lastig probleempje: kitten in slaapkamer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

lastig probleempje: kitten in slaapkamer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:30

Hoihoi Knipoog

tja... de titel zegt misschien niet veel. Wat ik bedoel is dat we sinds 4 weken een kitten hebben (heb al 2 topics geopend, dus misschien ken je me daar nog van) en dat ie voorheen niet de trap naar onze slaapkamer op mocht. Laat ik wel even uitleggen dat er in ons huis, m.u.v. de gang, de badkamerdeur en de buitendeuren, geen enkele deur te vinden is! We kunnen dus niet zomaar de deur dicht doen. Omdat we niet wilden dat onze trap continu gebarricadeerd is, hebben we de trap opengesteld. Nu kan de kat dus naar boven en lekker in ons bed gaan meuren. Dit wil ie natuurlijk 's avonds ook. Dat willen we niet (is natuurlijk heel erg cosy, maar dramatisch voor je sexleven ROFL ). Afgelopen week hebben we hem heel de tijd terug gestuurd, met water gesproeit maar dat helpt natuurlijk niks omdat ie overdag wel naar boven mag (ik zou het ook niet snappen hoor Vork ). We hebben toevallig een honden bench staan en daar zit ie dus de afgelopen week in omdat ie anders naar boven komt. Maar een kat hoort niet in een bench en dit kan gewoon niet zo doorgaan.

Vannacht heeft ie dan boor het eerst bij ons op bed gelegen. Maar ja, zeg nou zelf.... je wilt toch ook wel eens een keertje met maar 1 man (mn hubbie) in bed liggen Clown Knipoog .....?

Het is dus heel erg lastig omdat er nergens een deur in ons huis zit waarmee de toegang tot de trap gesloten kan worden. Er is wel één manier om ergens een deur in te gaan maken maar dan kan ie niet naar zijn kattenbak en niet naar de tuin. Dus dat ik geen optie. We hebben een open trap (zeg ik dat goed?) dus een deur voor de trap gaat ook niet.

Ohja en het helpt ook niet om hem in een eigen mandje/hangmat naast het bed te leggen want dan komt ie toch weer terug in bed liggen.

Help!!! Wat kunnen we hieraan doen?? Wie heeft het gouden Pling ????

trustHim

Re: lastig probleempje: kitten in slaapkamer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:33

tja ik vrees dat er op zo'n manier heel weinig aan te doen is. Enne wat is het probleem met je seksleven dan?? haha hij kijkt daar niet op of om van en als je veel ruimte nodig hebt verkast hij vanzelf wel hoor Clown Je kan ook geen deur maken voor je slaapkamer?

edit: misschien hier een x vragen [HK] De kattenmesthoop. Fun en info over (je) katten!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:36

Hahahaa grapig om te lezen Huilen van het lachen . Ik heb zelf ook pas een kitten en die slaapt ook bij mij op bed. Ik zou niet wten wat voor jou een oplossing zou zijn om hem buiten de deur te houden snacht. Ik denk dat gewoon negeren het beste is alles went toch Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 21:55

Een hekje voor de deur maken?

Als hij overal vrijblijvend kan gaan en staan waar hij wil is het logisch dat ie ook op je bed gaat.

Is net als het hek naar het weiland openzetten maar je paard dan niet op het gras willen hebben.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:44

Ik denk dat als je stug blijft sproeien als ze bij jullie komt ze vanzelf door heeft dat als er mensen zijn dat zij niet welkom is.
Katten zijn niet zo dom hoor Clown

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:50

Niet dom, maar wel zeer volhardend.
Op een gegeven moment val je toch in slaap en sluipt poes weer gezellig naast je.

Bij mij is het in ieder geval nooit gelukt katten buiten de slaapkamerdeur te houden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:50

Mijn katten mogen op bed, maar niet als ik wil slapen...
Ik schop dan met mijn voeten het dekbed omhoog zodat ze eraf vallen.. maar ze begrepen het wel!!
Ze komen wel even kroelen als ik erin kruip, maar als ik zeg wegwezen, zijn ze ook weg, en gaan ze ergens anders liggen.

