Konijn > Iets als ondergrond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn > Iets als ondergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:43

Omdat wij thuis alleen een relatief kleine binnenren hebben, en ze verder in een buitenhok zit wil ik m'n konijn graag ook op mijn kamer kunnen loslaten waar ze een stuk meer ruimte heeft. Maar nou is het probleem: Ze is niet echt zindelijk. Haha! Onder de binnenren leggen we altijd kunstgras met een kleed erover, maar dat kunstgras is niet goed schoon te maken. Ik heb op mijn kamer (glad) kliklaminaat dus daar moet wel iets overheen zodat m'n kamer schoon blijft en ze niet uitglijd. Weet iemand iets waar ze én niet op uitglijd, wat ze niet op kan eten, en wat makkelijk schoon te maken is? Én in grote stukken verkrijgbaar is?

Alvast bedankt! Lachen

Brainless

Re: Konijn > Iets als ondergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:48

Is het voor af en toe of voor de hele dag?
Mijn konijn loopt gewoon over het laminaat! Was even wennen, maar rent nu de hele kamer door.
De keuteltjes kun je dan makkelijk opruimen. En de mijne heeft nog nooit op het laminaat geplast. Anders een schone kattenbak neerzetten, daar wat keutels en nat stro in doen, dan kun je hem mss nog zindelijk maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:51

Ze is al 4,5 dus denk niet dat zindelijk maken nog lukt. Hebben we al vaker geprobeerd met zo'n konijnentoilet met vies stro, maar daar had ze maling aan. Lachen Het is voor als ik thuis ben op m'n kamer (dat zijn een aantal uurtjes per dag) zodat ik wel op dr kan letten. Ik had haar al eens eerder op een kleedje in m'n kamer, maar ze durfte dat kleed niet af omdat ze dan weggleed.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:45

Wij legden altijd een grote mat neer, met inderdaad een kattenbak, als ze niet in haar hokje zat ging ze daar wel in!
Wij hadden daar houtkrullen inliggen.. het proberen waard, het werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:50

Van watvoor spul was die mat? Lachen houtkrullen eet ze op. Nagelbijten / Gniffelen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:17

gewoon een mat, geen wol in elk geval, daar gaat ze op plassen...
Zaagsel, eet ze dat op?
DAn zou je van die houtkorrels kunnen gebruiken...Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 15:42

Eet ze ook op. Ze eet alles op dus ik doe liever alleen hooi of stro. Lachen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 16:04

Ja, dat snap ik als ze alles opeet! Ja

Hm, even denken hoor!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:28

Ik heb hier voor mijn konijnen een goedkoop vloerkleed op de grond liggen. Beter gezegd ik heb twee kleden. De ene is een van 120 x 180 cm van de ikea voor nog geen 10 euro, de ander is een iets kleiner kleed dat ik vroeger in mijn kamer had liggen en toch al erg verkleurd was. Ik stofzuig ze regelmatig en ze gaan gewoon zo af en toe in de wasmachine.
Het zijn gewoon beide katoenen kleden dus niet gevaarlijk en bij mij knagen ze een enkel keer een draadje los, maar niet erger.