Hond buiten houden zielig ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardje25

Hond buiten houden zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 19:39

Hallo,

Ik heb een 6 jarige engelse cocker,maar van mijn vader mag hij niet binnen,hij loopt eigenlijk altijd los in de tuin en
slaapt buiten in zijn kennel,mat daarin een warm hondehokje. Nu hoor ik veel mensen zeggen dat de hond binnen moet enzo,
maar wij scheren onze hond niet in de winter,alleen in de lente en zomer,en dan aleen op de engelse cocker manier ^^.
Is dit nu zo zielig,de hond is dit al gewoon van puppy-zijnde (toen hij klein was zat hij altijd binnen,maar hij wou altijd liever buiten)
Zijn er nog mensen die hun hond altijd buiten laten ?
En hebben jullie foto's van jullie hok (in links)

groetjes

Amy77

Re: Hond buiten houden zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:28

Ik persoonlijk vind een cocker geen buitenhond...tuurlijk valt dieren van alles aan te leren...maar dat daar gelaten.
Hoe komt het dat je hond wel is binnen opgegroeid, maar niet meer naar binnen mag? Uiteraard geen aanval, maar vind het wat sneu.
Zolang het hokje ook echt een binnen heeft, de regen er niet in kan, uit de wind staat en uit de tocht staat je het wel goed doet voor je hondje..tis tenminste iets.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:30

Als hij het neit koud krijgt lijkt het me niet zielig?
Misschien zou het wel leuk zijn trouwens om er een vriendje bij te nemen voor hem, aangezien hij anders misschien wat eenzaam is, kan me voorstellen dat je een buitenhond niet zoveel aandacht kunt geven alleen wanneer je zelf buiten bent immers?

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:31

Thuis hebben wij een afghaanse windhond en die blijft altijd lekker binnen. Maar bij ons autobedrijf hebben wij 2 mechelse herders en die zijn dag en nacht buiten. Overdag hebben ze een grote ren en 's avonds en 's nachts lopen zij los over het terrein. In hun ren staat een auto waar zij in kunnen schuilen en lekker op de bank en stoelen kunnen liggen.

Het zijn harde honden en ze zijn er aan gewend, dus voor hen vind ik het niet zielig ofzo.

Máár wanneer je hond gewoon aan huis zit, en dan dag en nacht buiten zit, vind ik een ander verhaal. Haal dat beestje lekker binnen, daar is het een gezins/huis hond voor (hoe je het ook wilt noemen)

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:33

ik zelf heb liever me hond binnen heb egt totaal niks met honden buiten houden.
maar als je hond daar droog en warm zit vind ik het wel kunnen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:34

Maar eigelijk waarom neem je dan een hond
Ik las dat hij veel buien wou zijn
Maar doe hem dan niet altijd buien
Maar dat is mijn mening

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:40

dat ligt toch aan de hond?
sommige honden zitten gewoon liever buiten.
onze flatcoated retriever mocht vroeger binnen, maar zodra ze binnen was, stond ze weer aan de deur te piepen omdat ze naar buiten wou.
ik had geen zin in een carrière als portier Clown , dus blijft ze nu gewoon altijd buiten.
we hebben haar wel een labrador als maatje gegeven, die vindt het prima buiten, maar op regen is hij niet zo dol.
onze beagle zit liever binnen, dus die zit enkel buiten als wij niet thuis zijn (anders breekt ze het huis af).

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:44

Ik heb op zich geen problemen met een hond buiten houden, maar dan wel met zijn tweeen (minstens). Een hond is een roedeldier. Als hij niet bij zijn roedel kan zijn (die is binnen) voelt ie zich niet gelukkig.
Mijn honden zijn overdag heel vaak buiten (met z'n drietjes) in een buitenkennel van 55 m2 met een overdekt stuk en een geisoleerd hondenhok. Veel mensen vinden ook dat zielig, maar ben nou eerlijk, er worden (in mijn ogen) veel te veel dieren vermenselijkt. Het zijn en blijven honden, en idd zoals iemand hier boven al zei, ze zijn liever buiten dan binnen (meestal).

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:49

Daarom ... Maar mensen zijn te snel bang dat hunn hondje het koud krijgt!!

