Chihuahuapupje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Chihuahuapupje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:38

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn een beetje raar geworden want was beetje donker binnen en ze was nogal speels 8)
We moeten nog een naam voor haar hebben dus als iemand wat weet ? zeg het gerust !
Voorkeur moet op een ie-klank eindigen (:

En wat vinden jullie van dr? (: Vingers aflikken

Wendy1978

Re: Chihuahuapupje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:50

Bokito Lachen

haha

leuke pup trouwens Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 19:51

heeft die geen staartje? hihi wat een klein ding...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 19:54

Haha jawel (: en daar kan die heeeuul hard mee kwispelen. En hij loopt echt HEEl mooi als hij speels is echt als een paardje ;p helemaal pootjes hoog optrekken ;p Het is echt een miniatuur hondje. Gister ging ze met Emie onze schapendoes spelen en die doet altijd dan zn kont in de lucht en slaat dan met zn voorpootjes op de grond en dat deed deze ook ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:06

Boogie *LOL*.
Wat een leuk klein ding. Haha!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:43

Idd een leukerd.
Die van mij heet Nena evt een idee ook had ik Nina in gedachten maar je voorkeur ging uit na ie op het einde he. Dancy afgeleid van dansen/dancing
(ik zal eens een foto in mn profiel plaatsten oja mn ava daar staat zo ook op)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 20:56

ZIet er niet uit als een raszuivere Chihuahua.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:00

detour schreef:
ZIet er niet uit als een raszuivere Chihuahua.

Ze is nog hatstikke jong de oren gaan later pas recht staan, ook het snuitje zal dalijk nog meer omhoog gaan. En de vacht gaat dalijk ook nog model krijgen
Heb ook al genoeg chi's gezien met papieren waarvan ik dacht dat deze niet helemaal zuiver was. Je kunt er pas zeker van zijn als ze een paar maanden zijn .

Een Jack russel heefd als klen pup zijnde ook een kortere snoet en ook dat verandert. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:36

Toch vrees ik van niet, weet je de achtergrond van dit pupje? En helemaal ogen als zo'n pup, dat vind ik niet..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:39

Heb heel wat Chihuahuapupjes in handen gehad en gezien en ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat dit geen Chihuahua is.

Wel een heel leuk hondje overigens. Knipoog
Veel plezier ermee en ga er zo snel mogelijk mee naar de dierenarts voor een controle.
Tot volgende week wachten is echt te lang.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:41

detour schreef:
Toch vrees ik van niet, weet je de achtergrond van dit pupje? En helemaal ogen als zo'n pup, dat vind ik niet..

In haar andere topic staat dat de hond uit Tjechië komt.
Het is gewoon een leuke kruising, net zoals de kruisingen die op marktplaats worden aangeboden als zijnde Chihuahua. Leuke honden maar veel te duur (pups kopen via de rasvereniging is vaak goedkoper!!).

Enorm jammer dat hypekopers zichzelf totaal niet verdiepen in een ras voordat ze een pup aanschaffen.

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:42

x_Sannee schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn een beetje raar geworden want was beetje donker binnen en ze was nogal speels 8)
We moeten nog een naam voor haar hebben dus als iemand wat weet ? zeg het gerust !
Voorkeur moet op een ie-klank eindigen (:

En wat vinden jullie van dr? (: Vingers aflikken

hee wat n schatje !, Ja namen verzinnen is lastig he Haha! Mijne heet Binky lekker standaart haha

dit is mijne Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door positiefo op 27-10-08 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:42

Da's ook de pest, in die landen wordt je besodemieterd waar je bij bent, heb ooit Radar gekeken, voor die oostblokkers is dit broodfok, mensen worden verliefd en nemen zwakke hondjes mee met alle gevolgen van dien.

TS, voor jou vind ik dat ronduit rot, hoor!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:46

wat een schatje!!!
al zou hij niet raszuiver zijn,maakt toch niet uit?
hij blijft heel schattig!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:46

wat vind je van de naam Bokitie, ipv Bokito? het moest toch met een ie eindigen.

een leuk en grappig hondje.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:49

Dit vind ik echt een CHARLIE! Wat een lief beestje zeg!

