Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 15:51

Mijn vriend en ik willen heel graag gaan samenwonen.
Hij heeft een grote maar lieve hond die redelijk goed luisterd in de omgang.
Helaas is de hond ook een beetje lomp doordat hij zo groot is.
Ziet hij een kat dan wil hij het liefste spelen, hij springt dan alle kanten op Lachen

Ik heb 3 katten, een broertje en zusje van 2 jaar.
En ééntje van 1 jaar die als kitten verwaarloosd en mishandeld is.
Samen zijn ze echt een gezinnetje, ze liggen altijd samen, likken elkaar, spelen met elkaar.
Kortom ze zijn gewoon gehecht aan elkaar.

Nou komt het probleem..
De hond kan niet met mijn katten, hij is gewoon te groot, te wild, te druk dat gaat echt niet goed komen.
Hij heeft mijn kat wel is gezien en wilde er toen bovenop springen om te spelen.
Het is ook geen hond die je wel even bij de kat weg trekt.
Hij is vreselijk sterk en je moet dus echt kracht in je donder hebben om hem vast te kunnen houden ( dat word voor mij dus al een probleem Knipoog )
De hond samen met de katten in een nieuw huis is dus echt geen optie.

Mijn vriend is gek op zijn hond, en wil hem dus niet weg doen.
Ik ben gek op mijn katten en hou ze het liefst bij me.

Wat nu?!
Het komt er eigenlijk op neer dat we nooit samen kunnen wonen totdat of de hond doodgaat of alledrie mijn katten er straks over 10 jaar niet meer zijn.
De hond is jong dus ook dat gaat hopelijk wel ff duren.
Plus dat ik zelf de hond ook wel heel leuk en lief vind.
Iemand anders stelde voor de hond in de woonkamer en dan maak je voor de katten een kattenkamer.
Maar ik vindt dat mijn katten gewoon recht hebben op ruimte en gezelschap...straks ontsnapt er één en dan vind ik m dood in de gang ofzo..

Nou zit ik heel erg te twijfelen wat ik moet doen..
Luca en Terra zijn broer en zus en zijn gewoon normaal bij mij opgegroeid.. als ik Luca bij een vriendin op de boederij zou achterlaten zou hij mij waarschijnlijk niet eens missen.
Luca vindt alles en iedereen hardstikke leuk, Terra is weer heel erg gericht op haar broer en als Luca iemand aardig vindt, vindt Terra het ook gezellig.
Terra en Luca zouden voor een evt. nieuw baasje niet zo'n probleem zijn omdat ze simpelweg overal wel gelukkig zijn.
Tyler word dan een heel ander probleem.
Tyler is verwaarloosd en mishandeld, ik heb er maanden over gedaan om hem opnieuw op te voeden en hem te laten inzien dat mensen en andere dieren ook leuk zijn.
Er zit een heel verhaal achter Tyler en hij is dan ook super op mij gericht, hij jankt al bij de deur als hij mij hoort thuis komen.
En hij is superknuffelig en ligt het liefst de hele dag bij me op schoot.
Zelf ben ik ook erg aan Tyler gehecht, nog erger dan aan Terra en Luca..

Ik voel me zo schuldig als ik een besluit moet nemen of ik mijn katten wil houden of dat ik een goed nieuw baasje voor ze zoek.
Het voelt zo banketstaaf om je dieren "weg" te doen terwijl je ze ook eigenlijk liever bij je wil houden.
Is het wel eerlijk om ze weg te doen?
Zou Tyler ook gelukkig kunnen zijn bij een ander baasje?
Zouden mijn katten het erg vinden als ze straks ergens anders bij iemand anders gaan wonen?

Nouja lang verhaal maar ik kom er dus niet uit.
Ik zit misschien te denken om een advertentie hier op bokt te plaatsen gewoon om is te kijken of er uberhaupt iemand is die interesse heeft in 3 katten..
Mochten ze weg gaan dan wil ik ze het liefste bij elkaar houden en zoek ik uiteraard een goed baasje maarja..
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Bedankt voor het lezen!