Je moet natuurijk geen klein Chinees naakthondje dag en nacht buiten houden, ligt wel aan het ras voor mij Knipoog

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:13

een cocker scheren? Oh-oh, Boos! De vacht is veel mooier en voller als je ze laat plukken bij een trimmer. Verder vind ik persoonlijk een cocker buiten laten geen goed idee. Dit ras is zo mensengek (zouden ze toch moeten zijn), om ze dan permanent naar buiten te verbannen... Klinkt me sterk als een engelse cocker liever de ganse dag en nacht en buiten zit, dan bij zijn mensen te zijn. Heb ik in elk geval nog nooit gehoord.

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 22:35

Maar,hij kan eigenlijk zelf steeds keizen of hij binnen of buiten kan. 's nachts sluit ik hem op in de kennel die aansluit op zijn binnenverblijf (dit is trouwens in onze bijkeuken) En,daar kan hij altijd in. Maar ik bedoel,hij mag niet in onze leefruimte... We hebben de hond overgenomen als jonge puppy van een vriend van mij vader,hij was gestorven. We hebben een zeer groote tuin. Een maatje kan mss wel,we zijn er eigenlijk zeer veel mee bezig ... wandelen,spelen Lachen
een maatje kan evt een oplossing zijn .
Ik zal het voorleggen . Maar welke hond,die niet zo veel onderhoud nodig heeft,en ook aanhankelijk is zou dan het beste zijn ?

Groetjes

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:41

dan zou ik juist voor een niet te aanhankelijke hond kiezen, vermits je hem ook veel buiten zou laten. Niet?

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 22:43

AstraGirlie schreef:
dan zou ik juist voor een niet te aanhankelijke hond kiezen, vermits je hem ook veel buiten zou laten. Niet?

Nja,we zijn er wle veel mee bezig eigenlijk,eentje die mischien gemakkeljik leert ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:46

ach jee,nou toch wel alle boerderijhonden die ik gekend heb sliepen allemaal buiten.

ze zochten wel een plek tussen de koeien of ze haddden hun eigen hok,maar dat was wel buiten.
dan deden we een helke hoop stro en hooi in het hok om het lekker warm te houden en noet je rekenen dat dat helpt zeg Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:27

Een hond kan best buiten, mits hij een warm nachthok heeft. Het ligt er ook aan wat voor hond. Mijn kortharige boxer zou je er geen plezier mee doen, maar voor een langharige hond zal het geen punt zijn. Net als bij paarden moeten ze wel droog en comfortabel warm en uit de tocht kunnen liggen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 11:03

Een hond kan best buiten hoor. Wij wonen op een boerderij en de hond die we nu hebben is de enige hond die tot nu toe binnen is.

Hiervoor hadden we een kruising hollandse herder x bernersennen.Zij was altijd buiten. Soms lag ze s avonds in de bijkeuken, maar nooit in huis. Daar deed je haar ook geen plezier mee.
Mijn ouders hebben ook een dalmatiër gehad, en die was ook altijd buiten.

Ik vind het niet zielig, sommige honden doe je er geen plezier mee.

Dat een hond die altijd buiten is een vriendje moet hebben vind ik niet nodig. Een hond is een roedeldier, en jij en het gezin bent zijn roedel. Dus waarom heeft een buiten hond dan wel een vriendje nodig en een binnen hond niet.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:56

Tja buitenhonden, ik zou dan voor de langharigen gaan: sint bernard, berner senner, groenendaeler (belgische zwarte langharige herder), schotse collie dat soort hondjes. Omdat de nieuwe bij je huidige hondje moet passn zou ik denk naar een asiel gaan in de buurt en gaan matchen. Eigen hondje meenemen en om de buurt honden die je leuk vindt mee op proef het bos in (of zoiets) om te zien of het klikt. Dat is bij een pup altijd nog maar afwachten (vooral als de pup in de pubertijd komt zo rond 1 jaar is het vaak heel spannend..). In elk geval succes!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:58

Ik vind het opzich geen probleem, maar met die vrieskou snachts.... tja, als de hond een goed warm plekje heeft en ook evt. naar binnen mag en kan zie ik zelf het probleem niet zo Lachen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:25

Ik vind het persoonlijk not-done. Neem dan geen hond als je hem/haar niet om je heen wilt hebben.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:30

_janet_ schreef:
Dat een hond die altijd buiten is een vriendje moet hebben vind ik niet nodig. Een hond is een roedeldier, en jij en het gezin bent zijn roedel. Dus waarom heeft een buiten hond dan wel een vriendje nodig en een binnen hond niet.

