lieniminnie schreef:gaaaf! ik vind ze echt super mooi!
houden jullie ze?
Lien gefeliciteerd!
opzich heeft het geen haast dat ze weg moeten aangezien we nog een ruim terrarium vrij hebben. Maar we hebben al van een paar mensen gehoord dat ze eventueel wel interesse hebben.. Ze blijven zowiezo minimaal 2 maanden.
@Lon, ik kan zo even geen oorzaak bedenken denk dat het puur toeval is 
Thnx Eight!
sunny_l0ve schreef:heel mooi. Die stekelstaartvaranen zijn toch vrij prijzig... of ben ik nu in de war met een andere varaan?
Ik had er volgens mij wel een op sterk water gezien bij Sauria...
Varanen zijn sowiezo allemaal wel aan de prijs, maar wat noem je prijzig
Een boomvaraan kan rond de 700-300 euro kosten en daarbij vergeleken zijn deze goedkoop, rond de 100-120 euro voor een jong diertje.
draaakje schreef:mooie dieren, kan je deze net als baardagamen (even als voorbeeld) ook wel eens vast houden, of horen ze echt in dat hok te blijven?
en op de laatste foto is die achie

daar aan het vervellen?
Je kan ze wel vasthouden, die van ons zijn wel handtam. Nu houden wij ze zelden vast maar ik vind het wel belangrijk dat mocht er iets met het dier zijn dat je het kan pakken. Maar het liefst houden we ze in het terrarium want als je ze eruit haalt brengt dat ook veel stress + temperatuurverschillen met zich mee. Maar in principe zijn het echte jagers en de kans dat ze bijten is vrij groot, ze zijn erg onvoorspelbaar. Onze wateragamen bijvoorbeeld zijn super makke beesten, die zullen ons nooit bijten.
En op de laatste foto heeft ze net weer een hol gegraven in de aarde dus ze zit onder de bagger
Als ze gaan vervellen worden ze heel licht en ze je ook wel de vellen erbij hangen 
Bedankt voor de reacties!