Evelijn

Re: Tips gevraagd Hond en katten gaan niet samen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:58

Tja.. of de hond beter opvoeden.... als hij echt onder appel staat hoeft hij helemaal niet boven op katten te springen en hoef je hem zeker niet ergens weg te sleuren.

Voor de katten een ander baasje vinden is natuurlijk een optie. Alle drie naar de zelfde plek... dan ontdooit Tyler vast snel genoeg. Als het beetje kattenmensen zijn en ze zijn geduldig kan Tyler ook gelukkig zijn bij een ander baasje. Maar ja... ik geloof er niet zo in dat dieren maar bij één baasje gelukkig kunnen zijn.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 16:01

Tja de hond beter opvoeden Haha! Als het in een hond zit dat ie ruig speelt ook met katten ja hoe leer je dat af..
Ik vindt het ook gewoon een risico, straks gaat het wel een keer mis.
Geeft de katten ook weer stress..
Ik geloof er ook niet in dat katten maar bij één baas gelukkig zijn.
Ik denk dat mijn katten best gelukkig kunnen zijn bij iemand anders..maarja ik ben niet iemand die haar beesten snel weg doet en ik vindt het gewoon zo banketstaaf..
Ik voel me gewoon schuldig alleen al dat ik er aan denk om ze weg te doen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:08

hond riem om in huis en als er wat gebeurd kan je zo corrigeren.
belonen met een koekje en als je de keer er na koekje zegt dan is het al klaar.

zeker in het begin, houd maar gewoon de riem om bij de hond, dit kan best.

als jullie weg gaan katten en hond niet samen in 1 ruimte laten!!
dus ook niet als je gaat eten koken in de keuken, hond meenemen zodat de katten vrij heen en weer kunnen lopen.

geef het een beetje tijd, dieren moeten vaak even aan elkaar wennen,maar een "eigen" hond vinden hel veel katten best heel fijn hoor. Haha!

ik had 4 poezen en mijn ex een hond en wij dachten ook dat word drama!! ,maar dat ging uiteindelijk zo goed dat ze bij elkaar in de mand sliepen

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:12

De hond hoort te weten dat katten geen speeltjes zijn en dat hij binnenshuis niet mag spelen. Met één keer 'Nee' moet het duidelijk zijn als hij uberhaupt maar even kijkt naar de kat. Tips van ellepel zijn bijvoorbeeld ook prima. Ik zou trouwens er wel voor zorgen dat jij ook op cursus gaat met de hond... dan leert hij ook goed naar jou luisteren.
Soms zie je van die honden die gericht zijn op één van de partners en dat is gewoon niet handig. Zeker niet als het een sterke drukke hond is.

Ach .. en jij bent de enige die hoeft te leven met het schuldgevoel.. daar valt vast overheen te komen. Als poezels ergens anders lekker warm in een mandje liggen, maakt het hun vaak niet uit wie er brokjes in hun bakje doet. Dus mocht je de stap niet durven te zetten veel succes met zoeken naar nieuw baasje. (en nee ik heb geen plek.. al 2 poezels.. en een geheime aanloper)

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 16:17

bedankt voor de reacties Lachen
Ik durf het gewoon niet aan met de hond, de hond is ook zeker meer gericht op mijn vriend dan op mij.
Ik zou er best tijd in willen steken maar ik vindt het voor de katten teveel stress en ja ik durf het gewoon niet aan..
Misschien dat ik toch maar een advertentie moet zetten eerst om te kijken of er interesse is..
Kan ook nog is zo zijn dat ik niemand vindt die 3 katten mee wil nemen want 3 is toch alweer een aantal, de meeste mensen willen er 1 of 2..
Mocht er interesse zijn kan ik altijd kijken of het goed voelt om ze weg te doen of niet..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 16:24

hey maar volgens mij baseer jij je angst nu op die een keer dat de hond mee was en bovenop de kat sprong??
moet je niet doen joh...kijk dat was nieuw en hond en poes..tjaaa....dat is vaak even aftasten.

zou het toch gewoon proberen hoor, kunnen ze poezen daar ook naar buiten als ze eenmaal gewent zijn?
dan kun je het ook oplossen door snachts het spul te scheiden, overdag de katten zoveel mogelijk buiten en savonds de hond in de mand of op en kleedje en de katten gezellig bij jullie.
dan verdeel je het en krijgt elk dier zijn aandacht.

