Ene nacht wel zindelijk, andere nacht niet. Hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Ene nacht wel zindelijk, andere nacht niet. Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:43

Toch even een topic, omdat wij het zelf ook even niet weten op dit moment. Lachen

Sinds november 2007 hebben wij een franse bulldog meisje in huis genomen, ze was toen nog geen jaar, en wij zijn al haar 3e eigenaar. In maart is ze dus 1 geworden, en vanaf het begin hebben wij problemen met haar zindelijkheid gehad, en dan alleen 's nachts.

Even kort het verhaal, onze hond heeft al gigantisch veel meegemaakt, toen ze bij ons in huis kwam was ze ontzettend bang, durfde niet te spelen, te kwispelen of gek te doen. Voor de bench was ze gigantisch bang, ze begon te plassen en te trillen zodra je het woord maar zei, of zodra ze het ding zag. De bench hebben we dus zonder er maar een seconde over te twijfelen het huis uit gedaan. In een jaar tijd is ze gigantisch veranderd, ze is amper bang, zo gek als een deur en speelt en is dikke dikke maatjes met mijn 1 jaar oudere hond.

Allemaal leuk en aardig, maar ze heeft toch wel een klein vervelend probleem, ze is de ene nacht wel zindelijk, en de andere nacht dus niet. En voordat iedereen begint te roepen;
* We hebben de zindelijkheidstraining van vooraf aan weer opgebouwd sinds ze bij ons is.
* Overdag is ze heel zelden ook wel eens 8/9 uur alleen geweest door omstandigheden en dan is het DROOG.
* Benchtraining is geen optie, aangezien zoals ik al zei, ze heeft daar behoorlijk wat traumas van.
* En dan komt erbij kijken dat ze dit niet elke nacht doet, soms doet ze het een week achter elkaar, en dan is het bij wijze van spreken weer 2 weken non stop schoon en droog in huis.
* Hun eten halen we na 20.00u 's avonds weg.

Erg lastig dus, er zit ook totaal geen logica in, geen patroon dat te herkennen is, en het is onvoorspelbaar wanneer ze het wel en niet doet. Wie o wie heeft enig idee/tips die ons zouden kunnen helpen?

AstraGirlie

Re: Ene nacht wel zindelijk, andere nacht niet. Hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:57

wij hebben onze pup ook zonder bench zindelijk gemaakt. Door zijn nestruimte klein te maken al wij hem niet in het oog konden houden. Dus mandje en in een kleine ruimte. (kan je ook een grote ruimte afzetten). Geef te eten op die plaats. (ik geef nu nog steeds als laatste om 18.00 eten, dan nooit geen problemen gehad). Doe ook wat trainingsoefeningen ook op dat plaatsje.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 20:14

AstraGirlie, zoals ik duidelijk heb beschreven hebben we de zindelijkheids training gewoon opnieuw gedaan. Ik ga haar niet alleen in een kleine ruimte zetten, ik heb nog een andere hond en die twee zijn altijd samen, en dus geen optie, zéker 's nachts niet.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 20:49

slaapt ze in de dezelfde kamer als jou?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:48

je hebt het over eten maar ik zou na 7 of 8 uur savonds ook geen water meer aanbieden.

kan het zijn dat de andere hond hem stressig maak snachts waardoor hij plast?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:17

En ik neem aan dat je je hond ook goed uitlaat voor je gaat slapen?
Klinkt allemaal wel wat raar/onlogisch inderdaad.. hmm als ze het doet, is het dan vaker achter elkaar?
Ook al bij de dierenarts geweest met een plasje? Denk aan een blaasontsteking oid.. Er kan wat mis zijn misschien met de blaas?
Moeilijk, probeer alleen even mee te denken..