Daar zeg je iets wat in mijn oren een beeje tegenstrijdig is;
je zegt dat hij een roedeldier is, dus heeft het een roedel nodig.
Jij (en je gezin) bent zijn roedel, maar je bent altijd binnen; wat heeft hij dan aan die roedel??

Dus; je moet alleen een hond nemen als je voldoende thuis bent, als het een binnenhond betreft.
Een buitenhond heeft alleen zijn roedel om zich heen op het moment dat er iemand buiten is.
Hoeveel uren per dag ben je (de zomer niet meetellend, want dan ben je natuurlijk veel meer buiten) nu helemaal buiten, zodat de hond ook daadwerkelijk een roedel heeft? En ben je dan alleen bezig met je klusjes buiten of krijgt de hond ook daadwerkelijk kwalitatieve aandacht?
Ik vind dus WEL, dat als je een buitenhond hebt je er twee moet hebben.
Die van ons zijn trouwens binnen, maar er is altijd iemand thuis en anders gaan ze vaak mee.
In ons volgende huis mogen ze van mij lekker buiten, en komt er als het aan mij ligt nog een 3e hond bij.

Als je nooit thuis bent en geen tweede hond wilt nemen, of als je een buitenhond wilt en er geen tweede bij wilt nemen, moet je imo gewoon geen hond nemen.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:32

Als hij gewoon warm kan zitten in een hondenhok vind ik dit helemaal niet zielig! Kan een hond wel hebben zeker als hij t gewend is van pups af aan.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:34

Ik vind het persoonlijk ook maar wazig want waarom hebben jullie een hond genomen?
Hij loopt buiten wel los en heeft een goed beschut hok?
Geeft hij aan naar binnen te willen of gaat hij ook zijn hok in?
Een cocker is naar mijn idee ook niet echt een buitenhond maargoed als hij het gewend is.. maar dan vind ik 1 hond alleen buiten ook weer sneu.
Waarom mag hij van je vader niet binnen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:41

Een vriend van mij heeft een oud duitse herder gehad. Dat was een binnenhond, politiegetrained ook nog. Op een gegeven moment kreeg die vriend een hernia en kon niet meer met de hond naar buiten. Hij heeft hem toen weggegeven aan mensen die hier ook in de buurt wonen. Deze mensen hebben een mega grote tuin. Toen de hond daar kwam, heeft hij welgeteld een week binnen gewoond, totdat hij niet meer naar binnen wilde. Sindsdien is hij altijd buiten en slaapt in de caravan. Hond vind het fijn en heeft er zelf voor gekozen. Prima in mijn ogen Lachen

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 13:43

Zijn binnenhok is de bijkeuken,daar is een luik. Hij gaat daar dan liggen,daar is het lekker warm,en daar zit ik ook regelmatig. Maar verder in het huis mag hij niet,mijn vader heeft er iets tegen een hond egt binnen. We hebben hem 'overgenomen van een vriend van mijn vader,die overleden was,toe nwas hij nog pup. Naast ons lopen er wel ook meestal enkele honden,en we zijn in de winter eig ook nog redelijk veel buiten... hij loopt los in de grote tuin. en 's nachts zit hij in zijn kennel die aangrensd op de bijkeuken. We gaan er ook enkele keren mee wandelen per dag,spelen.

Maar,ou het beter voor hem zijn moest ik hem 's avonds bij ons binnen nemen,en hem leren voor in zijn mand te blijven liggen naast je,en dan ik hem vertroetelen en dan 'snachts in de bijkeuken ?

Groetjes

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:46

Ik vind sommige voorgaande reacties nogal vreemd. Als je hond buiten loopt, bewijst dat ook meteen dat hij nooit aandacht krijgt omdat jijzelf altijd binnen bent? Onze Dalmatiër teefje loopt 24/7 buiten. Binnen vind ze niks, behalve de aandacht dan (maar die krijgt ze als ze buiten loopt natuurlijk ook). 's Nachts kan ze in de stal liggen waar ze wil, in haar mand, hooi, kuil, stro, haar eigen keus. Maar aandacht komt ze beslist niet te kort. Ik vind ook niet dat als je hond buiten loopt, je er meteen een maatje bij moet nemen. Onze hond wordt vaak wat vijandig als er een andere hond op visite komt. Ik vind dus dat jou hondje best buiten kan blijven hoor. Zou niet weten waarom een hond niet lekker buiten kan lopen, als hij/zij zelf al aan geeft dat hij/zij het graag wil.