Hij heeft een grote maar lieve hond die redelijk goed luisterd in de omgang.
Helaas is de hond ook een beetje lomp doordat hij zo groot is.
Ziet hij een kat dan wil hij het liefste spelen, hij springt dan alle kanten op

Ik heb 3 katten, een broertje en zusje van 2 jaar.
En ééntje van 1 jaar die als kitten verwaarloosd en mishandeld is.
Samen zijn ze echt een gezinnetje, ze liggen altijd samen, likken elkaar, spelen met elkaar.
Kortom ze zijn gewoon gehecht aan elkaar.
Nou komt het probleem..
De hond kan niet met mijn katten, hij is gewoon te groot, te wild, te druk dat gaat echt niet goed komen.
Hij heeft mijn kat wel is gezien en wilde er toen bovenop springen om te spelen.
Het is ook geen hond die je wel even bij de kat weg trekt.
Hij is vreselijk sterk en je moet dus echt kracht in je donder hebben om hem vast te kunnen houden ( dat word voor mij dus al een probleem

De hond samen met de katten in een nieuw huis is dus echt geen optie.
Mijn vriend is gek op zijn hond, en wil hem dus niet weg doen.
Ik ben gek op mijn katten en hou ze het liefst bij me.
Wat nu?!
Het komt er eigenlijk op neer dat we nooit samen kunnen wonen totdat of de hond doodgaat of alledrie mijn katten er straks over 10 jaar niet meer zijn.
De hond is jong dus ook dat gaat hopelijk wel ff duren.
Plus dat ik zelf de hond ook wel heel leuk en lief vind.
Iemand anders stelde voor de hond in de woonkamer en dan maak je voor de katten een kattenkamer.
Maar ik vindt dat mijn katten gewoon recht hebben op ruimte en gezelschap...straks ontsnapt er één en dan vind ik m dood in de gang ofzo..
Nou zit ik heel erg te twijfelen wat ik moet doen..
Luca en Terra zijn broer en zus en zijn gewoon normaal bij mij opgegroeid.. als ik Luca bij een vriendin op de boederij zou achterlaten zou hij mij waarschijnlijk niet eens missen.
Luca vindt alles en iedereen hardstikke leuk, Terra is weer heel erg gericht op haar broer en als Luca iemand aardig vindt, vindt Terra het ook gezellig.
Terra en Luca zouden voor een evt. nieuw baasje niet zo'n probleem zijn omdat ze simpelweg overal wel gelukkig zijn.
Tyler word dan een heel ander probleem.
Tyler is verwaarloosd en mishandeld, ik heb er maanden over gedaan om hem opnieuw op te voeden en hem te laten inzien dat mensen en andere dieren ook leuk zijn.
Er zit een heel verhaal achter Tyler en hij is dan ook super op mij gericht, hij jankt al bij de deur als hij mij hoort thuis komen.
En hij is superknuffelig en ligt het liefst de hele dag bij me op schoot.
Zelf ben ik ook erg aan Tyler gehecht, nog erger dan aan Terra en Luca..
Ik voel me zo schuldig als ik een besluit moet nemen of ik mijn katten wil houden of dat ik een goed nieuw baasje voor ze zoek.
Het voelt zo banketstaaf om je dieren "weg" te doen terwijl je ze ook eigenlijk liever bij je wil houden.
Is het wel eerlijk om ze weg te doen?
Zou Tyler ook gelukkig kunnen zijn bij een ander baasje?
Zouden mijn katten het erg vinden als ze straks ergens anders bij iemand anders gaan wonen?
Nouja lang verhaal maar ik kom er dus niet uit.
Ik zit misschien te denken om een advertentie hier op bokt te plaatsen gewoon om is te kijken of er uberhaupt iemand is die interesse heeft in 3 katten..
Mochten ze weg gaan dan wil ik ze het liefste bij elkaar houden en zoek ik uiteraard een goed baasje maarja..
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Bedankt voor het lezen!