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 19:43

@ Astragirlie, nee, beiden honden slapen gewoon in de huiskamer Haha!
@ Perla, dat is misschien nog het proberen waard, het water weghalen. Mijn andere hond slaapt 's nachts, dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen.
@ Dreeetje, de DA vond het overbodig een plas te checken aangezien het alleen 's nachts is, en niet overdag. Denk er nu wel aan om toch eens alles te laten uitsluiten, het is gewoon heel vervelend Boos!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:48

hop second opinion bij andere DA ! DA gaf verder geen tips/adviezen of iets ??

Het is inderdaad wel erg vervelend zeg !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:49

ik heb deze week een soortgelijk topic gehad, zal het even zoeken
ik ga inmiddels de 12e naar gedragstherapeuth, wss komt het voort uit angst bij mijn hond

Lynn_Nikita @ [BB] hond plast snachts binnen

ik moet nu van haar een dagboek bijhouden, wanneer hij het doet , of er iets bijzonders gebeurd is, en als ik het kon moest ik hem snachts filmen
waarschijnlijk werd hij door iets van buiten getriggerd en plastte daardoor binnen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 20:24

Lynn_Nikita, jouw topic heb ik helemaal gemist. Ben heel benieuwd naar de gedragstherapeut, en zou ook graag weten wat deze je aanraad, en hoe het bevalt. Misschien is het voor die van mij ook een optie.

Bang 's nachts hebben wij ook aan gedacht, maar we kunnen werkelijk niks bedenken, onze andere hond is bij haar en als de laatste 's avonds naar boven gaat liggen ze allebei heerlijk te slapen.

Dreeetje, bedankt voor het meedenken, hij had adviezen zoals voer veranderen, voer weghalen en nog eens zindelijkheid training. Plasje nachecken moeten we maar eens doen dan ! Ja

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:30

Allereerst plasje checken.
Verder als je brok voert zou je op vers over kunnen gaan. Daar drinken en plassen ze dus minder van. Mijn herplaatser moet altijd met brok plassen en slaapt met vers door.
Als alle gedragstherapeutisch dingen niet helpen kan je je dierenarts nog vragen naar medicatie. Er zijn goede pillen op de markt, maar die hebben soms wel bijwerkingen. Voorbeeld hiervan is Tensurin.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:31

met voer en zo zou ik niet teveel wisselen
als het echt zindelijksheids probleem was, plastte die ook overdag binnen, en niet alleen snachts lijkt mij

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:33

Hoezo dat? Meeste honden eten 's avonds en gaan dan veel drinken, gevolg 's nachts plassen. En waarom niet met voer wisselen, wat is daarop tegen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:35

omdat dit niet elke nacht is , lijkt mij, als ze erg moeten plassen van hun voer, dat elke nacht wel een plasje op de vloer zou liggen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:38

Nee hoeft niet, is bij mijn hond ook niet zo.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:58

Ik zou eerst proberen om s' avonds de waterbak weg te halen dus na het avondeten nog wat laten drinken en dan de bak weg.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 03:30

Als ik het zo hoor dan denk ik ook dat het een gedragsprobleem is en niet fysiek. Want ze is zoals je zegt prima in staat haar plas op te houden.

Zou het kunnen dat ze soms 's nachts angstig is? Dat er iets gebeurt wat ze eng vind? Ik weet niet of ze overdag ook bij erg enge gebeurtenissen plast?

Het lijkt me heel moeilijk om op te lossen. Ik zou nog verzinnen om de hond dan maar een mandje in je slaapkamer te geven maar persoonlijk hou ik daar helemaal niet van...

Ik zou een gedragstherapeut om advies vragen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 10:11

Nuage, ze plast alleen nog als we haar op haar donder geven als ze iets doet wat niet mag, en dat is zelden, maar ze is heel snel daarvan onder de indruk. Verder is ze hartstikke waaks, en blaft ze snel van zich af. 's Nachts horen we haar alleen nooit blaffen.

Ze moeten binnenkort toch ge-ent worden, en dan gaan we toch maar eens een onderzoek instellen.