wat ook goed werkt voor sterke honden is een halti, die laat je om en als je dan corrigeerd dan luisteren ze echt wel.
ik zou niet zomaar de katten wegdoen voor je het hebt geprobeerd.

meestal valt het namelijk best wel mee

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:49

Ik zat in dezelfde situatie toen mijn hond kwam.
Kon ook niet met katten (...volgens vorige baasjes...) en mijn katten waren ook een twee-eenheid die nog nooit een hond hadden gezien.
Nu anderhalf jaar later liggen ze tegen elkaar aan op de bank te slapen!

Gewoon een kwestie van de hond goed opvoeden,hoe minder vaak hij jouw katten ziet, hoe leuker hij ze vindt.
De fun wordt vanzelf minder.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:29

hond opvoeden als eerste, het zou een optie kunnen zijn als je een hekje in je huis maakt zodat de hond niet alle vrijheid heeft maar de katten wel en ook weg kunnen springen voor hem.
Als je in een huis gaat wonen met een trap zou je dat onderaan de trap kunnen doen, traplopen is toch niet goed voor grote honden en dan hebben de katten de rest van het huis.

Ik zou persoonlijk de hond wegdoen want mn katten gaan voor niemand weg zelfs niet voor vriendje. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:28

Zou ook voor de opvoeding gaan van de hond, katten wegdoen, echt niet!
Stel dat het samenwonen wegens totaal andere oorzaken niet lukt, dan heb je je katten weggedaan, en katten zijn niet zomaar even een paar schoenen die je in een doosje op zolder zet als ze even in de weg staan.....
Succes ik hoop dat het gaat lukken om de hond op te voeden, anders mss een cursus?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:39

mijn kat heeft er een halfjaar over gedaan om aan de nieuwe pup te wennen, maar blijft nu met haar oren naar achteren en haar oogjes half dicht zitten terwijl het 'monster' haar aflikt en aarzelt ook niet om de hond om zijn kop te grijpen en in een oor te bijten als het haar niet meer bevalt Vork
ik denk dat als de hond het goedaardige type is wat lomp is maar geen kwaad in de zin heeft dat het wel goed kan komen, de katten leren ook vanzelf voeten maken als de hond te lomp is Lachen

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:43

ellepel schreef:
hond riem om in huis en als er wat gebeurd kan je zo corrigeren.
belonen met een koekje en als je de keer er na koekje zegt dan is het al klaar.

zeker in het begin, houd maar gewoon de riem om bij de hond, dit kan best.

als jullie weg gaan katten en hond niet samen in 1 ruimte laten!!
dus ook niet als je gaat eten koken in de keuken, hond meenemen zodat de katten vrij heen en weer kunnen lopen.

geef het een beetje tijd, dieren moeten vaak even aan elkaar wennen,maar een "eigen" hond vinden hel veel katten best heel fijn hoor. Haha!

ik had 4 poezen en mijn ex een hond en wij dachten ook dat word drama!! ,maar dat ging uiteindelijk zo goed dat ze bij elkaar in de mand sliepen

Zo doen wij het ook en dat gaat best. Wij hebben sinds kort ook een nieuwe hond, een mechelse herder van 3 jaar en die vind onze 2 poezen erg lekkere hapjes.
Maar we hebben haar een paar keer aan de riem in huis gehad met de poezen erbij en haar flink gecorrigeerd als ze erop af wou en nu gaat het wel goed. Ik laat ze niet alleen samen in 1 ruimte als ik er niet bij ben. Maar als we erbij zijn dan moet de hond gewoon van de poezen afblijven.
'snachts en als we weggaan is de hond in de bijkeuken in haar mand. Dan kan ze niet bij de poezen komen. En dat gaat prima zo.
Ik zou de poezen niet hierom weg doen. Het kost even wat tijd en energie maar het kan best hoor. Dieren zijn erg flexibel en wennen sneller aan een nieuwe situatie dan je denkt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:52

Geef ze een kans!