Het kan dus wel... maar wel even duidelijk zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:09

Kat buiten gooien 's nachts Haha!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:14

MoonChloe schreef:

beetje cru zeg met dit weer

een kat houdt nu eenmaal van gezelligheid en als jij daar ligt wil hij er gewoon graag bijliggen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:18

Ik heb hier min of meer hetzelfde probleem gehad. Ik heb een open bovenverdieping, en dus geen deur ergens....
Echter, met behulp van een oude beddenbodem, een paar scharnieren en schroeven van de doe-het-zelf-zaak en een haakje met touwtje zit er nu wel degelijk een 'deur' bovenaan de trap.
Met een beetje creativiteit is er vast wel een deur te creeëren op de een of andere manier. Een officiele deur had hier trouwens ook nooit gekund.

Overigens slapen mijn katten in de gang en douche. Daar hebben ze beide hun slaapmandje, dus niks te klagen. Dat zou je dus ook kunnen doen.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 00:07

Hahah nou het lijkt me niets om tijdens een gezellig nachtje ( Schijnheilig ) een kitten starend te zien zitten met wijd opengesperde oogjes Haha! Maar goed, negeren kan ook natuurlijk.

We hebben al bedacht om een hekje te maken maar omdat het trapgat boven naast de trap ook van hekwerk is voorzien (meter hoog) denk ik dat ie straks als ie veel springkracht heeft, toch wel erop kan springen.
Dus dat wordt moeilijk.

Volhardend is ie wel, en wat natuurlijk ook zo is, is dat als je eenmaal slaapt dat ie er dan toch bij komt liggen, ook al staat die planten spuit op het nachtkastje Lachen

Tja, iedere keer je bed uitschoppen kan natuurlijk ook. Dat ie dan in zijn eigen mandje gaat liggen.

Hij heeft nog niet echt een eigen vaste slaapplek. Eerst was dat op de bank. Maar toen weer een keer op zijn krabpaal, onder de trap op een fleecedeken, onder de ezel (schildersezel natuurlijk Knipoog ), op de vensterbank... dus ja.

Tuurlijk is het 'moeilijk' om hem weg te 'schoppen' uit bed omdat het ook wel erg cosy is. Maar ja, consequent blijven he Cool dat is het moeilijkst!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 00:10

gijs schreef:
een kat houdt nu eenmaal van gezelligheid en als jij daar ligt wil hij er gewoon graag bijliggen

Inderdaad Lovers

Haha!

En ik snap het wel hoor dat het voor hem moeilijk is: "overdag mag ik wel boven maar savonds als ze lekker in bedje gaan liggen niet Ziek Scheve mond kan toch niet?!?!? " ik hoor er toch gewoon helemaal bijhij???

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 00:12

trustHim schreef:
tja ik vrees dat er op zo'n manier heel weinig aan te doen is. Enne wat is het probleem met je seksleven dan?? haha hij kijkt daar niet op of om van en als je veel ruimte nodig hebt verkast hij vanzelf wel hoor Clown

Haha nou geen 'probleem' maar meer dat gestaar Haha! Maar goed, dan moet ie maar uit bed! Whoosh!

Edit: The kitten has taken over the Bed! Duivel

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 01:21

ROFL ROFL
Ach voor je het weet is die groot en slaapt hij op zijn eigen kamer Vork

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:15

ik heb voor mijn kittens een heel dik groot kussen op de grond in de slaapkamer liggen, met daar
overheen een super zacht fleece kleed.
Deze vinden ze dus veel interresanter dan ons bed haha.
Ze gaan hier direct op liggen zodra de slaapkamer deur opengaat, of in 1 van de mandjes die er staan.
Tuurlijk komen ze af en toe gluren als je in bed ligt, maar in het algemeen blijven ze op hun eigen plek.

frescoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:28

Mijn regel is altijd geweest: Je mag overdag op het bed, maar niet als ik er in lig. Dan is het bed van mij. Ik heb een tijdje de illusie gehad dat dit werkte maar mooi niet natuurlijk - zo gauw ik slaap gaat hij aan mijn voeten liggen. Knipoog
Maar dat vind ik dan weer niet zo erg. Ik heb er zo nooit last van.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:28

ik heb 4 katten en om ze nou allemaal op bed te hebben
nou nee

dus overdag mogen ze best wel op bed liggen maar 's nachts gaat de deur dicht
ze zitten dan wel tegen de deur te krabben maar komen niet binnen

