilt nemen, moet je imo gewoon geen hond nemen.