Niet te voorzichtig, laat de hond er maar achter komen dat kat aan zelfverdediging kan doen.
(mits het geen katten killer is uiteraard)

Mijn hond heeft ook snelcursus gehad. Ik had hem 3 wkn, en toen ging ik op vakantie.
(wist niet dat ik hond ging krijgen, werd gedumpt) Dus hond logeren bij mijn vakantiemedeganger zijn ouders.
Die hadden slimme kat! Die heeft de 1e de beste keer mijn hond van 28 kilo afgedroogd, waarbij deze
leerde respect te hebben, voor kleine blazende en miauwende aardbewoners.

Moet wel zeggen dat mijn hond is opgevoed, kon hem als er kat langsrende toen ook al gewoon terug roepen.
(wou er graag achteraan en mee spelen)

De arme ziel is vervolgens bij herhaling meegesleept naar vrienden van me met 15 katten.
Alwaar hij toen hij iets te brutaal zijn dikke neus in een achtereind stak, een haal kreeg.
Terwijl hij ook ontdekte dat sommige katten te likken waren. (het is maar wat je leuk vind)

Ondertussen heb ik zelf een kat, een platgereden exemplaar dat van de straat geschraapt is.
De 1e paar maanden kat in de bench gehad als hond alleen thuis was, en 's nachts.
(aangezien ik ook niet op katten pate, of uitgekrabde hondeogen zat te wachten)
Kan niet zeggen dat ze vrienden zijn, maar ze kunnen rustig naast elkaar liggen.
Hond likt af en toe kat, kat geeft kopjes aan hond. Kat mept af en toe hond, kat jat brokken van hond.

Mijn honden oppas heeft 2 kat. 1 is poes lief, die likt 'ie, de ander is een echte killer, daar loopt 'ie met
een boog omheen.

Dus de hond op katten cursus sturen kan wijs zijn.
Heb je geen kennis met goede hond proof kat? Die niet bang is, en niet weg rent?
Uiteraard moet hond wel goed onder appel staan, en geen kat willen slopen.
Als hij dan het fenomeen kat heeft leren kennen, dan zijn jouw katten al minder spannend.
Bovendien moeten ze toch samen een weg vinden, dus wij mensen moeten ons er ook weer niet
teveel mee bemoeien. (toch allemaal best lastig)
En niet verwachten dat het pleit in 1 dag beslecht is, kan even duren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:57

Ik heb hier ook twee katten die al rond de 15 zitten en nog nooit een hond gezien hadden in huis.
Sinds vorrige week een hond erbij van 17 weken was even kermis maar nu tolereren ze elkaar
kat geeft wel aan wat haar grenzen zijn. Komt wel goed, of de hond moet katten opvreten
maar dan ging hij bij mij toch echt op cursus.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 01:05

Ik zou de moed ook nog niet opgeven hoor, honden en katten wennen in de meeste gevallen prima aan elkaar. Lachen

Ik had eerst twee katten, broer en zus. Toen kreeg ik er een hond bij en daar waren de katten niet zo over te spreken. De hond was nogal enthousiast waardoor de katten zich twee weken niet hebben laten zien. Ik begon het ook al somber in te zien maar toen vond één van de katten het mooi geweest. De hond kreeg een pets op haar neus dus toen waren de verhoudingen snel duidelijk. Clown Binnen een dag liet de andere kat zich ook zien en een paar weken later lagen ze gezellig met z'n allen op de bank. Daarna heb ik er nog een andere hond bij gekregen die niet zo dol is op katten. Als ze hem storen 'grommelt' hij (grommen kun je het niet noemen) maar in een onbewaakt ogenblik geven ze hem nog wel eens kopjes en als hij erg moe is liggen ze ook wel eens tegen hem aan zonder dat hij het merkt. *LOL* Later heb ik er nog een kitten bij gekregen en die was ook binnen de kortste keren geïntegreerd. Knipoog

Misschien kun je de katten in een grote bench doen zodat ze aan elkaar kunnen snuffelen maar de hond er niet meteen bovenop kan springen? Na een tijdje lijkt me dat voor de hond niet interessant meer en dan gaat hij wel iets anders doen. Dit misschien een paar keer doen en dan inderdaad de katten los en de hond even aangelijnd in de kamer houden? Het is maar een ideetje hoor. Lachen Zelf zou ik eerlijk gezegd niet zo moeilijk doen en ze gewoon bij elkaar laten, tenzij je echt vreest voor het leven van de katten natuurlijk. Knipoog