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:50

Aah wat een lieverd!!! (raszuiver of niet ze blijft een schattje om te zien)
Een naam bedenken is moeilijk. Waarom wil je dat de naam op een ie-klank eindigd?
Ik vind Reus wel leuk voor zo;n hondje, maar is niet met een Ie-klank, dan word het Reusie:P hahah

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:50

detour schreef:
Da's ook de pest, in die landen wordt je besodemieterd waar je bij bent, heb ooit Radar gekeken, voor die oostblokkers is dit broodfok, mensen worden verliefd en nemen zwakke hondjes mee met alle gevolgen van dien.

Niet alleen in die landen hoor.
Hier in Nederland doen de broodfokkers zichzelf ook voor als leuke gezinnen die hun pups in de huiskamer laten opgroeien. En natuurlijk zitten de pups in de huiskamer als jij komt kijken. Knipoog

Als ouders laten ze gewoon 2 honden terwijl de pups uit het Oostblok komen.

Je kunt ervoor zorgen dat je niet bij de broodfok komt: Het beste is via een rasvereniging en wil je een kruising dan nooit meer dan de asielprijs betalen voor een pup die geënt, ontwormd en gechipt is.
Moet je meer betalen dan zit je altijd bij een broodfokker/handelaar ook al is dat een (zogenaamde) particulier met keurige huiskamer.

Helaas vinden de meeste mensen het dan een probleem dat ze moeten wachten op een pup en willen ze zo'n pup het liefst dezelfde avond halen bij mensen die geen vragen stellen.
En zo blijft de broodfok/hondenhandel in stand.

TS nogmaals veel plezier met de pup en ik kan er niet genoeg nadruk op leggen om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan met je pup voor een controle.
Als je pup straks een hypo krijgt of parvo blijkt te hebben vergeef je het jezelf nooit meer als je het niet doet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:53

geerke schreef:
wat een schatje!!!
al zou hij niet raszuiver zijn,maakt toch niet uit?
hij blijft heel schattig!

Het pupje zelf wordt er inderdaad niet minder schattig om.

Maar als je zou willen dat de broodfok ooit stopt (en als je dan naar de beelden van Radar kijkt en bedenkt dat dit soort aankopen dit wel in stand houden) is het wel raadzaam om mensen te waarschuwen en meer voorlichting te geven.

En ook raadzaam om een kruising geen Chihuahua te noemen. Juist daardoor blijven mensen via marktplaats en andere dubieuze adressen pups aanschaffen.

Niemand valt de pup aan of vindt haar niet lief. Het heeft alleen helemaal niets met een Chihuahua te maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:53

ligt dit aan mij?
waar lezen jullie nu dat de pup uit het oostblok komt?
of ben ik niet meer van deze wereld en komen alle pups uit het oostblok?
(dat heb je als je al 21 jaar in frankrijk woont misschien...)

edit;

dit is trouwens wel treurig....een meisje plaats trots foto's van een schetig hondje en ja hoor...
speculaties over dat het geen raszuivere pup zou zijn,broodfok in stand houden....
lekker pessimistisch allemaal....dit is toch wat.

Voor het geval dat jullie denken dat ik voor broodfok ben,dit is niet het geval.
Zelf heb ik 7 honden,allemaal van de straat opgeraapt,getraumatiseerd,uitgehongert enzo....geen enkel ras.
Dus het is niet alleen het leed wat broodfok heet....
Laatst bijgewerkt door geerke op 27-10-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:58

ThePast03 schreef:
detour schreef:

Niet alleen in die landen hoor.
Hier in Nederland doen de broodfokkers zichzelf ook voor als leuke gezinnen die hun pups in de huiskamer laten opgroeien. En natuurlijk zitten de pups in de huiskamer als jij komt kijken. Knipoog

Als ouders laten ze gewoon 2 honden terwijl de pups uit het Oostblok komen.

Je kunt ervoor zorgen dat je niet bij de broodfok komt: Het beste is via een rasvereniging en wil je een kruising dan nooit meer dan de asielprijs betalen voor een pup die geënt, ontwormd en gechipt is.
Moet je meer betalen dan zit je altijd bij een broodfokker/handelaar ook al is dat een (zogenaamde) particulier met keurige huiskamer.

