Ze geeft de voorkeur aan hondenpoep en kattenpoep (bbbrrr) maar ook alle andere soorten poep (paarden, eenden, zwanen) gaan er best in
Ik ben bij de dierenarts geweest en heb toen meteen gevraagd hoe dit kwam en wat ik eraan kon doen. Zij gaf aan dat sommige honden het gewoon lekker vinden en dat er niet echt iets aan te doen is. Het enige wat ze kon verzinnen was een muilkorf omdoen.
Dit vind ik geen optie. Ik bedoel, ik heb een rottweiler dus met een muilkorf suggereert dit al meteen dat mijn hond zou bijten (terwijl het juist zo'n vrolijke, open pup is) en ik vind het ook geen fijn idee dat ze dan zelf ook niks meer kan terugdoen als ze gepakt zou worden door een andere hond. Laat staan dat je nog kan spelen buiten of trainen met snoepjes, iets wat juist zo belangrijk is in de opvoeding van de jonge hond.
Toch is dat poep eten een enorm probleem aan het worden. Met uitlaten loopt ze aan de lijn (want ze luistert nog niet 100%) maar het is dus meer je hond vooruit proberen te krijgen... Zodra ze op het gras of aarde loopt gaat die neus naar beneden en daar blijft ie ook. Ze wil om de 2 meter stil blijven staan en als ze dan poep heeft gevonden zit het binnen een seconde in haar mond. Omdat ik haar wil voor zijn mag ze dus niet stil staan van me, wat niet echt leuk uitlaten is.
Als ik te laat ben dan sta ik erop dat ze het los laat. Nou kent ze het commando "los" erg goed en dit doet ze zonder problemen bij speeltjes, botten, kauwstaafjes, knuffels...alles eigenlijk. Met uitzondering van poep

Als resultaat moet ik het dan dus uit haar mond halen. Want ze kan er natuurlijk niet mee wegkomen dat ze een bevel negeert.
Dan ontstaan er 2 problemen: Ik vind het ongelooflijk vies
en zodra ik het uit haar mond haal wordt ze boos en bijt ze in de lucht
Uiteraard volgt hierop een enorme uitbrander maar haar gedrag veranderd er niet van.
Mijn vraag is eigenlijk of iemand een hond heeft of had die dit ook deed en hoe je dit heb opgelost. Dus niet zozeer het boos worden als ik het uit haar mond haal, maar gewoon afleren dat ze het doet. Zodra ze het probeert trek ik haar weg en corrigeer ik haar met een ferme "NEE". Maar ze gaat onverstoorbaar door met zoeken naar de volgende berg poep...
Volgens de DA is het geen tekort aan bepaalde stoffen dat dit gedrag kan veroorzaken. Ze krijgt ook de creme de la creme qua voer dus dat lijkt me sterk. Maar als er iets is wat zou kunnen helpen dan wil ik het graag proberen.
Wie heeft een idee?
(sorry, beetje loos advies dit
)
Dus brokken en daarnaast hamburgers of van die diepvries stukken vlees van Duck volgens mij met pens, kip, rund, hart, eend etc..