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:07

Tja bij ons is het tussen hond en kat nooit echt goedgekomen in de zin dat ze lief met elkaar omgingen maar wel goed gekomen in de zin dat de hond heel vlug veel respect had voor kattennagels... Die zorgde dus wel dat hij uit de buurt bleef van de kat.. We hebben bij de eerste ontmoeting zowel hond als kat los gelaten in de huiskamer waarbij er voor de kat ontsnappingsmogelijkheden waren. Toen bleek al heel vlug dat kat mepte en hond keurig op afstand bleef.. Ik vindt wel 1 heel belangrijk puntje dat hondlief goed is opgevoed en ook goed naar jou luisterd. ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring je hebt met honden maar als dat heel weinig is geld eigenlijk hetzelfde als bij paarden: neem les! Hondencursus dus. Anders wordt het erg ingewikkeld. Succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:12

Toen ik mijn hond in huis nam, had ik al 2 katten.
Die hebben de eerste 2 weken boven geleefd en daarna kwamen ze steeds vaker beneden.
In het begin slopen ze echt, ik wist niet dat katten zo laag over de grond konden....
Na 2 maanden was het helemaal goed en sliepen de katten weer beneden op de bank, en wist de hond dat katten ook nagels hebben. Na 4 maanden sliepen de hond en katten samen.

Mijn katten zijn nu ook niet meer bang voor andere honden en hebben geleerd voor zichzelf op te komen. Als ik een andere hond in huis heb laten ze gelijk merken dat met hun niet te spotten valt. Ook gaat onze hond niet meer achter katten aan en heeft respect gekregen voor ze.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 21:52

Iedereen nog bedankt voor de reacties!
Ik zit nog steeds heel erg te twijfelen.
De hond laten wennen aan de katten... ik durf m'n hand er niet voor in t vuur te steken dat dat goed gaat.
Het is een Amerikaanse bulldog x bordeaux dog van 45 kilo hij is pas 3 en springt rent en vliegt letterlijk alle kanten op, op de bank, af de bank, links rechts en hij is vreselijk speels.
Als hij dan alleen wil spelen met m'n katten vrees ik dat hij alleen al uit lompigheid er eentje plet.
Waarschijnlijk als hij mijn katten weer ziet springt hij op ze af met de bedoeling om te spelen maar een kat van 4 kilo tegen een hond van 45 kilo die net zo groot is als een kleine shetlander...
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Ga denk ik wel een advertentie zetten om te kijken of er interesse is.
Dan kijk ik wel wat voor mensen erop af komen en of ik ze dan ook echt weg kan doen..
Ik heb er een rotgevoel over als ik er alleen al aan denk om ze weg te doen..
Ik ben wel iemand die absoluut zorgt voor een goed huis, geen asiel of dumpen ergens ook niet de eerste beste persoon krijgt ze mee.
Maar dan nog.. het is niks voor mij om m'n beestjes weg te doen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:01

ik denk echt dat jij je drukker maakt dan nodig is.

doe hem de riem om in het begin,dan kun je hem toch corrigeren?
kan hij meteen leren dat een bank er niet is om overheen te rennen Knipoog

riem om, deur open ,katten los.
hond netjes naast je laten zitten en als hij poging doet om omhoog naar de kat dan laat je hem zitten.
stem gebruiken, nee foei, poes is lief,daar mag je niet achteraan, zit goed zo braaaf!!

luisterd hij eigenlijk wel naar jullie?
krijg een heel klein beetje het idee dat dat niet zo is namelijk.

45 kilo is best te hanteren hoor,koop anders een halti,dat zijn helemaal ideale dingen.

op onze stalling loopt ook een kruising bordeaux dog en sinds kort hebben we 2 jonge poezen op stal.
die moesten al een paar keer flink hard wegrennen haha.
maar gelukkig luisterd de hond heel goed en als iedereen roept ehhh nee mag niet!!
dan weet de hond precies hoe laat het is en gaat ze kwispelend zitten Haha!

ohw enne...verkijk je niet op de kracht van 3 katten hoor Vork
menig hond ging voor die van mij aan de wandel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:38

Jordy schreef:
hij is pas 3 en springt rent en vliegt letterlijk alle kanten op, op de bank, af de bank, links rechts en hij is vreselijk speels.