Helaas vinden de meeste mensen het dan een probleem dat ze moeten wachten op een pup en willen ze zo'n pup het liefst dezelfde avond halen bij mensen die geen vragen stellen.
En zo blijft de broodfok/hondenhandel in stand.

TS nogmaals veel plezier met de pup en ik kan er niet genoeg nadruk op leggen om zo snel mogelijk naar de dierenarts te gaan met je pup voor een controle.
Als je pup straks een hypo krijgt of parvo blijkt te hebben vergeef je het jezelf nooit meer als je het niet doet.

Jah in nederland is het heel veel, mijn hondje komt ook van broodfok denk ik, Je kan ook denken, gelukkig heb ik die pup daar gered en krijgt hij/zij een gelukkig leven bij mij. Want als niemand ze meer koopt krijgen ze een spuitje of erger worden gwoon dood gegooid. Ligt er aan hoe je het bekijkt.
Maar inderdaad. wel even langs de DA Altijd handig ook als je hem van een raszuivere fokker hebt.

Ts Heel veel plezier van je hondje, ik denk dat het zo;n lekker nieuwschierige beestje is en blijft Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 21:59

geerke schreef:
ligt dit aan mij?
waar lezen jullie nu dat de pup uit het oostblok komt?
of ben ik niet meer van deze wereld en komen alle pups uit het oostblok?
(dat heb je als je al 21 jaar in frankrijk woont misschien...)

In het andere topic staat dat het hondje uit Tjechië komt Knipoog

En er is hier in Nederland inderdaad een hele grote hondenhandel/broodfok. Omdat programma's zoals Radar daar aandacht aan gegeven hebben presenteren die handelaren/broodfokkers zich nu als nette particulieren met een "eenmalig" nestje wat in huis opgroeit.

Helaas heb ik heel veel van dit soort hondjes gekend en een hoop zijn niet ouder dan een half jaar geworden. Sterker nog een groot deel overlijdt al twee weken na aanschaf.

Juist omdat ik dat zo verdrietig vind voor de honden en de eigenaren kan ik er niet genoeg voor waarschuwen. Dit soort ellende gun je de mensen niet en zeker ook de honden niet.
Als mensen alleen al zouden weten hoe de ouderdieren gehouden worden zouden ze echt niet meer zo'n pup willen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:02

AMarijn schreef:
Je kan ook denken, gelukkig heb ik die pup daar gered en krijgt hij/zij een gelukkig leven bij mij. Want als niemand ze meer koopt krijgen ze een spuitje of erger worden gwoon dood gegooid. Ligt er aan hoe je het bekijkt.

Door zo'n pup te kopen hou je wel de broodfok in stand. Als je zou weten hoe de ouderdieren worden gehouden zou je zo niet kunnen denken. De Bio industrie is daar echt helemaal niets bij.

Als je dan echt een hond wil redden kun je beter een pup uit een dierenasiel kopen (www.dierenasiels.com) , dan hou je in ieder geval de broodfok/hondenhandel niet in stand.

En nu hou ik ermee op in dit topic, dit gaat teveel offtopic. Knipoog
De mensen die het echt interesseert hebben de boodschap inmiddels wel begrepen denk ik.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:04

knappe pup! Hoe oud is ze?

De mijne had ik op 10 weken, toen was ze zo

Afbeelding

Nu is ze 5 maand een half en is ze zo Haha!

Afbeelding

Afbeelding

ze heeft wel precies de typische traanoogjes van een chi, er zit zeker chihuahua in maar twijfel eerlijk gezegd ook een beetje aan de raszuiverheid, aangezien bij chihuahua's de oortjes direct omhoog dienen te staan. Hondjes met hangoortjes mogen de titel chihuahua niet dragen van het stamboek...

In elk geval, veel plezier ermee Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:07

TS ik vind je pup een schatje hoor zo te zien. Maar ga met pluck mee dat het geen chi is. Maar goed als die maar gezond is.
Ik zou toch maar naar de da gaan voor de zekerheid.