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:37

Ben bang dat je nu toch wel toe bent aan een deur in de slaapkamer, helaas...
Wij hebben ook een paar van die heerlijke mannetjes en wij hebben nu de deur van de kamer naar de hal/overloop en de deur naar de slaapkamer dicht. En nog horen we ze vaak verschrikkelijk boinken op de deur. En dan wordt vaak gezegd 'gewoon negeren', maar dan houdt het niet op! Gelukkig slaap ik overal doorheen, maar mijn vriend helaas niet...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:40

gijs schreef:
MoonChloe schreef:

beetje cru zeg met dit weer

Nee joh, katten kunnen prima tegen kou.. Mijn kat kan altijd in schuur, waar er een mand met deken ligt. Slaapt ie prima. Hij gaat 's nachts altijd naar buiten anders staat ie om 4 uur 'snachts voor het raam te mauwen dat hij naar buiten wil.. Hij vermaakt zich prima 'snachts buiten, zo komt ie ook aan zijn beweging.. Haha!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:42

Ik snap het probleem niet echt Lachen Mijn katten liggen ook op bed, maar als ik in bed wil, en ze liggen in de weg, dan gaan ze er toch echt van af hoor. Als ik ik in slaap val komen ze weer terug, maar dat maakt me niets uit. Maar hoe moeilijk is het om even een slinger (nee, niet letterlijk opnemen natuurlijk) aan je kat te geven?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:44

Ja, ik denk dat het een poes moeilijk uit te leggen valt dat hij overdags wel boven mag, maar snachts niet..
Dan moet je hem gewoon leren dat hij helemaal niet meer boven mag komen.. Dus speeltjes, voerbakje, kattenbak, mandje etc. naar beneden..
Wij hebben dit ook gehad.. de Moederpoes was op mijn slaapkamer bevallen en we kregen ze met zn 2en niet naar beneden.. Ik heb ze ook niet gedwongen hoor aangezien er een hond beneden woonde Tong uitsteken
Na een week of 4 kwam mama steeds vaker zelf naar benenden.. kitten heel soms.. en na een week of 3 daarna kwam de kitten ineens naar beneden en heeft toen besloten dat ie beneden bleef wonen.. Nooit meer boven geweest Lachen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:47

Haha wat een verhalen. Nou gisteren maar gelijk even de proef op de som genomen... Haha! en het werkt hoor, hij verkast vanzelf (of wij verkassen hem). Moest af en toe wel lachen... zit ineens weer naast je of probeert ie onder de dekens te kruipen Huilen is natuurlijk niet de bedoeling Clown

@dipstaartje: ja dat is makkelijk met zo'n deur, maar daar ligt precies het probleem, die hebben we niet Huilen van het lachen

@elma: ach gossie, nou dat is wel makkelijk! Haha! Maar er ligt hier trouwens ook niks boven hoor van Joey, behalve een radiatorhangmat waar ie nooit inligt Rolleyes geen speeltjes o.i.d. ... nee dan zou het wel heel tegenstrijdig voor hem zijn!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:54

Mijn kat is nu bijna 7 maanden, in het begin kwam hij ook steeds op het bed slapen, maar nu al een aantal maanden niet meer, de bank is veel lekkerder volgens hem.

Meestal komt hij midden in de nacht nog wel bij me liggen, maar alleen als mijn vriend er niet is. Toen hij nog klein was sliep hij tussen onze kussens in, maar dat is opgehouden toen hij groter was. Alleen als ik alleen slaap, schuif ik het kussen van mijn vriend opzij en daar komt hij dan liggen.
Dus misschien gaat het bij jouw kat ook wel over als hij groter is.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:57

Weet niet of je kitten bang is voor de stofzuiger? Anders kan je die voor de deur zetten zodat hij niet de kamer in komt en anders zou ik toch doorgaan nat spuiten.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 11:16

Haha en dan aan zetten zeker? Hij is er namelijk alleen bang voor als ie aan staat Lachen

@Storm76: nou laten we dat dan maar hopen! Wel lief dat ie bij je 'waakt' als je vriend er niet is Knipoog

Nou we zullen het vanzelf gaan merken. Misschien dat het overwaait.

Ohja, en als de kat bij jullie op de slaapkamer mag, hebben jullie geen last met sproeien? (een vraagje voor in de toekomst)...