Waarom ga je niet in op ons advies om met die hond op een cursus te gaan als ik dit zo lees is dat hard nodig.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:07

Chiqa schreef:
Jordy schreef:
hij is pas 3 en springt rent en vliegt letterlijk alle kanten op, op de bank, af de bank, links rechts en hij is vreselijk speels.

Waarom ga je niet in op ons advies om met die hond op een cursus te gaan als ik dit zo lees is dat hard nodig.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Vind het een beetje sneu dat de katten meteen moeten wijken voor een (niet luisterende?) hond, terwijl je het niet eens hebt geprobeerd. Scheve mond Voor hetzelfde geld sluiten de katten een compromis met elkaar, en laten ze hem snel zien met wij hij te maken heeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:10

Mijn hond was precies eender Jordy. Enorm speels, kan ook alle kanten opvliegen en dacht dat de poesjes speeltjes waren....
Paar keer flink corrigeren en hond had door dat de poesjes bij het baasje horen en zeker niet om mee te spelen zijn en de lol was er vanaf. Hond en poes slapen nu naast elkaar en in een enkele dolle bui rennen ze zelfs samen door het huis (andere poes had zich daar trouwens wel goed afzijdig van Haha!)

Ik zou mijn katten ook zeker niet laten wijken voor een baldadige hond. Hond moet het maar leren!!

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 12:22

Mijn hond had dit ook, alleen niet zo heel erg.

Nou heb ik gelukkig een kat die uit haalt. Op moment dat de hond te dicht bij komt krijgt hij een tik. Nu een jaar verder gaat het heel goed. Ze tolereren elkaar en de hond loopt en rent niet meer achter de katten aan.

Ik zorg wel dat als ik zie dat de hond er graag naar toe wil, dat ik haar het commando geef dat ze de katten met rust moet laten.

Onze katten waren helemaal geen honden gewend, toen we de eerste kregen ging het na 6 jaar eindelijk goed omdat zij ze met rust liet. Dit hondje is wat makkelijker en de katten wat sneller met van zich af slaan.

Doordat de hond van je vriend maar een paar keer bij de katten komt, is hij extra enthousiast. Als het een normale situatie word, zal hij minder druk worden, als het goed is.

Verder kan je bijvoorbeeld een plantenspuit bij de hand houden en als de hond te dicht bij de kat komt er mee op de hond spuiten. Hierdoor heeft hij niet door dat het water straaltje van jou komt en denk hij dat de kat het doet. Als je hond, net zo als die van mij, niet bang is voor water, kan je ook een metalen bakje vullen met spijkers en die dicht tapen. Als je die vlak bij hem op de grond gooit schrikt hij en zal hij ook de link niet naar jou leggen. het nadeel is dat de katten hier ook van schrikken.

Je kan ook nog de hond in eerste instantie in huis aan de lijn houden, waardoor zijn bereik beperkt is. Verder is het commando laat dat, of klaar erg handig. Kijk toch of je vriend hier wat strenger in kan zijn. Nee = nee.

Heel veel succes.

In het aller ergste geval koop je/of je vriend een teletak. Deze bevestig je aan de halsband en jij hebt een knopje in je hand. Als je op het knopje drukt krijgt de hond een stroom stootje. Niet de meest ideale manier, maar wel een goed laatste red middel.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 13:23

Ik schrik echt van de adviezen die hier gegeven worden...

Een teletak?! hallo?! Als je dat ook maar niet alles behalve perfect toepast kun je er een hele bange hond van krijgen die eerder gaat happen dan doet wat je zegt. Het is geen mechelaar het is wel een BD x AB
Doggen zijn toch honden die anders opgevoed moeten worden hoor...

Flink corrigeren met een Halti?! enig idee hoeveel schade je daarmee toe kan brengen in zijn nek?!

Daarnaast als de baasjes geen vertrouwen hebben in de hond dat het goed komt kan het bij een ander wel goed komen maar bij de Jordy en haar vriend niet.
Je hond moet merken dat je vertrouwen hebt heb je dat niet dan gaat hij daar ook niet naar luisteren.
Ik zou op dat moment ook kiezen voor het herplaatsen van of de katten of de hond.
De katten zijn in dit geval het zwakste en zullen dus het onderspit delven mocht het wel fout gaan.
Als Jordy dan vervolgens hier een bericht post dat het slecht afgelopen is met een van de katten dan roept iedereen weer dat je het nooit had moeten proberen...
Je moet zelf doen wat goed voelt. Als je zelf het vertrouwen niet hebt zou ik "de kat niet op het spek binden" en kijken of je een goed baasje kan vinden voor je drie vrienden...

Wat eventueel nog wel zou kunnen als je toch niet wil dat je katten weg gaan is samen met een GOEDE gedragstherapeut aan de slag gaan met de hond. Maar dan moet je er wel vertrouwen in willen hebben en er nog een aantal euro's in willen stoppen. Met misschien de uitkomst dat het alsnog niet gaat lukken want dat kan ik vanaf hier niet beoordelen...

Ik heb het in ieder geval opgegeven om Magic (mijn amstaff) te wennen aan katten dus ik houd haar nu gewoon weg van de katten als we bij mijn ouders op bezoek gaan of ze gaat aangelijnd met muilkorf de kamer in...

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 16:14

Bedankt voor de reacties..
De hond is een paar keer nog in huis geweest samen met de katten.
De hond aan de riem en de katten los.
Ik zie gewoon dat het niet werkt.
Je kunt wel blijven corrigeren maar het zit gewoon in zijn karakter dat hij katten TE leuk vindt, hij is lomp, speels en springt het liefste bovenop de kat.
Het is ook een vreselijk sterk beest waardoor ik ook zie dat het niet gaat werken.
Dan kan ik wel met de hond op cursus maar als het eenmaal in de hond zit dat hij katten TE leuk vindt dan krijg je dat er niet meer uit.
De katten gaan heus niet zomaar weg en het is niet iets van gisteren dat ik ze zomaar even op internet dump.
Ik heb m'n advies hier gevraagd om te kijken wat ik nog kon doen om te kijken of het wel zou gaan lukken de hond samen met de kat.
Tuurlijk lees ik alle adviesen en denk ik daar over na.
Maar soms moet je keuzes maken in het leven, vindt ik helemaal niet leuk dat ik moet kiezen of ik mijn beestjes weg moet doen.
Als ik nu kies om ze weg te doen krijg ik mensen over mij heen die het daar niet mee eens zijn.
Probeer ik het en zijn ze morgen doodgebeukt door de hond dan ben ik ook een slecht mens.

Er staat een advertentie op bokt en op marktplaats, er staat ook duidelijk in de advertentie dat ik wil kijken of er eventueel interesse is.
Ze gaan niet zomaar weg en ik ben er zeker nog niet uit of ik ze wel weg kan doen.
Die 3 beestjes zijn zeer belangrijk voor mij en ik vindt het dan ook jammer dat mensen altijd denken dat ze het beter weten.
Ik vraag advies en probeer hier over na te denken wat het beste is.
Nu ben ik een slecht persoon omdat ik mijn katten weg doe.
Hoeveel mensen doen hun katten wel niet weg? dumpen ze in het asiel?
Lekker makkelijk toch?
Ik zoek een goed baasje voor ze, ga ze ook brengen naar hun nieuwe huisje zodat je ook kunt zien waar ze terecht komen.
Eerst maar is zien of er mensen zijn die ze willen hebben.
En als ik ze zou willen houden word het dus een kattenkamer waar ze mogen leven, met de deur op slot zodat de hond de deur niet open kan maken..
Lekker leven hebben die beesten dan..
Waarom dan geen nieuw baasje zoeken, die ook blij met ze is,waar ze het ook goed hebben, waar ze wel veilig en vertrouwd lekker door de woonkamer en de kamers kunnen huppelen zonder bang te hoeven zijn dat de hond elk moment de hoek om kan vliegen.
Toch iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ga mijn gevoel achterna en doe wat goed is voor mij en voor mijn dieren Lachen